Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Kan noen kort forklare hva som er spesielt med modellen V32MCAK i forhold til de andre Tatung modellene? Og de ulike E01/EE1/ED1 variasjonene...? I hvilken grad er denne (disse) modellene 'bedre' og verdt å vente på i forhold til tidligere/eksisterende modeller? Er det vesensforskjell for oss 'vanlige' TV/DVD brukere?

Fint med en kort oppsummering for 'dummies'.

 

- Og 37 tommeren... kommer det/er det verdt å vente på en annen modell av den?

 

Annet spm: hvorledes er disse modellene sammen med s Phillips HTS 3357 hjemmekinoanlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen kort forklare hva som er spesielt med modellen V32MCAK i forhold til de andre Tatung modellene? Og de ulike E01/EE1/ED1 variasjonene...? I hvilken grad er denne (disse) modellene 'bedre' og verdt å vente på i forhold til tidligere/eksisterende modeller? Er det vesensforskjell for oss 'vanlige' TV/DVD brukere?

Den mest vesentlige forskjellen er tilgjengeligheten. Etterspørselen etter rimelige LCD-TVer er tydeligvis større enn tilbudet. V32MCHK er ikke lenger i produksjon, og utsolgt. V32MCGI er muligens også en utgått modell, finnes fortsatt på markedet, men utsolgt hos min foretrukne forhandler. Å vente på MCAK, som er ny modell som skal komme i salg denne måneden, ser ut til å være det beste alternativet dersom jeg ønsker å kjøpe en rimelig 32" LCD-TV over disk og se produktet før jeg kjøper.

E01/EE1/ED1 variasjonene ser ut til å gå på hvorvidt apparatet har tuner bare for analoge signaler eller også for digitalt bakkenett av den typen som brukes i Sverige og Danmark, og er ikke så interessant inntil de evt. kommer med en modell forberedt for det norske bakkenettet.

- Og 37 tommeren... kommer det/er det verdt å vente på en annen modell av den?

V37MCGI finnes i allefall å få kjøpt, både over disk hos Datakjeden og i nettbutikkene. Men det ser ut til at noen av de som har V32MCAK også har nye modeller i andre størrelser, bla. 42" V42MMFJ, og det er mulig at en ny 37" i samme serie snart vil avløse V37MCGI. Men dette er en spekulasjon. Om det er verdt å vente kommer alltid an på om man vil ha ny TV nå, eller hvor lenge manvil sitte på gjerdet for å få noe nyere og kanskje bedre.

Annet spm: hvorledes er disse modellene sammen med s Phillips HTS 3357 hjemmekinoanlegg?

9629948[/snapback]

Det avgjørende der er sannsynligvis hvordan du vil koble TV-lyden til hjemmekinoanlegget. Skal du ta 5.1-lyd ut med optisk kabel eller en bunt RCA-kabler fra TV-en, eller fra en annen tuner (digital-TV-dekoder eller DVD/harddiskopptaker)? I det siste tilfellet vil enhver skjerm, inkludert PC-skjermer uten innebygd TV-mottaker kunne funke greit.

Dersom du skal ta lyden ut fra TV-en har MCGI-modellene lydutganger som ikke finnes på MCHK. Hvordan dette er på MCAK, vil vise seg når den er lansert.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
vurdere å bestille tatung 32MCGI nå,  burde jeg det? Hadde lenge lyst på frgjengeren, men den kom ikke på lager, og nå har mpx tilbud på denne. Så vurdere  å kjøpe denne innen 30 min.

9652024[/snapback]

Har kjøpt 32mgi og er veldig fornøyd, men jeg har jo ikke sett den forrige så jeg kan ikke sammenligne.

Lenke til kommentar
vurdere å bestille tatung 32MCGI nå,  burde jeg det? Hadde lenge lyst på frgjengeren, men den kom ikke på lager, og nå har mpx tilbud på denne. Så vurdere  å kjøpe denne innen 30 min.

9652024[/snapback]

Det er gått mer enn en halvtime, men jeg ser MPX har den til 4295, det er en god pris. Pussig nok påstår de også å ha 100+ på lager av V32MCHK til et par hundrelapper mer. Kan det stemme? Uansett, av de to er nok MCGI det beste kjøpet.

 

Dersom alternativet er å vente på V32MCAK, ser det ut til at de som opererer med noen leveringsdato har en dato laaangt ute i november.

 

Det ser forøvrig ut til at noe skjer på nettstedet www.tatung.no: Mesteparten av grafikken på forsida er forsvunnet, og http://www.tatung.no/produkter.html "cannot be found".

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

når jeg skulle bestille oppstod det en "intern feil", så vet ikke om bestillingen ble bestilt. For jeg bestilte også G51 høyttalere. Høyttalerene kommer ikke inn før om en måned...burde jeg kanskje vente? vil betale minst mulig. Om det er 2xHDMI eller 1xHDMI og 1xDVI er samma for meg. er vel ikk så me forskjell mellom 1000:1 og 1200:1, men kan jo hende bildekvaliteten blir endel bedre.....

 

Er det noen som vet om den nye modellen har bedre kvalitet på bildene? Eller om det er noen andre fordeler?

Lenke til kommentar
Ser ganske mange sitter å venter MCAK-modellen. Men den nederlandske siden nevner og en V32MCFJ, som ut fra spesifikasjonen kan virke noe bedre. Noen her inne som har kjennskaper til tilgjengelighet/egenskaper/pris på denne modellen?

9661412[/snapback]

Tatung i Norge ligger for tida lavt både på egne sider og på webfora, så det er ikke lett å vite, men man kan gjette og synse på bakgrunn av hva man har hørt fra Tatungansatte tidligere i denne tråden samt på AV-forum:

 

MCAK er tidligere sagt å være avløser til MCHK, som var sagt å være en billig 'entry level' modell.

Det er tidligere sagt at Tatung skal levere både 'entry level' og toppspesifiserte modeller. MCGI er sagt å være en dyrere modell med annen (les finere) design og flere tilkoblingsmuligheter.

 

Dermed antar jeg at MCAK er en folkemodell som skal få folk til å snakke om "Tatung, bra greier til billig pris" slik denne diskusjonen er et eksempel på, mens MCFJ med bla. lydutganger og et kabinett som kan se litt stiligere ut, er for de som vil betale mer, en avløser til MCGI.

 

Tilgjengeligheten? Kommer nok an på produksjonskapasitet både på LCD-panel og TV i forhold til etterspørsel. Så vidt jeg kan forstå er hele elektronikkbransjen, ikke bare Tatung, tatt på senga når det gjelder folks kjøpelyst for flatskjermer.

Lenke til kommentar

Etter å ha vurdert dette i en god stund, så har jeg valgt å bruke 2-3000 mer for en mye bedre LCD-TV, da i form av Samsung 32".

 

Men for all del, MCAK ser ut til å være et svært bra alternativ for folk som er ute etter en billig LCD-TV med 2x HDMI og LITT høyere kontrastforhold enn MCGI/HK. Og med prisen som sannsynligvis blir å finnes helt ned til 4495,- så må vel det sies å være et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Etter å ha vurdert dette i en god stund, så har jeg valgt å bruke 2-3000 mer for en mye bedre LCD-TV, da i form av Samsung 32".

9661733[/snapback]

Er en mye bedre? Er du fornøyd? Har den støyfilteret DNIe, og kan det skrues av? Selv er jeg litt skeptisk til Samsung, dels ut fra hva jeg har sett hos folk som har den hjemme, og dels pga. denne testen:

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1337529.ece

Lenke til kommentar

Vel, nå tenkte jeg på LCD-TV i samme størrelse som MCAK da, dvs. M86/87BD-modellene. De er nok av en mye høyere kvalitet enn MCAK, men dyrere. Fant ut at det var like greit å gå litt høyere i pris så man har en kvalitets TV når jeg først kjøper meg en TV. Like greit det.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på V32MCHK og V32MCGI?

 

Jeg vet at MCGI har 2x HDMI og DVI, mot 1x HDMI og VGA som MCHK har. Er det noen andre forskjeller utenom dette og designet?

 

Selv vil jeg nå velge en MCGI, men hvis den har dårligere bildekvalitet, vil jeg heller gå for en MCHK.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på V32MCHK og V32MCGI?

 

Jeg vet at MCGI har 2x HDMI og DVI, mot 1x HDMI og VGA som MCHK har. Er det noen andre forskjeller utenom dette og designet?

MCGI har vel i likhet med MCHK kun en HDMI? Ellers har MCGI lydutganger. Trenger man lydutgang på MCHK bruker man et adapter i den ene SCART-utgangen. Dermed sitter man igjen med en bare en ledig SCART.

 

Ellers kan man stadig sjekke forskjellene på http://www.tatung.no/produkter.html hvor man finner linker både til spesifikasjoner og manualer.

Selv vil jeg nå velge en MCGI, men hvis den har dårligere bildekvalitet, vil jeg heller gå for en MCHK.

Sjekk innlegg #813 på side 41. Samme panel og firmware, bør gi samme bildekvalitet(?)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg en 32" MCGI.

 

Det jeg lurer på da, er hvor viktig det er med digital TV tuner internt i TVen, jeg snakker da om forskjellen på MCGI og MCGI ED1.

 

Jeg har ikke funnet MCGI ED1 i noen butikker enda, men MCHK EE1 har jeg sett. Problemet med denne er at jeg rett og slett syntes den er stygg.

 

Hva syntes dere? Skal jeg vente til ED1 kommer ut, eller bare kjøpe nå og gjerne kjøpe digital mottagerboks senere?

 

TVen skal jo uansett i første omgang brukes desidert mest til TV serier i HD og filmer i HD.

Lenke til kommentar

_Zeke: Det er så vidt jeg vet ingen TV-apparater på markedet per i dag med digital tuner som funker i det norske bakkenettet. Tatung MCHK-EE1 og MCGI-ED1 støtter DVB-T med mpeg2-dekoding som brukes i Sverige, Danmark etc, men ikke DVB-T med mpeg4 som brukes i Norge.

 

Skal du kjøpe TV i dag, må du regne med at du innen kort tid trenger en dekoderboks (tuner) i tillegg, uansett om du satser på bakkenett eller parabol. Analog kabel kommer sannsynligvis også til å fases ut etterhvert.

 

Skal du ha TV med med innebygget digitaltuner for norsk bakkenett, må du vente på nye modeller. For Tatungs del kommer de sannsynligvis til å se annerledes ut og andre priser enn det MCGI har i dag, og ha betegnelser som MCAK- og MMFJ-ETellerannet.

 

Det er mye mulig at vi må vente til over jul på modeller med tuner som virker med norsk digitalt bakkenett. Selv V32MCAK-E01 som er dukket opp i diverse nettbutikker (ikke på lager, levering i november) kan se ut til å være en modell med kun analog tuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...