Gå til innhold

Beste grafikk Xbox360 vs PS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge konsollene kan prestere så mye mer, men om du sammenligner Resistence med Gears of War ser Gears of War mye bedre ut.

 

Men er fåmælt å sammenligne PS3 med X360 i dag, X360 har vært 1 år og utviklere har blitt kjent med konsollen, PS3 er nyankommet og trenger tid. Hvor lang tid tok det før vi fikk God of War til PS2 f.eks?

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket meg er at bilde og fargene på PS3 blir ganske lyse, sammenlignet med X360.. Skulle tro dette hadde noe å gjøre med HDMI og gjøre. For da jeg testet PS3 med komponentkabel ble fargene på min tv noe mørkere og mer behagelig, mens grafikken forble etter min mening like bra. Dette synes jeg er en smule rart, da HDMI skal gi bedre bilde.. Fargene med Komponentkabel til X360 og PS3 blir veldig like, mens HDMI gir et merkbart lysere bilde. Noen som vet hva dette kommer av?

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen plattform verken PC eller Xbox360 som kan måle seg mot Motorstorm.

8307561[/snapback]

Hahaha! Classic!

 

 

Lol, Avean, Gears tar Motorstorm på grafikk anytime.. Motorstorms grafikk er ikke imponerende i det hele tatt..

8307580[/snapback]

 

Er ikke enig med deg i det hele tatt. I Motorstorm har du fotorealistiske omgivelser, fysikk hvor kjøretøyene skjærer ned i overflaten på bakken samt milevis med terreng. Gears of War er bra men Motostorm er fantastisk !

 

lektroluv: Det kommer en del spill til PS3 som er på høyde med Crysis tro du meg.

8307722[/snapback]

Syns Motorstorm så ut som PS2´s Flatout i høyere oppløsning... og ja... den fysikken... Motorcross Madness The Next-Edition

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen plattform verken PC eller Xbox360 som kan måle seg mot Motorstorm.

8307561[/snapback]

 

he he,ikke sett mye du da........

8307833[/snapback]

 

Det der må være det dummeste argumentet jeg har sett. Du sier jeg ikke har sett mye av hva da ? Har hatt over 8 Xbox360 spill før jeg solgte den, har en PC med Core 2 E6600 og 8800GTS. Hva er det jeg ikke har sett mener du ? Kom igjen med det.

 

Motorstorm er det absolutt beste vi har av grafikk idag, å påstå noe annet er helt sprøtt. Er jo ingenting verken på PC eller Xbox360 som kan måle seg engang.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Motorstorm er det absolutt beste vi har av grafikk idag, å påstå noe annet er helt sprøtt. Er jo ingenting verken på PC eller Xbox360 som kan måle seg engang.

 

Ikke? Hva med GT HD da? Synes det ser mye bedre ut enn Motorstorm, men det er da og til PS3, så det gjør vel deg fornøyd uansett. Men uansett har ikke PS3 imponert meg noe på det grafiske. Etter at jeg f.eks så sammenligningen av CoD3 mellom X360 og PS3 ble jeg langt fra imponert. Blasse farger og dårligere grafikk i PS3 preget den filmen.

 

Du kan begynne å sammenligne med spill i samme sjanger før du begynner å si hva som er best. Resistence blir grusa av Gears of War på grafikken i alle fall, og Motorstorm imponerer meg meget lite, da er GTR2 mye bedre synes jeg, og mer realistisk.

Lenke til kommentar

Gears of war er bedre enn Motorstorm grafikkmessig. Motorstorm imponerer ikke stort, men egentlig så hadde jeg forventet mer av Xbox 360 og PS3 enn både motorstorm og gears of war. Du kaller Motorstorm fotorealistisk, og da har du små krav for å kalle noe fotorealistisk. Crysis har natur i spillet som ser ekstremt mye mer realistisk ut enn Motorstorm, men da er heller ikke Crysis sluppet ut enda.

En Pc med skjermkortet du nevner banker en PS3 når som helst grafikkmessig så lenge resten av utstyret på pcen også er bra.

 

Du sier du har hatt en Xbox 360 med 8 spill før du solgte den. Jeg er nesten imponert over hvor mange ganger din Xbxo 360 historie forandrer seg. Den har gått fra at du aldri ville hatt en xbox 360, til at alle du kjenner som har xbox 360 har måttet sende den til reperasjon til at du har sendt den inn mange ganger selv, og nå har du faktisk solgt denne Xbox 360en.

 

Sorry hvis det oppfattes som personangrep, men du er ikke en særlig pålitelig kilde Avean, og du er nok den som blir tatt minst seriøst her inne når det gjelder å få tips til konsollvalg.

Lenke til kommentar

Eg må si att Crysis leverer grafikk som eg trudde en pc aldri ville oppnå..

 

detaljenivået, alt i mijøet kan ødelegges ikkje minst på en realistisk måte, fysikken, lyset,teksturer...alt er top notch..

 

kansje vi får se sånn grafikk på playstation 4 eller 5...men att dagens konsoller vil klare noe sånt er umulig..

Lenke til kommentar
Lol, Avean, Gears tar Motorstorm på grafikk anytime.. Motorstorms grafikk er ikke imponerende i det hele tatt..

8307580[/snapback]

 

Er ikke enig med deg i det hele tatt. I Motorstorm har du fotorealistiske omgivelser, fysikk hvor kjøretøyene skjærer ned i overflaten på bakken samt milevis med terreng. Gears of War er bra men Motostorm er fantastisk !

 

lektroluv: Det kommer en del spill til PS3 som er på høyde med Crysis tro du meg.

8307722[/snapback]

 

HAha fotorealistisk all the way, da må du ta å hente deg noen briller som viser deg sannheten, sa du og att den prerenderte CG motorstorm fra E3 2005 er ekte ingame?

 

Det er så langt ifra ingame att det er helt synd :thumbdown:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
En ting jeg har merket meg er at bilde og fargene på PS3 blir ganske lyse, sammenlignet med X360.. Skulle tro dette hadde noe å gjøre med HDMI og gjøre. For da jeg testet PS3 med komponentkabel ble fargene på min tv noe mørkere og mer behagelig, mens grafikken forble etter min mening like bra. Dette synes jeg er en smule rart, da HDMI skal gi bedre bilde.. Fargene med Komponentkabel til X360 og PS3 blir veldig like, mens HDMI gir et merkbart lysere bilde. Noen som vet hva dette kommer av?

8307906[/snapback]

 

Dette er ganske vanlig, min dvdspiller gir også lysere bilde via hdmi enn komponent! På de fleste tver i dag kan du ha forskjellige innstillinger på bildekildene, dvs at du kan stille ned lysstyrke på hdmi som ikke går ut over scart, rf etc.

 

Gjør du dette så har hdmi bedre bilde i teorien, men forskjellen er for de aller fleste umulig å se, så om dette ikke lar seg gjøre på ditt apparat så anbefaler jeg bare å kjøre komponent!

 

Veldig mange sier, "jeg skal kjøpe PS3 fordi den har HDMI", dette kan oversettes slik "Jeg skal kjøpe huset fordi det har rød postkasse", med andre ord det er ganske så ubetydelig med mindre du har en full-HD tv på 70"+, eller en hjemmekino forsterker som støtter de nye HD-lydformatene, hvor en må ha et høytalere til 50000kr+ og et trent øre for å merke forskjell.

 

Så over til diskusjonen, det er pr i dag nesten umulig å skille konsollene mht grafikk, selv når du sammenligner launch spillene til begge konsollene.

 

Det som virkelig frister meg er Blue-ray spilleren :D

Lenke til kommentar
Eg må si att Crysis leverer grafikk som eg trudde en pc aldri ville oppnå..

 

detaljenivået, alt i mijøet kan ødelegges ikkje minst på en realistisk måte, fysikken, lyset,teksturer...alt er top notch..

 

kansje vi får se sånn grafikk på playstation 4 eller 5...men att dagens konsoller vil klare noe sånt er umulig..

8308451[/snapback]

 

Det er bra vi har en ekspert her inne... Playstation 4 og 5?? ps4? minst 5-6 år... eventuell ps5? minst 10år+... noen som tror at crysis fortsatt ser bra ut da? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Eg må si att Crysis leverer grafikk som eg trudde en pc aldri ville oppnå..

 

detaljenivået, alt i mijøet kan ødelegges ikkje minst på en realistisk måte, fysikken, lyset,teksturer...alt er top notch..

 

kansje vi får se sånn grafikk på playstation 4 eller 5...men att dagens konsoller vil klare noe sånt er umulig..

8308451[/snapback]

 

Er enig i at Crysis er meget imponerende.. Det gjør faktisk slik at jeg garantert kommer til å kjøpe ett 8800 dx10 kort til sommeren. Kanskje vi får slik grafikk på ps4? Såklar gjør vi det. Da vil nok pc ha sett 8900 kort, 9800 kort og 9900 kort og dx10,1 eller noe. Tror også at xbox 360 og ps3 vil få se spill som er like imponerende som crysis om 2 år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...