Gå til innhold

Athlon 64 X2 halveres i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med flere her at det ville vært bedre (for "forbrukerne") at AMD evt. "dumpet" prisene på det de måtte ha igjen av CPU'er for S939.

Mange som gjerne vil oppgradere sitt S939-system med en dual core, men ikke betale så mye for det.

8348370[/snapback]

 

HEAR HEAR - kunne ikke vært mer enig med deg i dette! Elendig av AMD å "glemme" bort de som har S939 HK. Det som i verste fall skjer er at de som ønsker å oppgradere fra denne sokkelen velger heller C2D HK fra Intel!

Lenke til kommentar
Enig med flere her at det ville vært bedre (for "forbrukerne") at AMD evt. "dumpet" prisene på det de måtte ha igjen av CPU'er for S939.

Mange som gjerne vil oppgradere sitt S939-system med en dual core, men ikke betale så mye for det.

8348370[/snapback]

 

HEAR HEAR - kunne ikke vært mer enig med deg i dette! Elendig av AMD å "glemme" bort de som har S939 HK. Det som i verste fall skjer er at de som ønsker å oppgradere fra denne sokkelen velger heller C2D HK fra Intel!

8348831[/snapback]

 

Så sant så sant !

 

Men det beste hadde vært et ATI(AMD) HK og en ny AMD CPU.

 

Dog ja, har en Opteron 165 selv nå...

Lenke til kommentar

hva er den reaskeste am2 cpu'en nå som greier seg med en cpu vifte som spinner under 1500 rpm........... noen som vet , selvsagt i kombinasjon med kabinett og psu vifter som ikke spinne over 1200 rpm.

 

Fra før av vet jeg at der går grensen for støy for min del, og skal ha meg en mediepc under tv, matx

Lenke til kommentar
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

Hvorfor det?

 

Innse at s939 er utgått på dato og slutt å grin :thumbdown:

8349996[/snapback]

Jeg skal altså ikke få lov til å klage bare fordi jeg ikke har det nyeste av det nyeste? En datamaskin bør betraktes som verdig til bruk i 3 år.

Lenke til kommentar

oki!

kan noen fortelle meg om når AM2+ kommer?

jeg vet at AMD vil slippe AM2+ sammen med sin `nye" "kuma"core (dualcore)

og "Agena"core (quad core). men har ikke hørt noen fast mnd dette hovedkortet slippes.

Forbedringen med AM2+ er at den vil støtte Hypertransport 3 og prosessorer med en ny K8L arkitektur som gir bedre ytelse på samme frekvens.

Lenke til kommentar

Jeg husker det var mye syting da socket A forsvant. Sånn vil det nok hele tiden være, selv om det kan være bittert. Selv har jeg en 3500+ på socket 939 og ser ingen grunn til å bytte den med det første, men når den blir for treg så bytter jeg.

 

Jeg vil tro at Barcelona/Agena/Kuma kommer fra rundt Juni og utover til September, der server-utgavene skal komme først.

Lenke til kommentar
Enig med flere her at det ville vært bedre (for "forbrukerne") at AMD evt. "dumpet" prisene på det de måtte ha igjen av CPU'er for S939.

Mange som gjerne vil oppgradere sitt S939-system med en dual core, men ikke betale så mye for det.

8348370[/snapback]

 

HEAR HEAR - kunne ikke vært mer enig med deg i dette! Elendig av AMD å "glemme" bort de som har S939 HK. Det som i verste fall skjer er at de som ønsker å oppgradere fra denne sokkelen velger heller C2D HK fra Intel!

8348831[/snapback]

helt enig. AMD burde faset ut disse prosessorene i et mye lavere tempo enn det de gjorde. Jeg tror denne kjappe utfasinga sørget for at mange skiftet fra AMD til Intel.

Lenke til kommentar
oki!

kan noen fortelle meg om når AM2+ kommer?

jeg vet at AMD vil slippe AM2+ sammen med sin  `nye"   "kuma"core (dualcore)

og "Agena"core (quad core). men har ikke hørt noen fast mnd dette hovedkortet slippes.

Forbedringen med AM2+ er at den vil støtte Hypertransport 3 og prosessorer med en ny K8L arkitektur som gir bedre ytelse på samme frekvens.

8350201[/snapback]

 

Jeg trodde sokkel AM2 allerede var langsert. Eller tar jeg alvorlig feil nå?

 

Og ja, 939 ble faset ut alt for fort. Men jeg vet ikke om det fikk folk til å velge intel, jeg mener var ikke intel fortsatt dyrere? forresten når vil disse priskuttene finne sted? Vil vi se dem dale i pris allerede nå?

Endret av pong
Lenke til kommentar

Med den diskusjonen om socket 939 over her, vil jeg bare minne om alle de talløse diskusjonene vi hadde her på forumet om "fremtidsrettete" hovedkort og system.

 

Fasiten bør være ganske entydig: Når en skal kjøpe nytt system, bør en kun vurdere ytelse mot den bruken som er tiltenkt, opp mot den prisen en ønsker å betale. Hva som er fremtidsrettet er det nemlig helt umulig for de fleste her inne å vurdere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med den diskusjonen om socket 939 over her, vil jeg bare minne om alle de talløse diskusjonene vi hadde her på forumet om "fremtidsrettete" hovedkort og system.

 

Fasiten bør være ganske entydig: Når en skal kjøpe nytt system, bør en kun vurdere ytelse mot den bruken som er tiltenkt, opp mot den prisen en ønsker å betale. Hva som er fremtidsrettet er det nemlig helt umulig for de fleste her inne å vurdere.

8351231[/snapback]

 

Godt sagt/skrevet.

 

Intel har ikke uten grunn "fått pepper" for nye socket's versus AMD. Vel, egentlig har jo "problemet" vært stadige nye chipsets, ikke nye sockets som har "krevd" nye hk for nye CPU-serier.

AMD har vel kanskje vært "flinkere" i så måte, men med overgangen til AM2 fra 939 (for DDR->DDR2) vil jeg ikke si dette er noe vi har tjent på.

Generelt sett er ytelsene dårligere ved samme klokk etter min(e) erfaringer sålangt.

Eneste "fordelen" har vært at både CPU og RAM har vært tildels betraktelig billigere med tanke på nyanskaffelser, mot slutten av S939's "levetid".

Jeg har/har hatt noen AM2-rigger, men det er kun S939-rigger jeg har valgt å beholde over tid, da jeg har vært mest fornøyd med disse.

 

Men nå bryr jeg meg ikke så veldig om å sitte "å gnu" på gammel hardware så veldig lenge ad gangen da.. :)

 

@Theo343:

Når skal du "oppgradere" eller skal du starte noen flere tråder/diskusjoner om hva du skal velge av S939, AM2 eller S775 (Intel-rigg eller AMD-rigg)? :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Takk for linken.. og jeg slutter meg til Anandtechs "final words":

 

For the consumers, things couldn't be better - you actually have even more choice today than when Intel's Core 2 processors first arrived. Back then, none of the AMD processors made any sense to purchase, but today you can't go wrong with either. From a market standpoint however, things aren't looking so good for AMD. In less than a year, Intel managed to relegate the strong, competitive AMD back to the company it used to be: simply offering good value. Hopefully, for AMD's sake, Barcelona can restore some of the performance leadership again - otherwise these next two years are going to be rough with back-to-back launches of Penryn and Nehalem.

Lenke til kommentar
Er det sjangs for at AMD får ut fingern snart? Var smertefullt for meg å se de overlegne og knusende tallene på anandtech. Hvorfor er intel så langt foran amd for tia?

8353542[/snapback]

 

Akkuratt som i en barnehage ble intel lei seg når AMD gruset dem så kraftig, og nå slår de tilbake med alt de har :p

Lenke til kommentar
oki!

kan noen fortelle meg om når AM2+ kommer?

jeg vet at AMD vil slippe AM2+ sammen med sin  `nye"   "kuma"core (dualcore)

og "Agena"core (quad core). men har ikke hørt noen fast mnd dette hovedkortet slippes.

Forbedringen med AM2+ er at den vil støtte Hypertransport 3 og prosessorer med en ny K8L arkitektur som gir bedre ytelse på samme frekvens.

8350201[/snapback]

 

Jeg trodde sokkel AM2 allerede var langsert. Eller tar jeg alvorlig feil nå?

 

Og ja, 939 ble faset ut alt for fort. Men jeg vet ikke om det fikk folk til å velge intel, jeg mener var ikke intel fortsatt dyrere? forresten når vil disse priskuttene finne sted? Vil vi se dem dale i pris allerede nå?

8351065[/snapback]

 

Det er forskjell på AM2 (i salg)og AM2+(kommer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...