Gå til innhold

Gamer.no Team - Folding@home


Knebel

Anbefalte innlegg

Mine damer og herrer,

 

Da har vi opprettet vår egen vel ledighets klubb her i konsolldelen av Gamer.no diskusjonsforumet. Vi ønsker å benytte konsollene våre til å bidra til forsking innen medisin på den måten vi best kan; nemlig ved å låne bort maskinkraft til Stanford University sitt Protein Folding prosjekt.

 

For å gjøre det enkelt og greit tror jeg at vi henviser til Stanford sine nettsider når det gjelder detaljer om hvordan det fungerer inntil videre.

http://folding.stanford.edu/

 

Hjemmeside:

Da er hjemmeside for teamet oppe og går:

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...e&teamnum=59848

(Får håpe jeg ikke får deng for logoen) :)

Hjemmeside hos Extreme Overclocking:

http://folding.extremeoverclocking.com/ext....php?s=&t=59848

 

Påmelding:

Vi har i første omgang konsentrert oss om folding klienten til Playstation 3 i og med at dette er et initiativ fra konsolldelen av forumet, og at PS3 er den eneste konsollen som har mulighet for å installere en folding klient per i dag.

Man må først installere folding klienten, da dette er frivillig. Man må ha firmware versjon 1.6 installert. Ikonet for å installere Folding@home klienten finner man under Nettverk ikonet. Følg anvisningene.

Etter man har installert klienten starter man den opp med samme ikonet man installerte med. Når man har startet opp, vil man se en globus som beveger seg med en masse med gule lyspunkt på. Dette er klientene rundt om i verden.

Klikk på trekant knappen og velg Identity fra menyen. Velg så Join an existing team. Du vil så få muligheten for å melde deg på Gamer.no teamet ved å taste inn følgende teamkode: 59848

 

Man bør også endre "Donor name" under samme meny, slik at man blir identifisert. Default er PS3. Endre dette til et navn som reflekterer forum navnet ditt, sånn at du kan skryte uhemmet om at det er du som folder mest.. :)

 

Hvordan starte Folding klienten opp automatisk?

Det er sikkert en del som lurer på hvordan man stiller inn dette. Det er temmelig enkelt og greit om man bare vet hvordan. -Finn frem Folding@home ikonet i PS3 menyen. Klikk trekant knappen og velg Auto-start. Her kan du justere på samme måte som med en screensaver hvor lang tid med inaktivitet det skal være før klienten skal starte. Velg det som passer deg best, og jobben er gjort..

 

 

Medlemmer

Se på hjemmesidene..

 

Vi kommer til å legge opp statistikker og annen informasjon om vår egen fortreffelighet etterhvert.. :D

 

Lykke til, og happy folding..

 

UPDATE1: Husk å endre Donor name (Uthevet over). Hvordan sette til auto..

UPDATE2: Endret litt i innledningen for å spesifisere at dette gjelder konsoll..

UPDATE3:(15.04.2007) Lagt til link for extreme overclocking statistikk

UPDATE4:(01.05.2007) Oppdatert medlemsliste med liste fra hjemmesiden.

UPDATE5:(21.08.2007) Fjernet medlemsliste.. Bruk hjemmeside.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke bedre at alle samles på Hardware.no-teamet, så får vi ett stort fra diskusjon.no..

8234330[/snapback]

 

Tror ikke det har så mye og si.. Man jobber for samme sak uansett, dette er bare en liten vri for å få frem litt konkurranseinstinkt og initiativ. :)

 

Uansett, så hadde det vært stilig å ta rotta på overklokkerne med det "leketøyet" vi sitter på.. :D

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. Slik jeg har forstått det låner man bort maskinvarekraft fra PS3'en.. Har dette noe å si når du spiller spill eller andre ting? Høres ut som et fint tiltak som jeg kunne tenke meg å støtte, problemet mitt er bare at jeg ikke helt skjønner hvordan det fungerer.. :blush:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. Slik jeg har forstått det låner man bort maskinvarekraft fra PS3'en.. Har dette noe å si når du spiller spill eller andre ting? Høres ut som et fint tiltak som jeg kunne tenke meg å støtte, problemet mitt er bare at jeg ikke helt skjønner hvordan det fungerer..  :blush:

8234405[/snapback]

 

Du låner bort maskinkraft når du ikke benytter maskinen. Det fungerer på samme måte som en screensaver, bare at hardwaren benyttes i større grad. Når du spiller spill, slår den seg av.

 

:)

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre at alle samles på Hardware.no-teamet, så får vi ett stort fra diskusjon.no..

8234330[/snapback]

 

Tror ikke det har så mye og si.. Man jobber for samme sak uansett, dette er bare en liten vri for å få frem litt konkurranseinstinkt og initiativ. :)

 

Uansett, så hadde det vært stilig å ta rotta på overklokkerne med det "leketøyet" vi sitter på.. :D

8234357[/snapback]

Jau, eg og meiner at det er meir morosamt å samle oss som nyttar oss av PS3 her. Så kan me sjå om me tek igjen gutta med tuner-pc'ane sine, he he :)
Lenke til kommentar
Går det ann å slå isammen to lag, evt. melde seg ut i ett og inn i ett annet?

Er jo unødvendig med to lag fra diskusjon.no

8234619[/snapback]

 

Jeg synes ikke det. Da har vi noen å måle oss opp mot og konkurrere med, ikke sant? Det er sånt som skaper engasjement.

 

Jeg kan ikke se noe i veien for at man skulle kunne være med i begge leire.

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre at alle samles på Hardware.no-teamet, så får vi ett stort fra diskusjon.no..

8234330[/snapback]

 

Jo helt enig, hva er vitsen med og begynne på nytt?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688

8234550[/snapback]

 

Man begynner da ikke på nytt??!!? Man jobber for en og samme sak samme hva man heter. Man skaper litt mer engasjement om man setter hverandre opp mot hverandre på denne måten. Ref. Dark by design sin kommentar over.. :)

Lenke til kommentar
Det er jo oss (HW.no teamet) mot de andre store "boards" da rundt om i verden. Bare dumt å dele oss opp da...

8234689[/snapback]

 

HW teamet skjelver i buksene over "The power of cell!" :D

 

Jeg bare tuller... :) Men for å ta det litt på alvor, har jeg liten og ingen tilhørenhet til Hardware forumet. Diskusjon.no, ja.. Men ikke Hardware.. Burde man da ikke hatt et team som hette Diskusjon.no eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...