Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Takker for svar Stig-Arne og Sterri08,

 

Jeg har prøvd å formatere/resette flere ganger i det siste, men uten hell. Jeg var dog ikke klar over menyvalget for å anngi tilgangspunkt til A-GPS. Jeg har aktivert dette nå, så blir spennende å se om dette hjelper.

 

Jeg har i tillegg også en Holux GPSlim 236, Bluetooth GPS-mottaker som jeg skal se om er sammarbeidsvillig. Ettersom det er et menyvalg for å benytte ekstern GPS i tillegg, så vil jeg vel tro at dette også kan hjelpe på litt.

 

 

En annen kjapp sak som noen her kanskje kan svare på;

Jeg sykler ganske mye, og har da benyttet Sports Tracker en del for å "logge" turene og eksportere de til Google Earth, noe som er veldig kjekt. Men det som hadde vært enda bedre var om det hadde vært mulig å montere telefonen på styret på sykkelen for også å kunne benytte navigasjon osv. Noen som har sett en sånn holder til salgs noe sted? Vil vel tro at det går ann å modifisere en bilholder til dette, men et eget produkt hadde vært genialt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sittet å knotet en stund. har funnet en fin guide på youtube

 

Fikk endret produktkoden på telefonen og fikk med en gang muligheten til å laste ned den nyeste oppdateringen. lurer på om det har noe for seg om jeg skifter tilbake til den gamle produktkoden etterpå.

Sitter midt i oppgraderingsfasen;) Så har ikke fått testet ut noe ennå....

 

EDIT:

 

Fikk testet. Og alt funket OK. Eneste problemet var at språket ble engelsk. (USA utgave av koden jeg fant) men funker ihvertfal. tror jeg går tilbake til den gamle produktkoden. Ingen som kan komme med en produktkode på en telefon som er kjøpt i norge som ikke er låst ? ;)

Endret av Moldskred
Lenke til kommentar

Da har jeg fått til min telefon med Norsk språk og den nyeste oppdatering.

Brukte produktkode: 0534847 når jeg endret. (dette er koden til ulåste norske telefoner)

Ser ut til å funke 100%. gps`en finner signal på 10 sec max. og det innendørs.

Skifter selvfølgelig tilbake produktkoden når den er komt ut på den telenorlåste produktkoden... ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått til min telefon med Norsk språk og den nyeste oppdatering.

Brukte produktkode: 0534847 når jeg endret. (dette er koden til ulåste norske telefoner)

Ser ut til å funke 100%. gps`en finner signal på 10 sec max. og det innendørs.

Skifter selvfølgelig tilbake produktkoden når den er komt ut på den telenorlåste produktkoden... ;)

9120834[/snapback]

 

Bra jobba moldskred! Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Angående det med sykkel og mobilholder..er på utkikk etter noe slikt jeg også.. er jo perfekt.. :)

9120484[/snapback]

 

Prøv denne:http://cgi.ebay.co.uk/Nokia-N95-Active-Dedicated-Vent-Mount-Brodit-HR-965156_W0QQitemZ150122492700QQihZ005QQcategoryZ75447QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! :dribble:

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! :yes:

9147079[/snapback]

Tipper vi har funnet vår felles åpenbaring her... :thumbup: Har selv prøvd å installere denne oppgraderingen sikkert 100 ganger uten å få noe oppgradert Maps. Men av gammel vane lagret jeg til minnebrikken helt til jeg så feilen et sted på nettet. Lagre til telefonminnet gjorde susen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...