Gå til innhold

Naruto manga utgis på norsk (ingen spoilere, takk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
messi91: Jeg tror "bok" og "volum" er samme tingen, men sistnevnte er det engelske uttrykket. Jeg antar at hver bok består av 5-10 kapitler. Jeg tror også jeg har lest at ett kapittel er en episode av animeen. Men dette er jeg ikke 100% sikker på.

8634731[/snapback]

ok.

ett volum(i naruto) tror jeg kan variere fra 8-10 kapitler på ca.17 sider så da blir vel hver bok på rundt 140 sider :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Naruto på Norsk høres litt teit ut, fordi norske naruto ord blir helt anderledes og det er litt teit, har jo one piece bok 1-15 på norsk, norske ord :ermm: Tror de har begynt og selge Naruto bøker på Coop mega nå,

 

Jeg så en som snakka om Shonen Jump, kan du abbonere på det i norge?

Lenke til kommentar

Det norske Shonen Jump har sluttet å gi ut blader for en stund siden nå, så nei - det kan du ikke.

 

 

Manga på norsk er ikke noe snålere enn manga på engelsk i mine øyne, det har noe med hvor elegant oversettelsen utføres, som er rimelig avhengig av hvem som tar seg av jobben. Men jeg tviler ikke på at oversettingen risikerer å gå mer og mer bort fra konseptet om den oversettes fra engelsk til norsk, som fra før ble oversatt fra japansk til engelsk. Det kunne perfeksjoneres om manga ble oversatt direkte fra japansk til norsk, men hvor er fagkompetansen?

(altså nå bare antar jeg at Naruto & co. blir oversatt fra engelsk til norsk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...