Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om 37" eren snart også kommer med innebygget slik "digitalTV bakke-nett boks" :c :innocent: ?

 

En annen ting... Det finnes jo ulike slike bokser avhengig av type abonnement... Men det er vel bare et kort som skiftes ut om du bytter abonnement? Boksen er den samme, enten du velger "gratispakken" eller 100 kanaler? Kanskje du ikke trenger kort engang, bare en kode?

 

|

Lenke til kommentar
Noen som vet om 37" eren snart også kommer med innebygget slik "digitalTV bakke-nett boks"  :c :innocent: ?

 

En annen ting... Det finnes jo ulike slike bokser avhengig av type abonnement... Men det er vel bare et kort som skiftes ut om du bytter abonnement? Boksen er den samme, enten du velger "gratispakken" eller 100 kanaler? Kanskje du ikke trenger kort engang, bare en kode?

|

9608563[/snapback]

Inntil de oppdaterer http://www.tatung.no/produkter.html er det vel ikke annet å si at Tatung har digital-tuner-utgaver av praktisk talt alle sine modeller, inkludert 37", men at ingen av dem per i dag virker med norsk bakkenett, "Mpeg4 for Norge under utvikling".

 

Om mpeg4-modellene kommer snart, til jul, påske eller neste sommer er ikke godt å si. Men det er grunn til å tro at de kommer, i alle størrelser.

 

 

Når det gjelder separate bokser, må du regne med å bytte boks dersom du bytter mellom digitalt bakkenett og parabol eller kabel. Men det er ikke nødvendig å bytte boks om du bytter fra et abonnement til et annet i bakkenettet. Det er vel knapt nok nødvendig å fysisk bytte kort, jeg antar at de kan lukke og åpne for hvilke kanaler du kan se med ditt kort fra den andre enden.

 

Du får ikke 100 kanaler i bakkenettet. I første omgang er kapasiteteten ca. 20, og tredobles(?) etter at det analoge nettet er nedlagt. Om kapasiteten blir benyttet til 60 kanaler med standard oppløsning (SD) eller færre kanaler med høy oppløsning (HD) vil også påvrike hvor mange kanaler man får inn.

Lenke til kommentar

Eg har antydet at MCGI ikkje var brukande til TV titting og det er litt sant, men i dag oppdaget eg noko positivt. Eg har ein harddisk opptakar og når eg slår på den og setter den i opptakar modus. Samt at eg kjører tv signalene igjennom harddisken til tv så får eg eit mykje betre tv bilde. Ingen geleaktige ansikter som eg får når eg slår av harddisken og kjører vanlig parabolsignaler. Kan nokon forklare meg kva som gjør dette? Er det noko harddisken gjør med tv bildet?

 

Så no er MCGI 32 " eit heil anna tv enn i går :D

Lenke til kommentar
Er bildet på denne TV krystallklart??

9622898[/snapback]

 

Nei. Jeg er litt misfornøyd med bildet på DVD, jeg spiller oppskalerte DVD-er i 720p fra dvd'spilleren gjennom en HDMI kabel, og jeg ser ofte mye av slik støy, eller antydninger til snø på skjermen på plasser som "er ute av fokus", for eksempel en litt mørk bakgrunn. Men til denne prisen er jeg fortsatt veldig fornøyd da.

Lenke til kommentar
Eg har antydet at MCGI ikkje var brukande til TV titting og det er litt sant, men i dag oppdaget eg noko positivt. Eg har ein harddisk opptakar og når eg slår på den og setter den i opptakar modus. Samt at eg kjører tv signalene igjennom harddisken til tv så får eg eit mykje betre tv bilde. Ingen geleaktige ansikter som eg får når eg slår av harddisken og kjører vanlig parabolsignaler. Kan nokon forklare meg kva som gjør dette? Er det noko harddisken gjør med tv bildet?

 

Så no er MCGI 32 " eit heil anna tv enn i går :D

9622988[/snapback]

 

Mulig at harddiskopptageren oppskalerer bildet til et HD-signal og at skaleringen der er bedre enn i TV'en?

Lenke til kommentar
Bare det at jeg ikke finner den siden hvor det er skrevet om det.

 

Noen som vet hvilket nummer i denne topicen?

9622810[/snapback]

 

Du kan bruke søkefunksjonen nederst i tråden, så skriver du feks "xbox 720p" eller bare "xbox" om du ikke finner noe med begge, da begrenser du sidetallet en del.

Lenke til kommentar
Eg har antydet at MCGI ikkje var brukande til TV titting og det er litt sant, men i dag oppdaget eg noko positivt. Eg har ein harddisk opptakar og når eg slår på den og setter den i opptakar modus. Samt at eg kjører tv signalene igjennom harddisken til tv så får eg eit mykje betre tv bilde. Ingen geleaktige ansikter som eg får når eg slår av harddisken og kjører vanlig parabolsignaler. Kan nokon forklare meg kva som gjør dette? Er det noko harddisken gjør med tv bildet?

9622988[/snapback]

Harddiskopptakeren har en egen TV-tuner. Dersom du velger TV-kanalen du ønsker å se på opptakeren, og på TV-en velger signal fra opptakeren ved å trykke på knappen som tilsvarer SCART, HDMI eller hvilken port du har koblet opptakeren til, bruker du ikke TV-ens tuner, men opptakerens tuner. Får du da bedre bilder, kan det tyde på at opptakeren har en bedre tuner enn TV-en.

 

Forskjellen kan også skyldes tap i signalstyrke på antennekabelen mellom opptaker og TV. Dersom du har antennekabel fra vegg til opptaker og nok en ny antennekabel fra opptaker til TV, prøv å koble kabelen fra veggen rett i TV-en og se om bildet blir bedre.

 

Det kan også skyldes at TV-en er feil innstilt. Både MCHK og MCGI skal ha muligheter for å stille inn skarphet samt støyreduksjon gjennom TV-ens menyer. Det kan også være vært å prøve å fintune manuelt på kanalene på TV-en, særlig dersom enkelte kanaler har dårligere bilde enn andre.

Lenke til kommentar
Eg har antydet at MCGI ikkje var brukande til TV titting og det er litt sant, men i dag oppdaget eg noko positivt. Eg har ein harddisk opptakar og når eg slår på den og setter den i opptakar modus. Samt at eg kjører tv signalene igjennom harddisken til tv så får eg eit mykje betre tv bilde. Ingen geleaktige ansikter som eg får når eg slår av harddisken og kjører vanlig parabolsignaler. Kan nokon forklare meg kva som gjør dette? Er det noko harddisken gjør med tv bildet?

9622988[/snapback]

Harddiskopptakeren har en egen TV-tuner. Dersom du velger TV-kanalen du ønsker å se på opptakeren, og på TV-en velger signal fra opptakeren ved å trykke på knappen som tilsvarer SCART, HDMI eller hvilken port du har koblet opptakeren til, bruker du ikke TV-ens tuner, men opptakerens tuner. Får du da bedre bilder, kan det tyde på at opptakeren har en bedre tuner enn TV-en.

 

Forskjellen kan også skyldes tap i signalstyrke på antennekabelen mellom opptaker og TV. Dersom du har antennekabel fra vegg til opptaker og nok en ny antennekabel fra opptaker til TV, prøv å koble kabelen fra veggen rett i TV-en og se om bildet blir bedre.

 

Det kan også skyldes at TV-en er feil innstilt. Både MCHK og MCGI skal ha muligheter for å stille inn skarphet samt støyreduksjon gjennom TV-ens menyer. Det kan også være vært å prøve å fintune manuelt på kanalene på TV-en, særlig dersom enkelte kanaler har dårligere bilde enn andre.

9625073[/snapback]

Eg får signalene igjennom Parabol som parabolledningen går inn i viasatdekoder. og så går signalene fra viasat til digitaltuner canal digital via Scart. Så til harddisken med scart og til tv'en med scart. Fra tunerene så vil signalene vere det samme, men det virker som harddisken gjør noko med signalet før den sender den til TV når den er på. Når den er harddisken er av så blir bildet meir kornette og når hodene beveger seg litt til siden eller oppover så virker det som augebrynene henger igjen. Menneskene i intervju blir geleaktige i trynet. Blir litt svimmel å se på dette.

Eg kjører ikkje analoge signaler direkte til harddisken.

Lenke til kommentar
Eg får signalene igjennom Parabol som parabolledningen går inn i viasatdekoder. og så går signalene fra viasat til digitaltuner canal digital via Scart.

Har du digitaltuner/dekoder for både viasat og canal digital? Det høres dyrt ut. Og et komplisert oppsett med mange feilkilder. Er begge parabol, eller har du CD kabel-tv i tillegg til viasat parabol? Er CD digitaltuneren tilkoblet noen antenne/parabol/kabel-tv-kabel?

 

Så til  harddisken med scart og til tv'en med scart. Fra tunerene så vil signalene vere det samme, men det virker som harddisken gjør noko med signalet før den sender den til TV når den er på. Når den er harddisken er av så blir bildet meir kornette og når hodene beveger seg litt til siden eller oppover så virker det som augebrynene henger igjen. Menneskene i intervju blir geleaktige i trynet. Blir litt svimmel å se på dette.

Eg kjører ikkje analoge signaler direkte til harddisken.

9625147[/snapback]

Sannsynligvis gjør ikke harddiskopptageren noe med signalene når den er på, men svekker dem når den er avskrudd. Skru den alltid på når du skrur på TV-en, eller ta en ekstra scart-kabel og koble deg forbi opptakeren dersom det er ledige scart-kontakter både på digitaltuneren og TV-en.

Lenke til kommentar
Eg får signalene igjennom Parabol som parabolledningen går inn i viasatdekoder. og så går signalene fra viasat til digitaltuner canal digital via Scart.

Har du digitaltuner/dekoder for både viasat og canal digital? Det høres dyrt ut. Og et komplisert oppsett med mange feilkilder. Er begge parabol, eller har du CD kabel-tv i tillegg til viasat parabol? Er CD digitaltuneren tilkoblet noen antenne/parabol/kabel-tv-kabel?

 

Så til  harddisken med scart og til tv'en med scart. Fra tunerene så vil signalene vere det samme, men det virker som harddisken gjør noko med signalet før den sender den til TV når den er på. Når den er harddisken er av så blir bildet meir kornette og når hodene beveger seg litt til siden eller oppover så virker det som augebrynene henger igjen. Menneskene i intervju blir geleaktige i trynet. Blir litt svimmel å se på dette.

Eg kjører ikkje analoge signaler direkte til harddisken.

9625147[/snapback]

Sannsynligvis gjør ikke harddiskopptageren noe med signalene når den er på, men svekker dem når den er avskrudd. Skru den alltid på når du skrur på TV-en, eller ta en ekstra scart-kabel og koble deg forbi opptakeren dersom det er ledige scart-kontakter både på digitaltuneren og TV-en.

9625348[/snapback]

Eg har 2 dekodere ja. 1 for Viasat og 1 for Canaldigital. Eg må slå av den eine for å sjå på den andre. Bruker samme parabolantenne på begge.

Eg trur ikkje eg har nokon ledige scart.

Det med støreduksjon. Kvifor skal den stå på av?

Lenke til kommentar
Det med støreduksjon. Kvifor skal den stå på av?

9625423[/snapback]

Støyreduksjonsfunksjoner i TV-mottakere trikser og fikser på bildet for å forsøke å fjerne eventuell forstyrrelser som snø og striper. Men kan lage "artifakter", mønstre eller detaljer i bildet som egentlig ikke er der der. Og den kan gjøre bildet mindre skarpt for å glatte ut støyen.

 

Det greit å skru den av om man har godt signal, da har man ikke bruk for den, og den kan lage feil i bildet. Om man har TV-bilde med støy, kan man forsøke med støyreduksjon på, og se om man synes det hjelper. Det vil være en smakssak om man vil bruke den eller ikke.

Lenke til kommentar

Tatung V32MCAK er dukket opp i de første norske nettbutikkene:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...839;b:1236;pl:1

http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=...839;b:1337;pl:1

http://shop.epartner.no/PartDetail.aspx?q=...839;b:1633;pl:1

http://www.evercom.no/PartDetail.aspx?q=p:1729839;c:36211

 

Den er riktignok ikke på lager, det er ikke bilde og dårlig med tekniske data, men det er interessant å se at den i det hele tatt er tatt med og mulig å bestille, og at den er priset,

4 936,- hos Amentio, 5 068,- hos Evercom og 5 265,- hos PC Express. ePartner har ingen priser.

 

Det er også interessant å se at dette er en E01-modell. Ikke EE1 eller ED1. Sammenliknet med betegnelsene på tidligere modeller, kan dette tyde på at det er en rein analog utgave, som ikke støtter verken norsk eller svensk digitalt bakkenett(?)

 

Deter er forøvrig mye likheter i URlene og utforminga av websidene på disse nettbutikkene. Er de egentlig samme butikk, eller bruker de bare samme e-handels-løsning?

 

Disse sidene ble funnet ved å google på tatung v32mcak.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...