Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett med windows vista


Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at kjæresten min innstallerte Vista på den stasjonære pc'en min, men jeg får ikke internett til å virke. Er det noen av dere som har noe erfaringer med dette? Jeg har D-link DWL-G132 tror jeg den heter.

Jeg fant ikke rette drivere engang. :(

 

Håper noen av dere har svar på mitt lilel problem=)

Har en bærbar data også som jeg kan bruke, men det er kjedelig å bare få brukt denne. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser dårlig ut ja, men fant dette på et forum, kan jo evt testes:

--------------------------------------------

 

 

If you are talking about D-Link DWL-G132, I have mine working properly. Here is what I did.

 

Logon with admin privilege account, run the installation program for XP (not from the Auto Play screen) and install as usual, restart the PC, ignore the 2 error messages, plugin the USB adaptor and start surfing.

 

you can delete/disable the 2 registry keys created by the installation to prevent the error messages popup, they are under HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\run (if I'm not wrong)

 

Hope this help.

Lenke til kommentar
Takker for alle svar  :)

Skal prøve det Wabby skrev, så får vi håpe at dette virker  :yes:

Synes forøvrig at Vista burde blitt mere kompatible med de forskjellige hardware-delene før det ble sluppet ut. Kjedelig når ting ikke virker som det skal :no:

8268388[/snapback]

 

Dette går nok dessverre ikke på hvor kompatibelt Vista er med hardware, men motsatt. Dersom produsentene gidder, lager de drivere til nye os. Dette er vel et tegn på at D-link ikke er spesielt interessert i å bruke tid og ressurser på driverutvikling til litt eldre nettverksprodukter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takker for alle svar  :)

Skal prøve det Wabby skrev, så får vi håpe at dette virker  :yes:

Synes forøvrig at Vista burde blitt mere kompatible med de forskjellige hardware-delene før det ble sluppet ut. Kjedelig når ting ikke virker som det skal :no:

8268388[/snapback]

 

Dette går nok dessverre ikke på hvor kompatibelt Vista er med hardware, men motsatt. Dersom produsentene gidder, lager de drivere til nye os. Dette er vel et tegn på at D-link ikke er spesielt interessert i å bruke tid og ressurser på driverutvikling til litt eldre nettverksprodukter.

8268721[/snapback]

 

Mente egentlig at jeg syns at Windows kunne samarbeida litt med produsentene :p Dårlige greier.

Fikk faktisk intnernett til å funke på den dataen :w00t: Endte opp med at vi la inn Vista på nytt, men anyway så funker det nå :D

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...