Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører PS2 på Scart. Synes ikke det blør så mye som folk sier i denne tråden. Jeg spilte Guitar Hero 2, og det var ikke værre enn man kan forvente av grafikken til PS2.

 

Analoge TV-sendinger er riktignok ikke så gøy, men det kommer seg når det blir digitale sendinger til høsten. Har koblet til en MacBook Pro, som fungerte veldig bra. TVen kjører på samme oppløsning som Macen :)

Lenke til kommentar
Du kan bruke vanlig VGA-kabel ja eller DVI til HDMI hvis du skal spille av HD-filmer.

9024762[/snapback]

Om man bruker DVI-HDMI kabel på tatungen til pc oppkobling, hva trenger man for å overføre lyd? Jeg har en lydkabel med minijack og hvit/rød RCA plugger i andre ennen. Men tror bare den fungerer med s-video kabel oppkobling. Jeg får ihvertfall bare lyd igjenom når jeg er på s-video med fjernkontrollen. Til VGA trenger man lydkabel med minijack i begge endene. Men fungerer den til DVI-HDMI også?

Lenke til kommentar

En slik

 

+

 

en slik

 

Har ikke prøvd dette selv, men har lest at det skal fungere. Det funker hvertfall fint med S-video.

 

Quote wiki: "A common use for the S/PDIF interface is to carry compressed digital audio as defined by the standard IEC 61937."

 

Da burde vel en slik kabel også fungere?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jojo, men det jeg lurer på er om man kobler opp med en DVI til HDMI kabel. Kan man da få problemet med at man ikke får lyd selv med en lydkabel tilkoblet. Siden en minijack/rød-hvit RCA kabel bare ser ut til å fungere med s-video. Og en minijack/minijack kabel muligens bare fungerer med en VGA kabel. Kanskje HDMI inngangen bare er ment til HDMI-HDMI som også overfører lyd. Ergo, med en DVI til HDMI som ikke overfører lyd så oppstår det et problem med å få med lyd.

 

Jeg lurer fordi jeg vet ikke om jeg skal kjøpe en VGA eller en DVI til HDMI kabel til pc oppkobling. DVI-HDMI skal gi best bilde men må få avklart om det overnevnte problemet kan oppstå før jeg kjøper.

 

Noen som vet med sikkerhet eller har testet selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...