Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1992 Subaru Legacy 2.2 GX


Anbefalte innlegg

Løp og kjøp! Om alt virker og det ikke er noen feil kan dette være et vanvittig kupp!

 

bilder med skvettlapper kommer i dag.

 

Skal skifte olje i motor og gir i morgen, samt olje og luftfilter plugger og kabler... venter bare på kabler og oljefilter.

 

Skal også vaske bilen i morgen, så da får dere se resultatet :)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra ut det der, morsomme skvettlapper :) . Ser at du har fått på noen pyntegreier på beltene også. Btw, fikk ikke alle bildene til å vises...

 

Har du noen andre planer med interiøret? Personlig hadde jeg nok investert i noen recaro-, momo- eller sparco-seter eller lignende, "rallypreget" du prøver å oppnå(?) blir litt mer gjennomført, også er det selvsagt mye bedre å kjøre i :green:

 

Også lurer jeg på; er det noe særlig trimmingspotensiale i den motoren? Da tenker jeg litt mer utenom friere eksos og nytt luftfilter :p

 

 

Oii, legacyen til 9000 jeg linket til over er solgt allerede...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

tja, er vel som de fleste andre bensinmotorer uten turbo... nettopp det du sa

 

Men går vel an å sette på turbo uten intercooler fra USA versjonen av bilen, er samme motor men vet ikke hva slags kompresjon den har. Den har hvertfall 160 hk...

Er også mulig å få kompressor til disse, aner ikke hvor men

Det går også an å flytte over motor, girkasse og diff fra legacy turbo, vet om flere som har gjort det

vet ikke om det kan godkjennes....

 

Bildene skal funke nå alle sammen

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Har du noen andre planer med interiøret? Personlig hadde jeg nok investert i noen recaro-, momo- eller sparco-seter eller lignende, "rallypreget" du prøver å oppnå(?) blir litt mer gjennomført, også er det selvsagt mye bedre å kjøre i :green:

8752969[/snapback]

 

 

Jeg har lyst på et nytt ratt. Men setene er så gode i denne bilen at jeg har ikke lyst til å bytte de ut. Selv om det ser ganske dumt med standard interiør. Vi får se hva jeg finner på :)

Lenke til kommentar

Nå funker bildene ja...

 

Ville tro turboversjonen har lavere kompresjon (rett meg om jeg tar feil!). I så fall må man vel ha nye stempler eller trikse litt med toppakningen, kan fort bli litt mye arbeid (les: penger) med en så gammel bil :p

 

Btw, det er vel ikke noe airbag i den bilen her? Hvis det ikke er det blir det i hvert fall litt lettere å bytte ratt.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Skal få justert ventilene og samtidig bytte toppdekselpakning for den svetter som en gris :)

8753212[/snapback]

 

Du har hydrauliske ventil-løftere på din bil. Ikke mulig å justere. Topp dekselpakninger på disse er ofte byttet. lett og billig. Men nye ventil løftere er ikke billig..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
hm det var da merkelig da de sa de hadde gjort det før (på samme bil) på subaru verkstedet birger n haug lillestrøm

8753715[/snapback]

 

Har hatt samme bil selv, her er det hydrauliske ventil-løftere.

Noe som er merkelig er at 98 forester 2,0 ikke har det.. legger ved ett bilde av ett datablad for denne bilen

Lenke til kommentar
hm det var da merkelig da de sa de hadde gjort det før (på samme bil) på subaru verkstedet birger n haug lillestrøm

8753715[/snapback]

 

Har hatt samme bil selv, her er det hydrauliske ventil-løftere.

Noe som er merkelig er at 98 forester 2,0 ikke har det.. legger ved ett bilde av ett datablad for denne bilen

8753794[/snapback]

 

det stemmer ja står i instruksjonsboka også. Rart at de ikke visste det på verkstedet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...