Gå til innhold

Athlon 64 X2 halveres i pris


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Er det sjangs for at AMD får ut fingern snart? Var smertefullt for meg å se de overlegne og knusende tallene på anandtech. Hvorfor er intel så langt foran amd for tia?

8353542[/snapback]

 

Trist at du blir lei deg for slikt.

Jeg tror svaret er enkelt.

De (Intel) lager kort og godt bedre CPU'er i øyeblikket.

Forhåpentligvis, både for PF'er og konkurransen, vil dette endre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det sjangs for at AMD får ut fingern snart? Var smertefullt for meg å se de overlegne og knusende tallene på anandtech. Hvorfor er intel så langt foran amd for tia?

8353542[/snapback]

 

Trist at du blir lei deg for slikt.

Jeg tror svaret er enkelt.

De (Intel) lager kort og godt bedre CPU'er i øyeblikket.

Forhåpentligvis, både for PF'er og konkurransen, vil dette endre seg.

8354367[/snapback]

 

Jepp forandringer i teten har vi hatt før og det kommer sikkert nye,forundrer meg ikke om amd tar igjen Intel og endog går forbi dem, for så å bli forbigått igjen.

Det som imidlertid er mer av intresse er at amd klarer å begynne å tjene såpass penger at de røde tallene forsvinner, for de uroer meg mere,jeg har overhode ikke lyst til at det skal bli bare en aktør i dette markede,det vil være ille uansett hva den måtte hete :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg håper at AM2+-cpuene blir bakoverkompatible som det har vært sagt.

 

Det kan se ut til at AMD vil med sin neste generasjon gå noe forbi Intel i ytelse på toppmodell, men innen et år kan Intel ta det igjen og gå forbi. Jeg håper at AMD klarer å holde følge og samtidig legge press på Intel.

 

Du har jo fremdeles Via, som lager miljøvennlige og energieffektive prosessorer.

8355108[/snapback]

De er desverre for små og lager cpuer med for svak ytelse. Om de får til noen virkelig gode cpuer med støtte for 64bit så kunne konkurransen blitt bedre.
Lenke til kommentar

Intel er vel egentlig greie me AMD, fortår ikke helt hvorfor de ikke peiser opp frekvensen på sine rimeligste modeller, etter hva jeg forstår så klokker de så bra at det er tull av Intel å drive å underklokke disse slik. Er det kattens lek med musen vi ser. Skulle jo være enkelt å sørge for at de både hadde ytelsetrone og pris/ytelse i alle segmenter nå.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne hos Netshop. Prisen er jo helt utrolig bra.

 

Produkt Antall Pris Totalpris

24538 AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED 1 1 596,- 1 596,-

 

 

Sum 1 596,-

Miljøavgift 0,-

Fraktforsikring 0,-

Frakt inkl. evt. gebyr 115,-

Mva 428,-

Totalt 2 139,-

Lenke til kommentar
@Theo343:

Når skal du "oppgradere" eller skal du starte noen flere tråder/diskusjoner om hva du skal velge av S939, AM2 eller S775 (Intel-rigg eller AMD-rigg)?  :!:

8351624[/snapback]

Haha nope, jeg vurderer fortsatt E4x00-E6x00, og med de nye flotte prisene frister igrunn en X2 6000+. Har bygget en AM2 barebone til dattern så noe av kløen er tillfredstilt.

 

Problemet med riggen min nå er at etter jeg fikk meg et X1950Pro AGP kort så er den mer enn bra nok til mitt bruk så langt, så den vanskligste vurderingen er... når trenger jeg egentlig ny maskin hehe. Det frister med en X2 maskin, men jeg trenger det strengt tatt ikke ennå.

 

Intel synes jeg har lite nytt i fronten. C2D er i grunn det som var spennende og det har vi fått, og jeg lurer på E6550 eller hva de skulle kalle den. Det eneste spennende med Intel er evt. "Bearlake". Samt at de skal over på 45nm, og hva prisene blir av det. Firekjerner er en ting jeg ikke trenger på en lang stund ennå.

 

AMD derimot har mye spennende rundt hjørnet synes jeg, med 65nm som gjør meg meget spent på fremtidig prising(dog en liten demper fra digi.no), samt AM2+ og AM3 ikke så altfor langt unna. Og den beryktede K8L, dog er tokjerne utgaven mest spennende for min del.

 

Så jeg holder alle kort åpne. Jeg har faktisk vurdert et skitbillig ASROCK kort som gir meg agp/pcie, ddr/ddr-2, c2d/p4 på samme HK samt en E4300, bare for å ha noe nytt som yter bra men kunne bruke mine gamle komponenter.

 

Men med prisene til amentio på 6000+ får jeg nesten lyst til å slenge en slik en i AM2 riggen til dattern, men det er galskap for hun trenger det ikke.

 

 

EDIT:

Men noe sier meg at prisene på AMD nå er et løp og kjøp mens det varer, opplegg.

 

EDIT2:

Enig med snekker, dette er tautrekking hele tiden og den eneste bekymringen er tallene til AMD etter oppkjøpet av ATI. Nå kommer en thriller av en snuopperasjon.

 

EDIT3:

s939 er forøvrig helt ute av bildet nå TLS1000 hehe, den var interresant frem til desember 2006 hvor man fikk Opty165 til 1200,-. Nå derimot kan en hybrid AGP/PCIe plattform være interresant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Intel er vel egentlig greie me AMD, fortår ikke helt hvorfor de ikke peiser opp frekvensen på sine rimeligste modeller, etter hva jeg forstår så klokker de så bra at det  er tull av Intel å drive å underklokke disse slik. Er det kattens lek med musen vi ser. Skulle jo være enkelt å sørge for at de både hadde ytelsetrone og pris/ytelse i alle segmenter nå.

8355974[/snapback]

Hvis du ikke har forstått hvorfor så har du missforstått CPU markedet. Og vi skal være meget glad for at de gjør det slik de gjør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
AMD derimot har mye spennende rundt hjørnet synes jeg, med 65nm som gjør meg meget spent på fremtidig prising

 

hvis de klarer og få 90nm opp i 3,0 ghz. hvor langt kan man da regne med en 65nm cpu vil kunne gå? burde vel se 3,4 da :hmm:

 

hvis man ser bort fra klokking, og legger merke til at en AM2 på 3,0 ghz yter likt med e6600 er jo amd helt klart med. og det før de kommer med nye ting

Lenke til kommentar

Er knall fornøyd selv med oppgraderingen jeg gjorde her for to uker siden når netshop hadde en weekendtilbud som passa meg midt i blinken :)

 

Slo til på :

 

AMD AM2 X2 4600+ 950,-

2gb PC6400 (800mhz) Geil - 1399 ,-

ATI Radeon X1950PRO 256mb med AC kjøler - 1350,-

Asus A2M SLI Deluxe - 1000,-

totalt ca 4700 kr + frakt.

 

Jeg oppgraderte fra dual mp2400+ , geforce 6200le , og 1gb eccram :D

 

Jeg må si jeg er imponert å bra denne "billig"maskina henger med i nyere spill. Spiller C&C 3 tiberium wars i 1280x1024 alt på ultra high details, spiller stalker , halflife2 , bf2142 etc på stort sett max details . Til den prisen, helt suverent.

 

Såklarte core 2 e6600 og et 8800gtx på steroider og noe bola ram er vel det folk handler i gaming rigger for tia ... men kameraten her på sia sitter med noe ala det, og han gav mer for skjermkortet sitt en jeg gav for hele pakka .. og det koser jeg meg litt over :)

 

Som sagt.. x2 er meget bra kjøp .. ati skjermkortene og .. får mye for pengene nå , om en ikke må ha "top of the line".

Lenke til kommentar

Kva slags minnehastigheit er det AM2 bruker? Eg gidder ikkje å betale store summer for superraskt minne som eg ikkje trenger.

 

Er det PC3200 eller PC4300 som passer fint? Har jo planer om å overklokke men ikkje kjøre minne på 1:1 sidan det gir så lite ekstra og koster så altfor mykje meir.

Lenke til kommentar

AM2 hovedkort kom ut noen få uker etter jeg oppgraderte min PC til Socket 939... Noe som er så ufattelig typisk for alt jeg gjør :)

 

Kommer til å vente til quad-core CPU's kommer denne gangen før jeg evt. oppgraderer. Men ellers ser det ut som vi er på rett spor, du har aldri fått så mye for penga som du får nå tildags, glimrende spør du meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...