Gå til innhold

Blu-Ray på Xbox 360 likevel?


Anbefalte innlegg

Sa ikke at hd dvd add-on'en til xbox 360 var så spesielt stygt. Bare add-ons er generalt noe dritt. Ekstra ledninger, ekstra strømuttak og tar ekstra mye plass. (Dette må ikke gjelde hd dvd add-on til xbox 360).

 

Med derfor er det jo flott med forskjellige konsoller på markedet. SÅ kan noen velge å kjøpe xbox 360 core eller premium for så å bruke spille funksjonene. Noen kan kjøpe xbox 360 premium, wifi add-on, hd dvd add-on, blu-ray add-on, offisiell hdd oppgradering fra ms som koster 2-3 ganger så mye som en vanlig 2,5" hdd.

Eller om man faktisk ønsker en god spille konsoll, hd video avspiller, middels stor harddisk(med mulighet for å sette inn hvilken som helst 2,5" disk) og trådløstkort innebygd kan man kjøpe ps3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Eller om man faktisk ønsker en god spille konsoll,"

 

Ca der dreit du på leggen, er ikke 360 en god spille konsoll?

 

Med alt tilleggs utstyr så er 360 svært dyr, ja. Skal ikke nekte for det. Selv har jeg ikke kjøpt noe ekstra utstyr foruten en kontroll og syns det er en svært god spille konsoll. Ikke så bra media senter kanskje, men så var jeg ikke ute etter det heller.

Lenke til kommentar
Med alt tilleggs utstyr så er 360 svært dyr, ja. Skal ikke nekte for det. Selv har jeg ikke kjøpt noe ekstra utstyr foruten en kontroll og syns det er en svært god spille konsoll. Ikke så bra media senter kanskje, men så var jeg ikke ute etter det heller.

8249142[/snapback]

Akkurat! Du har ikke kjøpt det. Og ved å ta det valget, har du fått en flott konsoll til en billig penge. Du ble ikke påtvinget allverden du ikke trengte..

 

Eller er det noe jeg utela?

Lenke til kommentar
"Eller om man faktisk ønsker en god spille konsoll,"

 

Ca der dreit du på leggen, er ikke 360 en god spille konsoll?

 

Med alt tilleggs utstyr så er 360 svært dyr, ja. Skal ikke nekte for det. Selv har jeg ikke kjøpt noe ekstra utstyr foruten en kontroll og syns det er en svært god spille konsoll. Ikke så bra media senter kanskje, men så var jeg ikke ute etter det heller.

8249142[/snapback]

 

Jo, var jo bare en oppramsing av funksjonene :p

Lenke til kommentar
Med alt tilleggs utstyr så er 360 svært dyr, ja. Skal ikke nekte for det. Selv har jeg ikke kjøpt noe ekstra utstyr foruten en kontroll og syns det er en svært god spille konsoll. Ikke så bra media senter kanskje, men så var jeg ikke ute etter det heller.

8249142[/snapback]

Akkurat! Du har ikke kjøpt det. Og ved å ta det valget, har du fått en flott konsoll til en billig penge. Du ble ikke påtvinget allverden du ikke trengte..

 

Eller er det noe jeg utela?

8249156[/snapback]

 

neida, du utelot ingenting Nordoelum. Men vi er veldig off topic nå er vi ikke? Vi kommer inn på akkurat samme dritten som vi har kranglet om gang på gang. I alle markeder finnes det forskjellige produkter for å nå forskjellige målgrupper og for å dekke forskjellige behov. Du har jo ett valg uansett. Selvfølgelig er det kipt at jeg ikke kan kjøpe en ferrari med 1.6 liters turbodiesel, men dette er ett bevist valg fra Ferrari. Samme gjelder ps3, du får ikke kjøpt den uten blu-ray drive og dette er ett bevist valg fra Sony. Og du har jo valgt å ikke kjøpe ps3.

Lenke til kommentar
Meget hyggelig det å brukt 2000,- på en innebygget Blu-ray spiller som ikke er til nye nytte i fremtiden. Greit at spill kommer på Blu-ray. Men må være dyrt for Sony å lage Blu-ray plater hvis alle filmene blir solgt på HD DVD.

 

Addon stygg? Hvor har du de ifra? Finner den verken lekker eller stygg jeg. Så lenge den spiller av HD DVD driter jeg vel langt i hvordan den ser ut. Vinner vel ikke reise til syden hvis den er flott..

8249046[/snapback]

 

Også hyggelig å brenne 1500,- på en HD DVD-addon til 360 som kan bli "ubrukelig" i fremtiden. Spesielt hvis du i ettertid må ut med 1500,- ekstra for Blu-Ray-støtte på din boks. Vi får ihvertfall brukt Blu-Ray-delen til spill om det skulle vise seg å bli "taperen".

Uansett nytteverdi i akkurat det tilfelle skal jeg ikke gå inn på, men vil fremdeles ha en bedre samvittighet for å ha betalt litt ekstra for spilleren. :)

 

Nei, dere som har kjøpt 360 har vel råd til å kjøpe en reise til Syden. :!:

Fra spøk til revolver. Jeg vil heller ha en spiller som ser bra ut i tv-benken i motsetning til noe stygt ræl. Sier ikke at addonen til 360 er veldig stygg.

Lenke til kommentar
Jeg komme aldri til å kjøpe hverken en bluray eller hd-dvd film.

 

Snart kan man nok laste ned filmer fra overalt uansett. På 360 har de jo allerede begynt.

 

Så når DVD er dødt så er det nok noe slikt som har tatt over.

8249200[/snapback]

Der tar du nok feil. Filmkjøp og -leie over nett vil nok ekspandere i tiden fremover. Men det vil aldri bli et substitutt for film på disc (evt et nytt format). Dette skyldes hvor materialistiske vi mennesker er. Vi liker å holde og kunne føle hva vi kjøper. Dessuten elsker vi å stille det opp i en hylle eller lignende.

Lenke til kommentar

Greit. Det finnes unntak til enhver regel. Det finnes mennesker som heller vil kjøre til Spania fremfor å fly dit. Det finnes mennesker som foretrekker å drikke melken sin varm. Det finnes mennesker som har med egne bæreposer til dagligvarebutikken. Må jeg virkelig konstatere at jeg kun mener "generelt" eller gjennomsnittlig hver gang jeg kommer med en uttalelse, for å slippe å måtte bli angrepet av rebelske, pubertale, eiendommelige kverrulanter? Det blir jo sånn passe tungvindt. Kan ikke alle som føler seg "spesiell" og "unik" heller akseptere at majoriteten av menneskene ikke alltid er enige med dere?

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt uenig. Mener bestemt å ha sett markedsundersøkelser som viser det motsatte. Jeg tviler ikke på at markedet for nedlasting vil ekspandere til de grader, og kanskje gjøre utleieforhandlere arbeidsløse. Men jeg nekter å se at salg av enten cd eller DVD vil forsvinne, eller i det hele tatt minske. Snarere det motsatte. DVD som forbrukerelektronikk har jo solgt utrolig mye bedre enn VHS. Gjennomsnittlig kjøper nå hver enkelt person mye mer film enn noen gang før. Denne trenden har vokst voldsomt de siste to-tre-årene nå som DVD virkelig har blitt et etablert, og "allminnelig" format.

 

Redigert:

Angående musikknedlasting: Undersøkelser viser at folk flest kjøper mer musikk nå som man kan laste den ned "gratis". Dette grunnet mer tilgjengelighet og eksponering. Folk som tidligere ikke var så gira på musikk, fikk en super sjanse til å sjekke ut alt man ville høre, enkelt. Og materialistiske (og lovlydige) som svært mange av oss er, resulterte dette i at mange i denne gruppen fikk en ny sans for musikk, og begynt å kjøpe CDer.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Der tar du nok feil. Filmkjøp og -leie over nett vil nok ekspandere i tiden fremover. Men det vil aldri bli et substitutt for film på disc (evt et nytt format). Dette skyldes hvor materialistiske vi mennesker er. Vi liker å holde og kunne føle hva vi kjøper. Dessuten elsker vi å stille det opp i en hylle eller lignende.

8254352[/snapback]

 

I følge den påstanden skulle jo iTunes ikke ha sjangs på noe suksess.

Lenke til kommentar
Der tar du nok feil. Filmkjøp og -leie over nett vil nok ekspandere i tiden fremover. Men det vil aldri bli et substitutt for film på disc (evt et nytt format). Dette skyldes hvor materialistiske vi mennesker er. Vi liker å holde og kunne føle hva vi kjøper. Dessuten elsker vi å stille det opp i en hylle eller lignende.

8254352[/snapback]

 

I følge den påstanden skulle jo iTunes ikke ha sjangs på noe suksess.

8265051[/snapback]

Nei, ifølge den påstanden vil itunes aldri selge like mye som en platekjede selger i samme land.

 

Det er en vesentlig forskjell på suksess og å ta over hele markedet ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...