Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva teller mest? Utseende eller motor?


Zappza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neei, altså min første bil blir kanskje bmw 525. Syns den har nok hester (192 eller no) så det kommer nok til å fokuseres på andre ting enn motor.

Senk, felger og lite effektanlegg burde bli perfekt :dribble:

 

Er jo ikke lurt med altfor mye hester når man blir 18 :p Vil jo veldig gjerne beholde lappen en liten stund når man nettopp har fått den..

Lenke til kommentar

Jeg kunne kjørt rundt i en Alfa Romeo Brera med den minste motoren, jeg kunne ikke gjort meg kjent i en BMW 1-serie. Jeg nekter å kjøre rundt i en klump med leire, for å si det sånn.

 

Men på generell basis er det vel det tekniske som bestemmer hvordan bilen er å kjøre, og da må en ta det med i beregningen i de fleste tilfeller.

 

Det er ytterpunkter, jeg kunne ikke taklet å kjøre en bil som var utrolig nydelig, men hadde ytelser som et såpestykke, jeg kunne ikke kjørt en rask bil som ser ut som en klump leire. That's what it boils down to.

 

Klart, får jeg en 130i sier jeg ikke nei, jeg selger den. Etter å ha slitt ut et par bakdekk på en bane. :p

Lenke til kommentar

Det spørs litt. Jeg valgte å bruke penga på utsene når jeg "bygget" min golf. Egentlig mest fordi motoren som satt i var god, lav km og jeg ville ikke stresse med å sette inn noe ny motor, godkjenning osv... Så jeg la litt penger i å få bilen til å se litt fresh'ere ut. :whistle: Clean look :thumbup:

 

Har du penga, interesse og tid er det kjekkest med mye gamp under panseret. Dra fra "stygge" styla ungdommer som ypper med sin 316/318 :D

Lenke til kommentar

For meg er det viktig at det er ein god bil å kjøre og ikkje vil få alvorlege problemer i nærmaste framtid. Tilgjengelighet og pris på delar er og ein faktor. Sjølvsagt er utseende av betydning, ein kjøper ikkje kva som helst, men motoren er ikkje førsteprioritet. Alt frå 1.6 og oppover duger.

 

Min bil vart i ein test kalla "kjedelig og fornuftig", noko som eg synest passar bra for min måte å velge bil på.

Lenke til kommentar
Nå trenger du ikke allverdens til bil for å kjøre fra en 316/318/320...

 

Jeg vil heller kjøre rundt i en bil som er i godt teknisk stand og ser ille ut, enn en bil som ser bra ut men aldri verden skulle vært godkjent.

8453928[/snapback]

Derfor kjører du Ford? :tease:

FOund dead on RoaD :ermm:

 

Neida. Sikkert en grei bil det. Så på workloggen din, ser grei ut den :)

Lenke til kommentar
Nå trenger du ikke allverdens til bil for å kjøre fra en 316/318/320...

8453928[/snapback]

Kanskje ikke, men det er drømmen min :p har selv en liten men hissig :roll: 1,6 på 75hk :cry:

8454467[/snapback]

Vurder en 9000 Turbo. :) Hold den konservativ, folk vil tro du er en gubbe, vent til alt under en E36 325i skal svinge ut og gi flatt jern og vis ham hva mellomaks er. :)

Lenke til kommentar
Siden jeg nylig kjøpte en Roomster 1.4 TDI kan det se ut som jeg ikke er opptatt av motor, men jeg er opptatt av å ha en motor som er akkurat passe til bilen. Utseendet på bilen min er det ikke alle som liker, men jeg synes den er ganske sjarmerende.

8454167[/snapback]

Enig! angående, de roomsterene er spesielle, men de ser litt artige ut da ;)

 

Nå kan de ikke sammenlignes, men kjører endel 1,4diesel kassebil, type peugot eller renault. De er hissig nok til by og småkjøring og til å trives bak rattet. Eneste er den fordømte plastikk følelsen i disse billige franske kassebilene... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nå trenger du ikke allverdens til bil for å kjøre fra en 316/318/320...

8453928[/snapback]

Kanskje ikke, men det er drømmen min :p har selv en liten men hissig :roll: 1,6 på 75hk :cry:

8454467[/snapback]

Vurder en 9000 Turbo. :) Hold den konservativ, folk vil tro du er en gubbe, vent til alt under en E36 325i skal svinge ut og gi flatt jern og vis ham hva mellomaks er. :)

8454519[/snapback]

Hehe, dem går bra ja!! En kompis som har en slik, ser gammel å sliten ut, men inni er den strøken, skinnseter kjørekomputer osv.. å mann den bilen drar fra! Vurderer en slik, men jeg må nok vente til etter militæret :ermm:

Lenke til kommentar

Frem til nå har jeg prioritert utseende før motor av forskjellige grunner. Hovedsaklig er det pga forsikring og kostnader generelt, men i tillegg også det at man gjerne blir litt mer ivrig på gassen med mer motor.

 

Men ser ikke bort fra at det blir mer motor i neste bil, men jeg vil fremdeles prioritere utseende høyt, da jeg syns det er kjekt å ha noe som skiller seg ut i trafikken. Greit at det er kjekt å ha 300 hester og trippel turbo, men nå kjører jeg stort sett småkjøring, og da har jeg mer utbytte av utseende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...