Gå til innhold

Blu-Ray på Xbox 360 likevel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD når de kommer med slike uttalelser. Og ganske utrolig hvordan de velger å pushe på de som har kjøpt og kjøper X360 i dag et format som de selv ikke er villige til å kjempe for. Vil si MS kjører en hard linje når det kommer til å bry seg om kjøperne når de velger å selge noe som kanskje bli så og si ubrukelig om noen år.

8240679[/snapback]

 

Poenget er vel mer at MS betrygger brukerne sine. Hvis nå HD DVD taper krigen så er ikke X360 brukere utelatt fra å se HD film igjen (i motsetning fra PS3 brukere som foreløpig er låst til Blu-ray), Ms bare sier at de vil gi X360 et rimelig alternativ for å se HD film uansett format.

 

MS støtter HD DVD fullt ut ennå, så du trenger ikke bekymre deg om det.

Lenke til kommentar

Nokre innlegg om størrelsen på DVD er stor nok for framtidige spel er sletta. For det første er dette emnet diskutert rikeleg med gonger før, og vi veit alle korleis det går. For det andre er det her snakk om ein avspelar for film, altså ikkje noko som blir brukt til spel.

Lenke til kommentar

Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut.

Men faen jeg hater slike formatkriger, burde hatt et høytstående organ som tok en kvalifisert avgjørelse tidlig i utviklingen.

For min del var det egentlig ett fett hvem som vant, men nå som jeg har PS3, håper jeg selvfølgelig på at den skal være til nytte også i framtiden. Uansett håper jeg på en rask avgjørelse snart, evt. sidestilling av de to formatene (likt innhold på begge deler) og så kan f.eks alle lage kombi-drev.

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut.

 

Støtter den :)

 

Er nok bare snakk om penger her. Sony kommer aldri til å nekte MS å lage blu-ray addon, på samme måte som MS ikke nektet sony å kjøpe rettigheter til codec'en de nå benytter i BR filmene.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut.

 

Støtter den :)

 

Er nok bare snakk om penger her. Sony kommer aldri til å nekte MS å lage blu-ray addon, på samme måte som MS ikke nektet sony å kjøpe rettigheter til codec'en de nå benytter i BR filmene.

8240890[/snapback]

 

Så lenge Blu-ray kjører soneinndeling på filmene så ønsker jeg ikke å støtte det formatet. Får krampe av de forbanna sonene, jeg vil kunne kjøpe filmer fra hvor som helt i verden uten at de skal kunne begrense hva jeg skal kunne spille av.

 

Akkurat det kan jeg med HD DVD, derfor så støtter jeg det formatet, kommer ikke til å forandre mening om det selv om det kommer et Blu-ray drev til X360.

Lenke til kommentar
Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD...

8240679[/snapback]

For MS spiller det jo fint liten rolle om HD DVD eller Blu-ray blir standarden. De har ikke betydelige eier/lisensinteresser i noen av formatene, så i bunn og grunn så bryr de seg nok fint lite om hvem som 'vinner'.

 

For Sony derimot så er det snakk om enorme summer i potensiell inntekt pga lisensiering hvis Blu-ray blir valgt av massene.

Lenke til kommentar
Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD når de kommer med slike uttalelser. Og ganske utrolig hvordan de velger å pushe på de som har kjøpt og kjøper X360 i dag et format som de selv ikke er villige til å kjempe for. Vil si MS kjører en hard linje når det kommer til å bry seg om kjøperne når de velger å selge noe som kanskje bli så og si ubrukelig om noen år.

8240679[/snapback]

 

Poenget er vel mer at MS betrygger brukerne sine. Hvis nå HD DVD taper krigen så er ikke X360 brukere utelatt fra å se HD film igjen (i motsetning fra PS3 brukere som foreløpig er låst til Blu-ray), Ms bare sier at de vil gi X360 et rimelig alternativ for å se HD film uansett format.

 

MS støtter HD DVD fullt ut ennå, så du trenger ikke bekymre deg om det.

8240807[/snapback]

 

X360 eierne har vel aldri vært "utelatt" fra å se Blu-Ray?

De kan vel kjøpe seg stand alone player som andre mennesker? På samme måte som Ps3 eiere kan kjøpe seg en HD DvD spiller.

Lenke til kommentar

Syns det er hyggelig gjort av MS og gi folket mulighet til å velge, selv om det (antakelig) først kommer etter HD DVD (eventuelt) har tapt krigen. Ser ikke for meg at Sony hadde gjort det samme...

 

I dette humøret MS er i for tiden, så forundrer det meg ikke om de går etter "Giant Enemy Crab" også snart :p

Lenke til kommentar
Overlever i så fall et diskbytte eller to. ;)

 

Pokker heller, en av mine største spillopplevelser kom på 11 disketter. :!:

8242605[/snapback]

Hmm, Monkey Island 2?

 

 

@Amored

 

Eg tvilar sterkt på at MS nokon gong vil tillate spel på HD-DVD eller Bluray, sidan det vil medføre at der vil vere spel som ikkje kan spelast på alle XBox 360ar. Har du satt ein grunnspesifikasjon, må du nesten halde deg til han. Når det gjeld viktigheita av meir lagringsplass: Eg trur det er kjekt å ha, men ikkje absolutt naudsynt. Eg trur det vil ta ei god stund før vi kjem dit dei fleste spel tek meir plass enn du kan få på ein DVD. So 360 er nok ikkje dødsdømt. ;)

 

Men dette blir vel litt off-topic?

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...