Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! :dribble:

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! :yes:

9147079[/snapback]

[/quot

 

Fikk ved en feiltagelse installert det på minnekortet og nå får jeg ikke installert på telefonminne. Er det noen mulighet for å gjøre det om uten å formatere noe. Får bare oppdateringsfeil. Når jeg prøver å innstallere det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man skal bruke N95 til navigasjon i bilen er det essensielt å ha den festet til dashbordet. Jeg hadde tidligere N80 og brukte en enkel magnet på egnet sted og en tynn magnetskinne festet bak på telefonen.

 

Når jeg gjør det samme på N95 så påvirker magneten noe i telefonen så den tror at jeg skyver ned musikk-tastaturet. Derfor roterer skjermen og tastelåsen slår seg av. Veldig irriterende.

 

Noen som har tips til en enkel mobilholder der dette ikke skjer?

Lenke til kommentar
Når man skal bruke N95 til navigasjon i bilen er det essensielt å ha den festet til dashbordet. Jeg hadde tidligere N80 og brukte en enkel magnet på egnet sted og en tynn magnetskinne festet bak på telefonen.

 

Når jeg gjør det samme på N95 så påvirker magneten noe i telefonen så den tror at jeg skyver ned musikk-tastaturet. Derfor roterer skjermen og tastelåsen slår seg av. Veldig irriterende.

 

Noen som har tips til en enkel mobilholder der dette ikke skjer?

9237806[/snapback]

 

 

Jeg bruker samme opplegg men har ikke magnetskinne bak på tlf. da jeg fester den på med metallet til kameraet bak og har ingen problemer med det.

Har brukt dette opplegget på flere tlf. etter hvert (da med metallskinne bak) og nå på min N95 som jeg har hatt i over 3 måneder.

Endret av knk
Lenke til kommentar

Jeg har plasert 2 av de små svarte metalplatene som en får med når en kjøper en sånn magnet til og henge mobil på,har plasert de under batteridekslet..

Så en ser de ikke.. Men skrapet av limet,så blir de ikke for tykke.

Har ikke noe problemer med at magneten forstyrrer mobilen.

Lenke til kommentar

Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! :dribble:

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! :yes:

9147079[/snapback]

[/quot

 

Fikk ved en feiltagelse installert det på minnekortet og nå får jeg ikke installert på telefonminne. Er det noen mulighet for å gjøre det om uten å formatere noe. Får bare oppdateringsfeil. Når jeg prøver å innstallere det igjen.

9204872[/snapback]

 

 

Ingen som har noe ide om dette? Jeg sliter og med dette :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min n95 i går, og tror jeg har gjort alt det man skal gjøre for å få gps'en til å funke. Det eneste er at når jeg fjerner USB-kabelen etter å ha lastet ned "Smart2Go Maploader" og det kartet jeg skal ha, så står det at noe kan ha gått tapt siden jeg tok ut kabelen. Men ingenting kan ha gått tapt, for når jeg sjekker minnekortstatusen så har jeg brukt så mye plass som kartet tok.

 

Så det jeg lurer på er, har jeg kartet på mobilen nå? Eller er det noe jeg har glemt eller må gjøre?

 

Et annet spørsmål er, vil det koste penger å bruke gps'en når jeg da får lastet inn kartet?

Endret av nokia-95
Lenke til kommentar

Installerte den nye oppdaterte versjonen av Maps programmet for noen dager siden, og nå har hele gps'en blitt fucka upp. Ikke vet gpsen hvor jeg bor, ikke vet den adresser, ikke vet den hvor mange minutter det er til jeg har ankommet destinasjonen.

Vet noen om jeg kan nedgradere tilbake til det gamle Maps programmet?

Den første versjonen var jo konge, da fant jeg fram, men nå er alt bare dritt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min n95 i går, og tror jeg har gjort alt det man skal gjøre for å få gps'en til å funke. Det eneste er at når jeg fjerner USB-kabelen etter å ha lastet ned "Smart2Go Maploader" og det kartet jeg skal ha, så står det at noe kan ha gått tapt siden jeg tok ut kabelen. Men ingenting kan ha gått tapt, for når jeg sjekker minnekortstatusen så har jeg brukt så mye plass som kartet tok.

 

Så det jeg lurer på er, har jeg kartet på mobilen nå? Eller er det noe jeg har glemt eller må gjøre?

Du finner fort ut om du har kartet eller ikke når du zoomer deg inn på landet... Sannsynligvis er alt i orden.

Et annet spørsmål er, vil det koste penger å bruke gps'en når jeg da får lastet inn kartet?

Etter det jeg erfarer så ønsker Maps programmet å være koblet til Internett av to grunner; hente nye kart/oppdatere gamle eller søke hjelp for å beregne ruter hvis ikke den klarer det selv. Med mindre du ikke har lastet ned kart på forhånd er ikke dette store kostnaden i datatrafikk. Ellers når det gjelder hva som koster så tar du et hint når du må trykke "Godta" for vilkår og angrerett og deretter taste inn VISA kortnummer :) (gjelder navigasjonsoppgradering)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min n95 i går, og tror jeg har gjort alt det man skal gjøre for å få gps'en til å funke. Det eneste er at når jeg fjerner USB-kabelen etter å ha lastet ned "Smart2Go Maploader" og det kartet jeg skal ha, så står det at noe kan ha gått tapt siden jeg tok ut kabelen. Men ingenting kan ha gått tapt, for når jeg sjekker minnekortstatusen så har jeg brukt så mye plass som kartet tok.

 

Så det jeg lurer på er, har jeg kartet på mobilen nå? Eller er det noe jeg har glemt eller må gjøre?

Du finner fort ut om du har kartet eller ikke når du zoomer deg inn på landet... Sannsynligvis er alt i orden.

Et annet spørsmål er, vil det koste penger å bruke gps'en når jeg da får lastet inn kartet?

Etter det jeg erfarer så ønsker Maps programmet å være koblet til Internett av to grunner; hente nye kart/oppdatere gamle eller søke hjelp for å beregne ruter hvis ikke den klarer det selv. Med mindre du ikke har lastet ned kart på forhånd er ikke dette store kostnaden i datatrafikk. Ellers når det gjelder hva som koster så tar du et hint når du må trykke "Godta" for vilkår og angrerett og deretter taste inn VISA kortnummer :) (gjelder navigasjonsoppgradering)

9268124[/snapback]

 

Da jeg tok satelittlock første gangen, hadde jeg ikke lastet inn noen kart eller noe, men den klarte å finne veier og alt mulig av seg selv. Derfor lurer jeg også litt på hva som er forskjellen på dette og det kartet som jeg da laster ned?

 

Er ny med gps så trenger litt hjelp

Lenke til kommentar
Da jeg tok satelittlock første gangen, hadde jeg ikke lastet inn noen kart eller noe, men den klarte å finne veier og alt mulig av seg selv. Derfor lurer jeg også litt på hva som er forskjellen på dette og det kartet som jeg da laster ned?

 

Er ny med gps så trenger litt hjelp

Da ville jeg tro at telefonen hentet kartet selv rundt den aktuelle GPS posisjonen. Du kan jo ta en titt i trafikk loggen og se om det var mye nedlasting den dagen. Men det er slik det skal fungere, dette. Maps sammen med servere på nettet skal samarbeide slik at brukeren har alt tilgjengelig til enhver tid. Men store kart er mest fornuftig/raskest å laste ned på forhånd direkte til minnekortet med en minnekortleser og ihvertfall ikke belaste UMTS nettet og lommeboken for dette...
Lenke til kommentar
Da jeg tok satelittlock første gangen, hadde jeg ikke lastet inn noen kart eller noe, men den klarte å finne veier og alt mulig av seg selv. Derfor lurer jeg også litt på hva som er forskjellen på dette og det kartet som jeg da laster ned?

 

Er ny med gps så trenger litt hjelp

Da ville jeg tro at telefonen hentet kartet selv rundt den aktuelle GPS posisjonen. Du kan jo ta en titt i trafikk loggen og se om det var mye nedlasting den dagen. Men det er slik det skal fungere, dette. Maps sammen med servere på nettet skal samarbeide slik at brukeren har alt tilgjengelig til enhver tid. Men store kart er mest fornuftig/raskest å laste ned på forhånd direkte til minnekortet med en minnekortleser og ihvertfall ikke belaste UMTS nettet og lommeboken for dette...

9269224[/snapback]

 

Takk for hjelpen;) var nede på lefdal og spurte en om dette nå og han sa at alt var som det skulle, så det var vel bare mine forhåpninger til gps'en det var noe galt med.... men allikevel, veldig fornøyd med mobilen!

Lenke til kommentar
Etter å ha oppdatert programvaren på min N95 har jeg mistet muligheten til å benytte navigering på GPS. Det eneste jeg får spørsmål om er å kjøpe navigasjon på nytt. Er det et triks i ludo jeg ikke har fåt med meg?

8577027[/snapback]

 

---feil tråd---

Endret av Tobbaas
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kan få kalibrert GPS`en sin høydemåler?

Er jo helt på jordet..  Spesielt i lavere høyder er den feil.. svært mye feil.

 

Noen andre som har lagt merke til det?

9182640[/snapback]

 

Det er mulig å stille "Altitude offset" i Sports tracker, men sannsynligvis vil ikke en innstilling der påvirke visninger i andre applikasjoner som bruker GPS-en. Har ikke fått testet...

Endret av jorang
Lenke til kommentar
Hvor sjekker jeg om A-GPS er skrudd på?  :blush:  Etter jeg oppdaterte FW så klarer jeg ikke å få lock, noen andre som sliter med det samme? Den har kontakt med flere satelitter, men locken uteblir  :(

9312370[/snapback]

 

Du bør prøve å ta en resetting av telefonen på nytt.

Ta en ny sikkerhetskopi av telefonen. Så går du helt ut av menyene og trykker *#7370#

AGPS skal være slått på som standard etter oppdateringen av telefonen.

Lenke til kommentar
Gå inn på verktøy/Innstillinger/Generelt/Lokalisering/Metoder og hak av A-GPS! Gå inn på Lokaliseringsserver etterpå og sett et tilgangspunkt! For de som lurte på hvordan man kalibrerer høyden, så kan det gjøres i menyen GPS-data!

9312500[/snapback]

 

Slet også med dette, men vet ikke om det fortsatt er slik. Jeg tilbakestilte telefonen, og har ikke prøvd siden...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...