Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar

 

Tror du bare tenger å skrive gksu nautilus(da åpnes jo nautilus i egenskap av å være root bruker).  Men "og deretter sette min bruker som eier av partisjonen og ikke root." hvor gjør du det? Liker GUI  :)

 

Endret; fant ut av det, skrev kdesu konqueror, fant filene å endret til mitt brukernavn. Er dette like "trygt" som å skrive kommandoen jeg nevnte ovenfor?

8453774[/snapback]

 

Oh, glemte at du brukte kde, beklager. Ja, det er like trygt bare avslutter superbruker konqueror vinduet etterpå, akkurat som at man ikke forsetter å være superbruker i terminalen.

Lenke til kommentar

 

1) Deluge. Last ned en av disse (øverste viss 64bits os, ellers nederste): http://download.deluge-torrent.org/ubuntu/feisty/

dobbeltklikk på .deb-fila og den vil installeres gjennom gdebi-programmet

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/15/Deluge.0.4.png

Glimrende. Da tror jeg at jeg har byttet bittorrent-klient. :thumbup:

Hehe, jeg sverger selv til uTorrent.

 

Men kan jeg enkelt da slette den medfølgte torrent-klienten i Feisty Fawn? :)

Lenke til kommentar

 

1) Deluge. Last ned en av disse (øverste viss 64bits os, ellers nederste): http://download.deluge-torrent.org/ubuntu/feisty/

dobbeltklikk på .deb-fila og den vil installeres gjennom gdebi-programmet

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/15/Deluge.0.4.png

8451047[/snapback]

Glimrende. Da tror jeg at jeg har byttet bittorrent-klient. :thumbup:

8453775[/snapback]

Det tror jeg at jeg har også :)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg sverger selv til uTorrent.

 

Men kan jeg enkelt da slette den medfølgte torrent-klienten i Feisty Fawn? :)

8454110[/snapback]

Jeg liker også uTorrent, men klarer ikke flimring og heng i GUI som det gjerne blir med Wine.

 

Du kan fjerne den, men da fjerner man også meta-pakken ubuntu-desktop m.m. Hva det vil få av konsekvenser i praksis vet jeg ikke helt, men det gjør jo ingen ting om den innebygde klienten er der. Standard klient kan enkelt byttes til det man vil.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Eneste jeg endret på var de konkrete filene/mappene - mens jeg egentlig var ute etter å endre på partisjonen. Men det for gå for det samme...

 

Hva synes dere om ktorrent da, er den bra? Er egntlig vant til uTorrent fra wintendo-dagene, og er veldig godt fornøyd med den.

8454317[/snapback]

 

Å endre partisjonen skulle kunne gjøres på samme måte siden partisjoner blir behandlet som vanlige mapper i linux.

 

Ktorrent så bra ut sist jeg prøvde den, selv i gnome, men jeg klarte av en eller annen grunn ikke å oppnå de samme hastighetene jeg får med Azureus. Azureus har også vært et fint valg siden det fungerer både til windows og til linux, slik at jeg ahr kunne brukt et program jeg er vant med begge steder.

Lenke til kommentar

Jeg har flyttet all mailen min til nytt sted, og forsøkte å endre pofilen til Thunderbird slik at den peker til det nye stedet. Klarte å rote det til:-/

 

Planen ble nå å fjerne Thunderbird, installere igjen for så og fikse profilen. Problemet er at aptitude bare fjerner Thunderbird og ikke profilen, så når jeg installerer thunderbird igjen kommer profilen med feil i seg tilbake... Leste en gang om en kommando som også fjernet brukerinstillinger når man fjernet et program - noen som vet hvilke?

 

Er ikke dette riktig sti til mailen min?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Path=/dev/sda3/home/ meg/egne_program/thunderbird/Profiles/h4cszyv2.default

 

fdisk -l:

/dev/sda1 1 2805 22531131 83 Linux

/dev/sda2 2806 3060 2048287+ 82 Linux swap / Solaris

/dev/sda3 3061 26124 185261580 83 Linux

/dev/sda4 26125 48641 180867802+ 83 Linux

 

hvor home ligger på sda3 - eller gjør jeg en idiot feil nå?

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

hm, er nok apt-get --purge remove thunderbird du er ute etter, men mener den bare sletter globale konfigurasjonsfiler. Mulig det vil funke å slette ~/.thunderbird, ~/.mozilla-thunderbird.

 

Sjekk ut "man programnavn" i terminalen, evt kjør dette for å finne rett mappe:

cd
ls -a | grep thunderbird  

 

 

edit: OK, nå var jeg treig

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt sudo aptitude remove mozilla-thunderbird samt sudo aptitude --purge remove thunderbird, men nooben jeg har nok rotet det til for når jeg installerer på nytt og starter så får jeg beskjed om at programmet kjører i bakgrunnen og at jeg må slå av eller starte på nytt... Det hjelper ikke å starte på nytt. Slette den skjulte thunderbird mappen hjelper heller ikke... Ikke gøy å være noob! Finnes det en kommando som virkelig fjerner?

Lenke til kommentar
Hvilken Thunderbird-versjon ligger i pakkebehandleren til Feisty? Er det nye 2.0?

8455529[/snapback]

 

Foreløpig kun 1.5 :\

8455569[/snapback]

 

Okay, installerte nettopp Thunderbird med dette skriptet. Lurte derfor i samme slengen på om det finnes en enklere måte å oppdatere Thunderbird på som ikke innebærer kommandolinjen? Ikke det at skriptet var noe hardt å bruke, men uerfarne brukere vil jo først fremst gå til Thunderbird-websidene for å laste ned, og der ligger det bare en tar.gz-fil klar.

 

Har ikke fått testet den nye versjonen skikkelig enda, men en ting jeg oppdaget nettopp var at jeg endelig får beskjed om at jeg har fått mail. :D Det fikk jeg ikke med 1.5 med mindre jeg installerte en plug-in.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...