Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

hver gang jeg prøver og brenne ut noe så klikker brenningen. hele pcen stopper helt opp. brenningen får ikke begynne en gang. så må eg restarte pcen. hva kan være galt??

eg bruker ei vifte som kjøler pcen, så har ikke noe med temperaturen og gjøre..

please hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppdatere firmware til brenneren kanskje  :hmm:

8337567[/snapback]

jeg har lite peiling på det, hvor gjør jeg det?

Skrevet

8337567[/snapback]

8337592[/snapback]

Se på produsenten sin hjemmeside anntar jeg :ermm:

Skrevet

8337567[/snapback]

8337592[/snapback]

Se på produsenten sin hjemmeside anntar jeg :ermm:

8337625[/snapback]

Finner lite på hjemmesiden deres :(

Skrevet
Hva slags merkevog modell  er brenneren din da?

8337756[/snapback]

LG

HL-DT-ST DVDRAM GSA 4167B SCSI CdRom Device

Skrevet (endret)

Først så bør du endre emnetittelen til noe mer fornuftig, hvis ikke risikerer du at tråden blir stengt.

Det hadde også hjulpet hvis du skrev hvilket brenneprogram du bruker og hvilken brenner du har. Kunne også vært kjekt å vite om du alltid har hatt det problemet eller om det har virket før og så "plutselig" har sluttet å virke.

Det jeg ville gjort var å sørge for å få oppdatert Windows med siste servicepack og andre oppdateringer. Du bør også laste ned og installere de nyeste driverene til hovedkortet ditt, samt å oppdatere til nyeste BIOS. I tillegg kan det som det er nevnt være lurt å oppgradere firmwaren til brenneren din. Jeg ville også forsøkt å re-installere brennerprogrammet, evt. prøvd med et annet program. Prøv å bytte kabel, og prøv også evt. å flytte kabelen til en annen IDE-kontakt på hovedkortet (antar at du har en vanlig IDE-brenner).

Hvis ikke noe av dette hjelper kan det være en feil med brenneren. Hvis du har mulighet så låner du en brenner av noen og tester om den virker.

Endret av Pengu
Skrevet
ja, litt mer konkret info hjelper godt med :)

8337841[/snapback]

bruker Ashampoo Burning Studio, har prøvd mange aldri programmer, men skjer akkurat det samme.

LG

HL-DT-ST DVDRAM GSA 4167B SCSI CdRom Device

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...