Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Etter at jeg la inn den nye versjonen av Nokia Maps på mobilen så har jeg hatt problemer med fargene på det som skal være blått hav. Er i og for seg ikke en stor sak, men litt irriterende ettersom det ser ut som noe helt annet. Fargen som oppstår på havet er en mørk grønnfarge. Feilen skjer kun når jeg har zoomet nokså langt ned mot kartet - når man er i "by-høyde" så er havet blått igjen.

 

Noen andre som har vært borti dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei, jeg lastet ned den nyeste versjonen av nokia maps, lastet ned alle kartene, men når jeg gikk inn gå Kart, kom det opp: Kart oppdatering. Så så jeg at pakkedata-tallene steg, og jeg var redd dette kostet meg dyrt, Så jeg avbrøyt. Nå viser ikke kartet over norge noen bygninger, buttiker, eller noe som helst.

Jeg drar i kveld, så det haster veeldig.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Følgende problem

 

Går inn på kart, får feilmeldingen "Ingen internet tilkobling. Sjekk nettverksinnstillingene" . KLikker så "velg" deretter "innstillnger" -> "netverk" og setter da trådløse nettverket hjemme som standard tilgangspunkt.

Dette virker ikke.

 

 

Kan også nevne at da jeg skal på internet må jeg for hver gang søke frem nettet her hjemme og angi wep kode(kan denne angis noe sted en gang for alle?)

 

Grunne til at jeg ikke fikser gprs er at gprs og mms ikke funker på tlf(selv ikke etter å ha motatt mld fra tele2 osv osv)

 

Setter meget stor pris på hjelp til dette.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på.... Virker ikke GPS'n uten kontakt med telefonnett.

Jeg har prøvd å få kontakt på snaufjellet, med tilgang til vanlig GSM signaler (uten 3G nett og Edge) , men

da får jeg ikke lock på GPS'n.

 

Noen som vet noe om dette??

Lenke til kommentar
Jonas: Prøv Meny-> Verktøy -> Tlk.beh.

Sint: Det kan være at ikke Assistert GPS funker oppe på vidda, så da tar det gjerne litt lenger tid 1-3 min.

 

 

Ja jeg kan jo prøve å slå av AGPS neste gang og sette at den ikke skal koble seg på nett... prøvde

også å få kontakt oppe i fly, men med samme resultat den gangen.... Må kanskje være mer tålmodig

når det kommer til å få lock på satelittene......

 

takk for svar.... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette var mye for en nybegynner, men jeg skal få det til, håper jeg :hmm:

 

Har lest noen hundre innlegg her, men ikke alt.

 

Jeg får lastet ned Norgeskart via map loader og jeg får fix hjemme. Kjempebra, men ikke særlig nyttig.

 

Problemer:

Telefonen bruker hjemmenettverket til å få kontakt. Hva må stilles inn for å bruke dette utendørs?

Etter hva jeg har forstått kan man abonnere på kart og laste disse ned før man reiser på ferie. Da er navigering gratis. Stemmer dette, og hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har fått et problem med min N95.

 

Plutselig virker ikke dette med sporing inne i Maps... Før så kunne jo telefonen lage en rute og jeg så hele tiden hvor jeg var på kartet i forhold til ruten... Mener det valget het, start sporing... eller noe lignende... Nå finner jeg ikke igjen dette valget, har bare start navigasjon og start simulasjon...

Har prøvd start navigasjon, men får da bare opp en hel masse om vilkår og angrerett, og at jeg må koble til for kjøpsvalg og så videre...

 

Jeg har ikke betalt for navigasjon og hadde ikke tenkt til det heller....

 

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en N95 8GB, og lurer litt på dette med kart o.s.v. på telefonen. Det ligger jo kart inne, men jeg har ikke hatt tid til å prøvd gps'en ute enda. Men så har jeg også lest om at det "lønner seg" å laste ned kart som Wayfinder eller andre, (fra f.eks softwaremarket.nokia.com) til PC-en og innstallere de på telefonen. Men jeg lurer på, hvorfor må/bør jeg gjøre det. Hvilket kart er i så fall best?

Jeg har også lest noe om at man kan betale en viss sum som gjelder for en uke, mnd eller år. Hva ligger det i det?

Lenke til kommentar
Hva er det som er gratis med navigasjonen til n95? Har fått med meg at det er "gratis" å laste ned kart, men koster det noe å skrive inn en adresse og bruke telefonen til å navigere dit?
Alt er gratis bortsett fra stemmestyringen. Dvs det er gratis å laste ned kart via Wlan men hvis du feks bruker 3G vil nok operatørkostnader komme i tillegg hvilket kan svi litt
Lenke til kommentar

I linken under står det: "Du må imidlertid fortsatt betale ekstra for å få utnyttet navigasjonsprogramvaren fullstendig. Du må abonnere for å laste ned stemmestyring og ruter, noe som koster fra 50 kroner for en uke, til 563 kroner for tre år. Vi hadde mye heller sett at alt var innebygget i telefonen, eller at navigasjon i det minste var gratis".

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/no...8gb/46055/print

 

Med andre ord så er det altså bare stemmestyringa som det betales for? Er det korrekt?

Jeg har også lest at man kan laste ned andre kart, men hva er eventuelt poenget med det? Er de bedre enn det som allerede ligger på mobilen? På Nokia shop og andre steder får man kjøpt bl.a. Wayfinder og andre, som er ganske dyre. Men er de "bedre" enn de som ligger installert på mobilen? Hvis ikke, hva er da vitsen med å kjøpe de?

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Etter at jeg la inn den nye versjonen av Nokia Maps på mobilen så har jeg hatt problemer med fargene på det som skal være blått hav. Er i og for seg ikke en stor sak, men litt irriterende ettersom det ser ut som noe helt annet. Fargen som oppstår på havet er en mørk grønnfarge. Feilen skjer kun når jeg har zoomet nokså langt ned mot kartet - når man er i "by-høyde" så er havet blått igjen.

 

Noen andre som har vært borti dette? :hmm:

 

Jeg har samme problem etter at jeg oppdaterte til siste versjon av Nokia Maps. Må kanskje vente på ny oppdatering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...