Gå til innhold

Gamer.no Team - Folding@home


Knebel

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen men dette ...@home greiene?

8673719[/snapback]

 

som en annen sa, les post #1 :p

 

For å knekke gåter som alzenheimer, kreft, og andre sykdommer, trengs det datamaskin kraft, uhorvelig mengder av det.

 

De fleste har en datamaskin hjemme, eller en PS3.

 

På en PC kan man installere denne folding@home client, som kjører konstant. MEN den benytter seg bare av ledig CPU tid, slik at man aldri merker noe til den, selv om CPU kjører på 100% hele tiden. I tillegg er det vel de færreste som bruker en PC mer e n12 timer om dagen, slik at hvis man har den på døgnet rundt året rundt, så er det MYE ledig kraft i din maskin.

Når man så ganger dette med ti-tusenvis, kanskje hundre tusenvis av mennesker (maskiner), så blir dette mye kraft til å knekke slike koder.

 

På en PS3 regner jeg med (jeg har ingen) at man må velge å kjøre FOLDING@HOME klienten, eller å bruke den til andre ting, man kan ikke gjøre flere ting samtidig.

MEN igjen, så brukes de fleste PS3 mindre i ett døgn enn den ikke brukes, så hvorfor ikke skru på folding@home clienten når du ikke benytter den til noe annet?

 

Slik jeg ser det finnes det nesten ingen unnskyldning for å ikke gjøre dette, utenom kanskje økt strømforbruk og slitasje på komponenter, men man får jo veldig god sammvittighet når man er med på noe slikt.

 

Taster du inn vårt gruppenavn (nummer) som står i post#1, så er du med og bridrar for vårt team også.

 

Vi er i skrivende stund på #660 plass av 66978 TEAMS, og det er 727131 brukere som er med. Iogmed at hver bruker kan installere så mange ganger han vil på flere maskiner, så er nok antall maskiner som er med flere millioner :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kastet meg med selv.. nå kommer vi til å klatre på listene  :w00t:

8783574[/snapback]

 

koolt. har du en armada med PS3 eller no?

 

Vi har en skummel synkende trend i de siste ukene :(

8787070[/snapback]

 

Hehe.. har ikke det men har en som går nesten hele døgnet på ganske heftig linje, fått med en kompis også.

Lenke til kommentar

Det er bare dei som har gjort ferdig ein WU som blir lista opp i første innlegg (lista er ein kopi frå statistikken til Stanford). Strengt tatt er det no ikkje vits med ein sånn liste heller. Alle kan då sjekke dette sjølv med å følgje link i første innlegg.

Lenke til kommentar
Det er bare dei som har gjort ferdig ein WU som blir lista opp i første innlegg (lista er ein kopi frå statistikken til Stanford). Strengt tatt er det no ikkje vits med ein sånn liste heller. Alle kan då sjekke dette sjølv med å følgje link i første innlegg.

8798877[/snapback]

Sant så sant :)

Følgjer med via nettlesar på PS3.

Ser det er nokon som har 0 i WU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...