Gå til innhold

Problem med EXE filene som blir laget


Anbefalte innlegg

Har fått et problem med exe filene som lages under kompilering av en cpp fil....

 

Har nå prøvd både debug og release med samme problem, exe filene funker ikke på andres maskiner. På min funker de gull......

 

D som også er litt snodig er at som han "sensoren" sa sist: Det var flere som ikke virket denne gangen, blandt annet en med en mistenkelig lik kildekode som din.....

 

DVs, noen har skrevet av min, og da skjedde det samme+??!

 

Anyone?

 

 

Edit: Kan jo nevnes at ved recompilering på vedkommendes maskin så funker exe filen som blir laget smertefritt!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med "funker ikke"?

8458932[/snapback]

hvilke kompilator bruker du?

Har du samme kompilator installert på maskinen din som på den maskinen der det ikke fungerte?

 

når du kompilerer på andres maskin bruker du da samme prosjekt data (kompilator instillinger, linker osv...)

Lenke til kommentar

Funker ikke: Virker ikke!

 

Altså, de er ikke kjørbare på andre maskiner!

 

Når de rekompileres så åpner de bare cpp filen i sin egen visual studio og så trykker de debug regner eg med... Gjør ikke noe med selve cpp filen så vidt eg vet....

 

Han som retter innleveringene har ingen forklaring på det hvertfall!

 

Vet ikke om det er samme versjon av VS, men skulle jo tro det siden alle i klassen bruker den versjonen eg bruker....

 

Er jo et bitte lite problem dette siden eg på eksamen skal levere exe filer! :ph34r:

Lenke til kommentar

Problemet kan være at prosjektet er innstilt til å bruke spesielle prosessoroptimaliseringer til Intel eller AMD. Et annet problem kan være at programmet du lager bruker spesielle .dll filer som må kopieres med .exe filen. Debug .exe filer kan du som regel ikke kjøre på andre maskiner, siden disse krever debug versjonen av systembibliotekene installert for maskinen programmet kjøres på.

 

Hvilke program bruker du til å lage koden din i?

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Kan d være at eg har core2duo prosessor?

 

Ser nevnt over her at det kan være noe mot intel?!

 

Virker ikke, får opp feilmelding, men husker seff ikke den nå... *sukk*

 

Får evt teste den på en annen sin maskin senere

 

 

Bruker nyeste visual studio ja!

Lenke til kommentar

Yes, la bare opp et screenshot jeg :)

 

Du får opp Property Pages ved å trykke Project på menyen øverst, og velge Properties nederst på menyen som kommer frem.

 

Så er det bare å bla seg frem til C/C++\Code Generation og sette Runtime Library til Multi-threaded (/MT) istedet for Multi-threaded DLL (/MD)

 

post-22927-1177448703_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...