Gå til innhold

Athlon 64 X2 halveres i pris


Anbefalte innlegg

Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

Jepp og hadde det vært Intel så hadde det vært skreket "prisdumping" og masse hysteri her om hvor ille dette var :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

Jepp og hadde det vært Intel så hadde det vært skreket "prisdumping" og masse hysteri her om hvor ille dette var :D

8348147[/snapback]

Du trenger ikke å legge opp til krangel på det området. Det du kaller "hysteri" har vært både de gangene AMD og Intel har dumpet prisene sine. Du har vel ingen ønsker om å oppfattes som fanboy, så vær litt forsiktig. (se også hva innlegget du viser til handler om)

 

Intel skal vel dumpe prisene sine snart de også.

Lenke til kommentar
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

Jepp og hadde det vært Intel så hadde det vært skreket "prisdumping" og masse hysteri her om hvor ille dette var :D

8348147[/snapback]

Du trenger ikke å legge opp til krangel på det området. Det du kaller "hysteri" har vært både de gangene AMD og Intel har dumpet prisene sine. Du har vel ingen ønsker om å oppfattes som fanboy, så vær litt forsiktig. (se også hva innlegget du viser til handler om)

 

Intel skal vel dumpe prisene sine snart de også.

8348194[/snapback]

 

Jeg legger ikke opp til krangel,jeg påpeker bare noe som har vært et faktum her på forumet før,dær Intel er blitt beskyldt for prisdumping,men at det har vært ok når amd gjorde det samme.

Personelig har jeg syntes og synes fortsatt at slikt er noe tøv,jeg kjøper cpu etter ytelsen og derfor kjørte jeg amd helt til Intel kom med Core2 rett og slett pga ytelse/støy og ikke pris :)

Selvsagt ser jeg på pris og går ikke hen og kjøper en cpu til 5000 om en som koster 2000 yter omtrent like bra, og da sammenligner jeg de to merkene i samme prisklasse .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men AM2 X2 4200+ ser fortsatt ut til å være det beste kjøpet?

8348211[/snapback]

 

Nja, kommer an på.

Den er jo veldig billig, men en 6000+ som stock kjører på 3.0Ghz er mer fristende enn en som sliter (hardt) med å komme over 2.7Ghz (for det gjør min).

Men det er min mening om saken. :)

 

PS og edit @Snekkern:

Med fare for å kaste stein i glasshus, hvorfor må du bestandig gjenta deg selv i visse typer debatter? (AMD vs. Intel, "piratkopiering", ..etc).

Kan ikke se at det fører noe annet steds hen enn å virke akkurat motsatt av det du ifølge deg selv ønsker å oppnå.

Dersom "noen" beskylder en aktør for prisdumping, og ikke en annen, så la de få holde på. (Jeg har gitt opp).

Disse er det uansett ikke noe håp om å påvirke til å endre (standpunkt/argumentasjon) og de fremstår for alle andre en deres egen heiagjeng som hyklende predikanter uansett.

Ignorer dem er mitt råd.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tilbake til den linken først i tråden,denne: http://www.digi.no/php/art.php?id=376083

 

AMD har nå en fjerdedel av markedet, viser tall fra første kvartal, men nå må selskapet gi seg. Å lede teknisk og prismessig øker salget, men det har de siste kvartalene kostet AMD dyrt og nå sier åpenbart eierne og ledelsen nei til nye runder med priskutt.

 

AMD la 12. mars frem svake årstall - man tapte 166 millioner dollar i regnskapsåret for 2006. I tillegget ble kjøpet av grafikkprosessor-produsenten ATI dyr - 5,6 milliarder dollar betalte AMD i fjor.

 

Selskapet offentliggjorde derfor at man skal redusere sine planlagte investeringer i år betydelig. Man må spare 500 millioner dollar i år. For AMD må komme seg over i pluss - det holder ikke å spise markedsandeler. Og investeringer er ikke det eneste som skal kuttes - det kan komme oppsigelser og andre kutt. Selv ansettelser i ledelsen skal utsettes i jakten på besparelser.

 

 

 

Dette har jeg stilt spørsmål ved flere ganger tidligere,dumping av pris gir økt salg,men det nytter lite å selge mengder om det gir mindre kroner :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kunne fått en 6000+ på 939, det hadde vert tingen. Tror det er en hel del som sitter på 939 hk og ddr ram. Blir for dyrt/dumt og gå til AM2 nå, for så i gå til AM2+ i sommer.

8348290[/snapback]

CPUene til AM2 er ikke så veldig mye kraftigere enn de til 939, så for de som sitter med en Athlon64 så vil det ikke være så veldig mye gevinst i bytte av cpu selv om X2 6000+ hadde vært på 939. Men selvfølgelig er det mange som ønsker dobbelkjerner.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enig med flere her at det ville vært bedre (for "forbrukerne") at AMD evt. "dumpet" prisene på det de måtte ha igjen av CPU'er for S939.

Mange som gjerne vil oppgradere sitt S939-system med en dual core, men ikke betale så mye for det.

Lenke til kommentar

Jeg har en 4400+, en 6000+ på 939 ville gitt 800MHz ekstra, altså en fin fin boost. Men dette er også kansje litt waste of money. Fordelen er at man kunne ventet lanseringen i sommer ut litt, og sett hva som skjedde med både ram, hovedkort og prossesorer. Forsåvidt er det vell konkludert med at ddr3 ikke kommer før i 2008, men forsatt ville jeg drøyd litt med tanke på hovedkort.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bestilt en PC med E6400, burde jeg kansellere det kjøpet og endre det til AMD 6000+ istedenfor? For ganske heavy spilling...

8348435[/snapback]

Det kommer vel alltids et nytt produkt eller prisdumping. Men om varen ikke er sendt så kan du nok godt gjøre det. Men så dumper vel Intel prisene sine, og du blir kanskje ventende, og det er kanskje dumt.
Lenke til kommentar
Men AM2 X2 4200+ ser fortsatt ut til å være det beste kjøpet?

8348211[/snapback]

 

Nja, kommer an på.

Den er jo veldig billig, men en 6000+ som stock kjører på 3.0Ghz er mer fristende enn en som sliter (hardt) med å komme over 2.7Ghz (for det gjør min).

Men det er min mening om saken. :)

8348257[/snapback]

 

Hva med evt AM2 X2 4600+ som også ligger under 1000,- lappen?

Lenke til kommentar
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

Jepp og hadde det vært Intel så hadde det vært skreket "prisdumping" og masse hysteri her om hvor ille dette var :D

8348147[/snapback]

Hmm jeg synes det hadde vært topp? E6600 har ligget på rundt 2600,- veldig lenge nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som nevnt ligger X2 4600+ (og flere andre) nå veldig nær X2 4200+ i pris, logisk nok siden de dyreste cpuene gikk mest ned i pris.

 

siDDIs: Jeg har ikke særlig erfaring med overklokking, men utifra hvordan andre har overklokket 3800+ og lignende, så vil jeg tro at det er realistisk. Men husk også at alle 3600+ ikke er like, altså noen er av høyere kvalitet enn andre.

Lenke til kommentar

Forsøker å finne det beste AM2 X2 kjøpet under 1000,-. Jeg gjorde et teit kjøp rundt jul fordi ingen hadde billige semprons på lager så jeg kjøpte en AM2 3200+ SC til 650,-..... rett etter datt AM2 X2 3800+ til rundt 700,-, morro ja :)

 

Men lurer på å bytte ut denne nå(dattern sin pc) til en X2 4200+ eller X2 4600+ som begge fåes under 1000,- lappen nå.

 

Eller om jeg skal ha is i magen og vente og se om det blir flere som detter under 1000 lappen før høsten?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...