Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Er en ting som irreterer meg i terminalen med den nye versjonen.

 

Det funker ikke å bruke "tab" tasten til å fylle ut resten av programmet når man sal installere noe med apt-get. Det har jo funket før så det burde jo vært mulig nå også.

 

Er dette noe man kan stille på?

8434943[/snapback]

 

har du sjekket /etc/bash.bashrc? i min fil var bash_completion kommentert ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte dette på en annen maskin, har enda ikke gjort det på hovedmaskinen.

 

Alt ser ut til å fungere greit, utenom 3D-effektene, vindusrammene blir borte når jeg skrur det på. Svært irriterende, har prøvd å følge et par forslagt til løsninger på det fra Ubuntuforums, men ingenting virker. :hmm:

 

Grafikkortet i den andre maskinen er et traust gammelt GeForce3, men det skal jo holde. nVidia-driverne er installert, som man blir bedt om før man skrur dette på.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Installerte dette på en annen maskin, har enda ikke gjort det på hovedmaskinen.

 

Alt ser ut til å fungere greit, utenom 3D-effektene, vindusrammene blir borte når jeg skrur det på.  Svært irriterende, har prøvd å følge et par forslagt til løsninger på det fra Ubuntuforums, men ingenting virker.  :hmm:

 

Grafikkortet i den andre maskinen er et traust gammelt GeForce3, men det skal jo holde. nVidia-driverne er installert, som man blir bedt om før man skrur dette på.

8435975[/snapback]

 

Forsøk dette. Du bruker Compiz, men kan jo hende likevel fungerer. Jeg hadde samme problem med Beryl og 8800 GTS i Edgy, og dette fikset det.

Lenke til kommentar
Hehe, beklager jeg glemte deg, govassa. Har ikke gjort noe spesielt, reint bortsett fra å velge best shapes og satt alle fontene til 10 pt under "Fonts" i menyen under administration (eller noe sånt).

8436251[/snapback]

TAKK, skal sette opp Kubuntu100% før jeg viser broderen det(som er ms fanboy delux) :)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så flott. Har et annet spørsmål, på 6.10 fikk jeg til 1900*1200 oppløsning, men etter jeg oppgraderte er oppløsningen 1600*1200 og bildet strekker seg ut. Hadde samme problemet i 6.10 en liten stund, men det løste seg ved at jeg skrev 1920*1200 i xorg.conf. Det gjorde ikke susen nå.

 

Legger med xorg.conf

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig

# nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder3)  Thu Nov  9 17:55:20 PST 2006

 

# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)

#

# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using

# values from the debconf database.

#

# Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page.

# (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.)

#

# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*

# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg

# package.

#

# If you have edited this file but would like it to be automatically updated

# again, run the following command:

#  sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

 

Section "ServerLayout"

    Identifier    "Default Layout"

    Screen        "Default Screen" 0 0

    InputDevice    "Generic Keyboard"

    InputDevice    "Configured Mouse"

    InputDevice    "stylus" "SendCoreEvents"

    InputDevice    "cursor" "SendCoreEvents"

    InputDevice    "eraser" "SendCoreEvents"

EndSection

 

Section "Files"

 

# path to defoma fonts

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/misc"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/cyrillic"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/Type1"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/100dpi"

    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/75dpi"

    FontPath        "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"

EndSection

 

Section "Module"

    Load          "i2c"

    Load          "bitmap"

    Load          "ddc"

    Load          "extmod"

    Load          "freetype"

    Load          "glx"

    Load          "int10"

    Load          "type1"

    Load          "vbe"

EndSection

 

Section "InputDevice"

    Identifier    "Generic Keyboard"

    Driver        "kbd"

    Option        "CoreKeyboard"

    Option        "XkbRules" "xorg"

    Option        "XkbModel" "pc105"

    Option        "XkbLayout" "no"

EndSection

 

Section "InputDevice"

    Identifier    "Configured Mouse"

    Driver        "mouse"

    Option        "CorePointer"

    Option        "Device" "/dev/input/mice"

    Option        "Protocol" "ExplorerPS/2"

    Option        "ZAxisMapping" "4 5"

    Option        "Emulate3Buttons" "true"

EndSection

 

Section "InputDevice"

 

                                                      # /dev/input/event

                                                      # for USB

    Identifier    "stylus"

    Driver        "wacom"

    Option        "Device" "/dev/wacom"          # Change to

    Option        "Type" "stylus"

    Option        "ForceDevice" "ISDV4"              # Tablet PC ONLY

EndSection

 

Section "InputDevice"

 

                                                      # /dev/input/event

                                                      # for USB

    Identifier    "eraser"

    Driver        "wacom"

    Option        "Device" "/dev/wacom"          # Change to

    Option        "Type" "eraser"

    Option        "ForceDevice" "ISDV4"              # Tablet PC ONLY

EndSection

 

Section "InputDevice"

 

                                                      # /dev/input/event

                                                      # for USB

    Identifier    "cursor"

    Driver        "wacom"

    Option        "Device" "/dev/wacom"          # Change to

    Option        "Type" "cursor"

    Option        "ForceDevice" "ISDV4"              # Tablet PC ONLY

EndSection

 

Section "Monitor"

    Identifier    "DELL 2407WFP"

    Option        "DPMS"

EndSection

 

Section "Device"

    Identifier    "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card"

    Driver        "nvidia"

EndSection

 

Section "Screen"

    Identifier    "Default Screen"

    Device        "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card"

    Monitor        "DELL 2407WFP"

    DefaultDepth    24

    SubSection    "Display"

        Depth      1

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

    SubSection    "Display"

        Depth      4

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

    SubSection    "Display"

        Depth      8

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

    SubSection    "Display"

        Depth      15

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

    SubSection    "Display"

        Depth      16

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

    SubSection    "Display"

        Depth      24

        Modes      "1920x1600" "1600x1200" "1280x1024"

    EndSubSection

EndSection

8426366[/snapback]

Jeg ser ikke om du har fått hjelp med dette ennå, men det ser ut som du har skrevet 1920x1600 istedenfor 1920x1200 i xorg.conf
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig testet Feisty Fawn.

 

Installasjonen gikk glimrende. Problemet med at tastaturet henger seg opp er borte, men det trådløse kortet (Cnet CWD-854H med Ralink RT78 chipset) funker fremdeles ikke ut av boksen. Da jeg testet betaen i slutten av mars var ikke 8800 GTS tilstede i Restricted Drivers Manger, men den er der nå. Forbedringer har altså skjedd siden sist. Ellers fungerte Feisty Fawn glimrende på min hardware. Eneste som ikke fungerer ut av boksen er det trådløse kortet. Det synes jeg er jævlig bra, for å si det mildt. Og jeg har veldig, veldig ny hardware. :D

 

Jeg likte funksjonen under installasjonen som gir deg muligheten til å importere innstillingene og filene fra Windows og andre Linux-installasjoner du har liggende. Installasjonen min oppdaget både Windows XP og Edgy, men ikke Vista av en eller annen merkelig grunn.

 

Vel, uansett har jeg ikke tid til å sette opp Feisty for øyeblikket pga. eksamenstiden, så det får vente til sommer'n. Derfor har jeg forløpig kvadruppel-boot (Edgy+Feisty+XP+Vista). Det har jeg ikke hatt før. ;)

 

Edit: leif

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Må bare spørre kjapt, hvordan er Sabayon i forhold til Ubuntu? Vurderer begge to, men klarer ikke å finne ut hvilken jeg skal bruke.

8436248[/snapback]

 

Sabayon er veldig fint(utseende messig) og enkelt å sette opp med tanke på 3d effekter og slikt... Det er også 100% kompitabelt med Gentoo sitt repo(som er det største linux repoet med over 11.000 pakker). Det største minuset med Sabayon er at for å oppdatere systemet eller installere nye pakker så må alt kompileres fra kildekoden(noe som kan ta timesvis vs pakke installasjon som i ubuntu som tar rundt 5 min) og at i Sabayon så kan du ikke velge bort eller legge til pakker ved installasjon, alt på cd'n blir installert. Sabayon anbefaler derimot å laste ned den nyeste releasen og oppdatere via cd'n men dette virker "litt" tungvint...

 

Alt i alt er Sabayon design messig veldig fint og det er nok lettere å sette opp en Gentoo, men ellers er det Gentoo(so to speak) så jeg vil heller anbefale Arch fremfor det (Arch bygger vel egentlig på de samme prinsippene som Gentoo bare at Arch tilbyr ferdig kompilerte pakker istedenfor at du må kompilere fra kildekoden). Personelig synes jeg du skal holde deg til Ubuntu hvis du er ny til Linux. Hvis du har litt Linux erfaring synes jeg du først bør bevege deg ut på Fedora før du hopper til Sabayon. Sabayon ser fint ut, men det hele koker ned til om du har tolmodighet...

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt live cden til Sabayon, veldig bra. Men Ubuntu har jo 17000 pakker(!). 3D effekter er nå enkelt å få til med Ubuntu, bare slå det på. Utseende kan skiftes på dem begge. Jeg anbefaler helt klart Ubuntu for nye brukere, fordi jeg har klart meg så bra med den selv etter mange år med wintendo, fordi den ble kåret som mest brukervennlig, pakkebehandleren er rask og enkel. Me like Ubuntu :D

 

 

Hvis du har en mappe med masse filer og får problemer med å flytte innholdet til en annen partisjon pga ugyldig/feil filnavn - finnes det et program som kan sjekke en slik mappe?

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Jeg har bare problemer til nå med den nye installasjonen av Ubuntu Feisty Fawn...

 

1. Wlan fungerer, men farten kommer ikke over 100kB/s uansett! Står jeg er tilkoblet med 54mbit. I Windows og 6.10 (samme laptop, samme wlan sone og samme fil lastet ned fra samma site) får jeg rundt 500kB/s.

 

2. Når jeg kobler i nettverkskabel så skjer det ikke en dritt. Ser ikke ut som kortet mitt er installert.... (funka out of the box med 6.10)

 

3. CD/DVD brenning fungerer ikke. Bruker gnomebaker. (funka out of the box med 6.10 etter installasjon av gnomebaker).

 

4. Beryl ? .....

 

Kan noen hjelpe meg? :)

 

Alt dette fungerte fint når jeg kjørte 6.10. Jeg vurderer sterkt å bytte tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg har bare problemer til nå med den nye installasjonen av Ubuntu Feisty Fawn...

 

1.  Wlan fungerer, men farten kommer ikke over 100kB/s uansett! Står jeg er tilkoblet med 54mbit. I Windows og 6.10 (samme laptop, samme wlan sone og samme fil lastet ned fra samma site) får jeg rundt 500kB/s.

 

2. Når jeg kobler i nettverkskabel så skjer det ikke en dritt. Ser ikke ut som kortet mitt er installert.... (funka out of the box med 6.10)

 

3. CD/DVD brenning fungerer ikke. Bruker gnomebaker. (funka out of the box med 6.10 etter installasjon av gnomebaker).

 

4. Beryl ? .....

 

Kan noen hjelpe meg? :)

 

Alt dette fungerte fint når jeg kjørte 6.10. Jeg vurderer sterkt å bytte tilbake.

8439134[/snapback]

Kom med mer info så blir det sikkert sett på.

 

2. Sjekk om du kan velge "Wired Network" i venstreklikke-menyen til network-manager iconet i ikonlinjen. Hvilke enheter finner du hvis du skriver ifconfig / iwconfig i en terminal?

 

3. Prøv flere brenneprogrammer, prøv å starte gnomebaker fra terminal og kom tilbake med feilmeldinger.

 

4. Legg til universe kilde i System->Administration->Software Sources. Åpne en terminal skriv:

sudo aptitude install beryl (viktig at du bruker atitude, bruker du apt-get f.eks må du installere flere pakker).

Hvis du vil at beryl skal starte sammen med gnome går du til System->Preferences->Sessions og legger til beryl-manager under "startup programs"

Edit: men da må du selvsagt ha installert proprietære grafikk-kort-drivere på forhånd.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Ser dere noen feil med dette?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den lille skrivebordsmiljø tråden:

 

Jeg ser det er flere som lurer på forskjellen mellom Ubuntu, Kubuntu og Xbuntu. I mangel av en tråd som forklarer dette tenkte jeg å skrive noen ord. Jeg er ”Linux noob”, så ikke forvent noe dyptgående forklaring – jeg skriver det lille jeg vet(men som jeg tror er tilstrekkelig or de fleste).

 

Hva mener man med et ”skrivebordsmiljø”(englsk; ”desktop environment”)?

Før vi begynner å se på Linux så kan vi se hen til Microsoft og Macintosh for å få en forståelse av hva ”skrivebordsmiljø” er. Du vet sikkert at skrivebordet til Windows XP ser annerledes ut enn det vi finner på en Macintosh maskin. Begge har et grafisk grensesnitt(GUI) som vi straks ser er forskjellig. Forskjellen knytter seg til det aller meste, som grafikken omkring programmene, ikoner, menyer, lyder, skjermsparer, paneler osv. Videre kommer de begge med en rekke programmer som til dels har samme eller ulik egenskap, som filbehandler, bildevisningsprogram osv.

 

Som sine konkurrenter har Linux(eller mer presist; GNU/Linux) også et grafisk skrivebordsmiljø, men til forskjell fra f.eks. Windows XP* kan Linux vise til flere forskjellige skrivebordsmiljø(heretter S). Disse går under betegnelsen; GNOME, KDE og xfce.

 

Distroen Ubuntu bruker GNOME, Kubuntu bruker KDE og Xbuntu har xfce. De øvrige 300++ distroer som du finner på distrowatch bruker også (med unntak) en eller flere av disse.

 

Disse tre har hver sin hjemmeside;

GNOME her, KDE her og xfce her.

 

Og du finner en del informasjon om de på wikipedia;

GNOME, KDE og xfce.

 

 

Hva er forskjellen på dem

På samme måte som det er forskjell på utseende mellom Windows XP og Macintosh så ser KDE, GNOME og xfce forskjellig ut. De er utviklet med forskjellige programmeringsverktøy, GNOME og xfce springer ut fra GTK, mens KDE er skapt fra det som heter Qt.

Videre har disse tre forskjellige programmer i seg som tar sikte på samme oppgaver, som forskjellige video og musikkspillere, brenneprogram, filbehandler osv. Til forskjell for de proprietære operativsystem så følger det med et helt overveldende sett med programmer som gjør det mer eller mindre klar til bruk(på en cdplate!). Det medfølger for dem alle hjelpedokumentasjon.

Disse tre er utviklet med forskjellig mål. KDE og GNOME er utviklet for å være det mest hensiktsmessige og brukervennlige S, men de har klart ulikt syn på hva dette er. Xfce er derimot utviklet først og fremst for å være ”lett”, altså kreve minst mulig av maskinvaren for å passe bærbare og eldre hardware(men selvsagt er brukervennlighet viktig for dem også). Har du en gammel maskin så kan xfce kanskje vekke liv i den igjen.

 

Kan jeg bruke et program fra f.eks. KDE i GNOME

Med noen få unntak så må det besvares positivt. Liker du derfor bedre musikkspilleren i KDE så kan du fint installere den i GNOME eller xfce, eller motsatt. De fleste bruker nok en kombinasjon av programmer fra alle tre. Takket være pakkebehandleren så installerer du bare programmet som før; pakkebehandleren vil finne de avhengigheter programmet trenger for å kunne fungere.

Men merk at et program som f.eks. er utviklet med Qt vil starte noe raskere i KDE, enn i f.eks. GNOME(og motsatt). Videre vil et program ofte se penere ut/passe bedre inn i sitt tiltenkte S. For dem som bruker KDE er det dog mulig å installerer et program som endrer på utseende av GTK programmer slik at de passer bedre inn.

 

Hvilke ser penest ut da

Spørsmålet du må stille er hvilke som ser best og/eller penest ut for deg; bare du kan svare på det. Betydningen av dette er heller ikke så stor den gang Linux lar brukeren stort sett endre på alt vedkommende ønsker. I andre OS er f.eks startpanelet/knappen så integrert i systemet at den ikke lar seg flytte på – som er et fenomen du ikke møter på med Linux. Du kan derfor lett få skrivebordet til GNOME til å se ut som KDE og motsatt.

 

Er det mulig å installerer flere skrivebordsmiljø på samme maskin

Det kan du, og veldig enkelt. En kommando i terminalen og pakkebehandleren vil ordne resten for deg. Du kan da ved innloggingen velge hvilke du ønsker å bruke for den ene gangen, eller hver gang. Kanskje maskinen din brukes av flere – da kan de ulike brukeren ha det S som de liker best. Skulle du senere skifte mening så kan du fjerne det igjen.

Har du installert Ubuntu som bruker GNOME, og senere installerer KDE for så og fjerne GNOME – ja så sitter du med akkurat det samme som om du hadde installert Kubuntu.

 

HvemHvilken er vanskeligst å bruke

Her må vi vise til samme svaret som ble gitt for ”hvilke er penest”, det må du avgjøre selv. Noe felles enighet om dette finner du ikke. Men har du først lært deg hvordan Linux fungerer så kan du rimelig enkelt skifte mellom dem uten problemer(og det samme gjør seg gjeldende for de ulike distroer).

 

Hva er ”vindusbehandler”

Et skrivebordsmiljø har alle en vindusbehandler, som er den komponenten som styrer hvordan vinduene skal være på skrivebordet. Denne kan du skifte hvis du ønsker det, ettersom det finnes flere alternative vindusbehandlere for Linux. Disse har på samme måte som de ulike skrivebordsmiljø ulike oppfatninger av hva som ser penest ut, hva som er mest funksjonelt, men de kommer ikke med egne programmer. Noen av disse er gunstig på eldre hardware/bærbare ettersom de krever lite av maskinen. Skifter du vindusbehandler kan utsende på skrivebordet ditt bli endret radikalt Eksempler er Enlightenment og Fluxbox. Mer info her.

 

Kan jeg følge guider skrevet for f.eks. GNOME på KDE

Det kan du, og her ser du en av styrkene av å kunne ta i bruk terminalen. Linux brukere har ikke alltid samme menyer osv, men det er samme system som ligger i bunn. Finner du en guide vil du i de aller fleste tilfeller kunne følge den. Men merk at du kanskje må tilpasse deg litt, en guide skrevet for GNOME vil kanskje bruke konsollen gedit(som følger med GNOME), mens du kanskje har kate som følger med KDE. Da må du enten skifte ut teksten gedit med kate i guiden, eller installere gedit.

 

 

Forklaringen din suger – jeg vil lære mer

:)  Siden du sitter med en pc så har du også får felles venn(?) Google i nærheten, søk der så vil du finne alt du lurer på. Wikipedia har også mye informasjon.

 

 

 

 

 

* Du kan skifte via tredjepartsprogrammer for Windows XP, men som koster penger og kan føre til redusert ytelse eller datakrasj.

8438643[/snapback]

Glimrende jobbet Govassa :thumbup:

 

Vi kan gjerne prøve å samle slik info i denne tråden omtrent som det ble gjort i Vista-tråden. Bare si i fra til meg eller trådstarter så kan vi putte det inn i første innlegg.

 

Jeg har ikke lest gjennom alt ennå, men merker med rødt om det er noe jeg mener bør fikses på. :) Bare kikk innom dette innlegget om en halvtime eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg har bare problemer til nå med den nye installasjonen av Ubuntu Feisty Fawn...

 

1.  Wlan fungerer, men farten kommer ikke over 100kB/s uansett! Står jeg er tilkoblet med 54mbit. I Windows og 6.10 (samme laptop, samme wlan sone og samme fil lastet ned fra samma site) får jeg rundt 500kB/s.

 

2. Når jeg kobler i nettverkskabel så skjer det ikke en dritt. Ser ikke ut som kortet mitt er installert.... (funka out of the box med 6.10)

 

3. CD/DVD brenning fungerer ikke. Bruker gnomebaker. (funka out of the box med 6.10 etter installasjon av gnomebaker).

 

4. Beryl ? .....

 

Kan noen hjelpe meg? :)

 

Alt dette fungerte fint når jeg kjørte 6.10. Jeg vurderer sterkt å bytte tilbake.

8439134[/snapback]

Kom med mer info så blir det sikkert sett på.

 

2. Sjekk om du kan velge "Wired Network" i venstreklikke-menyen til network-manager iconet i ikonlinjen. Hvilke enheter finner du hvis du skriver ifconfig / iwconfig i en terminal?

 

3. Prøv flere brenneprogrammer, prøv å starte gnomebaker fra terminal og kom tilbake med feilmeldinger.

 

4. Legg til universe kilde i System->Administration->Software Sources. Åpne en terminal skriv:

sudo aptitude install beryl (viktig at du bruker atitude, bruker du apt-get f.eks må du installere flere pakker).

Hvis du vil at beryl skal starte sammen med gnome går du til System->Preferences->Sessions og legger til beryl-manager under "startup programs"

Edit: men da må du selvsagt ha installert proprietære grafikk-kort-drivere på forhånd.

8439327[/snapback]

 

 

tommen@Xena:~$ ifconfig

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:18:DE:65:1E:DB

inet addr:10.0.1.31 Bcast:10.0.1.255 Mask:255.255.255.0

inet6 addr: fe80::218:deff:fe65:1edb/64 Scope:Link

UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1

RX packets:638692 errors:1446 dropped:498367 overruns:0 frame:0

TX packets:402779 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0

collisions:0 txqueuelen:1000

RX bytes:1171149574 (1.0 GiB) TX bytes:68271204 (65.1 MiB)

Interrupt:21 Base address:0xe000 Memory:edf00000-edf00fff

 

lo Link encap:Local Loopback

inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0

inet6 addr: ::1/128 Scope:Host

UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1

RX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0

TX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0

collisions:0 txqueuelen:0

RX bytes:1272 (1.2 KiB) TX bytes:1272 (1.2 KiB)

 

 

 

tommen@Xena:~$ iwconfig

lo no wireless extensions.

 

irda0 no wireless extensions.

 

eth0 IEEE 802.11g ESSID:"asterix"

Mode:Managed Frequency:2.427 GHz Access Point: 00:16:B6:B0:FB:4E

Bit Rate:54 Mb/s Tx-Power:15 dBm

Retry limit:15 RTS thr:off Fragment thr:off

Power Management:off

Link Quality=78/100 Signal level=-57 dBm Noise level=-57 dBm

Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:972 Rx invalid frag:0

Tx excessive retries:0 Invalid misc:496999 Missed beacon:0

 

 

tommen@Xena:~$ gnomebaker

 

(process:24173): GStreamer-WARNING **: The GStreamer function gst_init_get_option_group() was

called, but the GLib threading system has not been initialised

yet, something that must happen before any other GLib function

is called. The application needs to be fixed so that it calls

if (!g_thread_supported ()) g_thread_init(NULL);

as very first thing in its main() function. Please file a bug

against this application.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...