Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1992 Subaru Legacy 2.2 GX


Anbefalte innlegg

Syns bilen din var KONGE :love:

Hadde sikkert vært fett og montert turbo i den :whistle:

8759648[/snapback]

 

Takk skal du ha!

 

Turbo kan jeg sette inn, men tror det blir værre å få det godkjent. Om jeg vil ha mer effekt kan jeg heller bare bytte hele bilen i en Legacy Turbo. Ikke planer om å bytte merke hvertfall :nei::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er vel det, for at man skal kunne klare å stoppe bilen trenger man større bremser enn standard osv.

8766531[/snapback]

Du kan vel sette inn en turbo fra Subaru Legacy Turbo, og oppgradere understellet fra den? Det hadde vært kult :D

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

Ja, det tenkte jeg også da jeg skulle kjøpe denne bilen, eller jeg tenkte jeg skulle flytte over hele motoren, da den har lavere kompresjon, osv. som man må ha når man skal ha turbo. Er ikke bare å slenge på en snurre på en 2.2 og kjøre avgårde.

 

Men, ettersom det ikke virker som om man kan få ombyggingen godkjent, er det enklere (og sikkert billigere) å bare kjøpe en Legacy turbo og selge den gamle :) Den har jo litt fetere utseende også da.. Ikke så gubbepreg. :)

Lenke til kommentar
Ja, det tenkte jeg også da jeg skulle kjøpe denne bilen, eller jeg tenkte jeg skulle flytte over hele motoren, da den har lavere kompresjon, osv. som man må ha når man skal ha turbo. Er ikke bare å slenge på en snurre på en 2.2 og kjøre avgårde.

 

Men, ettersom det ikke virker som om man kan få ombyggingen godkjent, er det enklere (og sikkert billigere) å bare kjøpe en Legacy turbo og selge den gamle :) Den har jo litt fetere utseende også da.. Ikke så gubbepreg. :)

8779415[/snapback]

 

Er det bare jeg som nesten ikke klarer å finne en eneste legacy turbo? :dontgetit: Har bare funnet et par stykker, men det er i hvert fall ikke særlig mange på markedet...

Lenke til kommentar

Nå har jeg bytta tennplugger (for en stund siden) og jeg merker en enorm forskjell. MYE bedre drag på lave turtall (og ellers) og ikke noe fusking ved pådrag slik det var før. Bruker mindre bensin og. Det kommer godt med når bensinen koster over 11 kr/l...

 

tok også og bytta olje og filter samt bytta til K&N innsatsfilter.

 

har prøvd å løse "problemet" med plassering av skilt i dag, fant ut at det beste er egentlig sånn som det er nå (festa i en brakett foran luftinntaket i frontfanger) bare litt mer skråstilt, eller helt nederst på frontfanger under luftinntaket (da stikker det litt under fangern), eller et lite skilt helt forerst på fangern (under det lille luftinntaket).

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Pen og grom legacy, må ha meg en sånn, eller hvertfall 94 front, bak, og fanger og panser fra turbo... Samt impreza GT felger!

 

Er jo bare pengene det står på vett...

8804239[/snapback]

 

 

94 front? hmmm. Altså generasjon 2 av legacy sin front? Første generasjon ble produser t fra 89-93.

Du snakket noe om IDCN? Hva kaller du deg der? LegacyTurbo88 her ;)

Lenke til kommentar
94 front? hmmm. Altså generasjon 2 av legacy sin front? Første generasjon ble produser

Du snakket noe om IDCN? Hva kaller du deg der? LegacyTurbo88 her ;)

8804826[/snapback]

Jeg mente vel egentlig faceliften av legacy 1.gen da. surra litt med årstall...

 

Dette er en 89-92 Turbo.

fromright.jpg

exhaust_std.jpg

 

Har litt lyst på denne refleksplata de har i USA, japan, australia..

 

92-94 turbo:

turbo1%20(4).jpg

Adam-rs.jpg

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bilen sier:

 

79318.jpeg

 

Jeg ønsker meg: (realistisk)

-polering og voks

-Ny skliplate i metall

-2x Bosch 225 tusenmetere (vil ha bedre lys!)

-2,5" eksosanlegg

-ny radio/cd/mp3-spiller

-coilovers

-stab stag

-større krengingshemmer bak

-radiatordeksel

-Doble radiatorvifter

-nytt ratt

-ny girkule og trekk

-nye felger (17") og flytte 15" over på vinter

 

Jeg ønsker meg: (lengre fram i tid)

-Front fra 92-94 turbo eller RS

-Turbo-motor

-6trinns girkasse

-trim :D

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...