Gå til innhold

Gamer.no Team - Folding@home


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer alle ps3 foldere!

 

More than 250,000 of you have allowed your PlayStation 3 to contribute processing power to the Folding@home project, the PS3 version of which has been active for just one month.

Stanford University's research now enjoys a computing power of 700 teraflops in a single moment, 400 of which are delivered by PS3 owners. The console has also helped bring recognition to the scheme, boosting the number of PCs actively contributing by 20 per cent.

Advertisement

 

 

"The PS3 turnout has been amazing, greatly exceeding our expectations and allowing us to push our work dramatically forward," said Vijay Pande, associate professor of Chemistry at Stanford University and Folding@home program lead.

 

"Thanks to PS3, we have performed simulations in the first few weeks that would normally take us more than a year to calculate. We are now gearing up for new simulations that will continue our current studies of Alzheimer's and other diseases."

 

Those of you with a PS3 can also download a new update for the software. The 1.1 version improves visibility of donor locations on the globe, folding calculation speed and protein viewing. There's also additional language support, help screen hints, and improved donor-name length and character handling.

 

You can join the program by clicking on the Folding@home icon in the PS3 CrossMediaBar (XMB), or you can set the application to run whenever your console is idle.

 

The Folding@home project allows you to join the race to understand protein-folding, misfolding and related diseases like Alzheimer's, Parkinson's, cystic fibrosis and various cancers.

 

Kilde

 

Det er altså kommet en oppdatering.. Hmm dette må jeg sjekke!!

Lenke til kommentar

Oppdateringen kommer i morgen :)

 

* Høyere kalkuleringshastighet JIPPI

* Enklere å se alle som folder på globusen ;)

* Mulighet for lengre navn og lagnavn.

 

 

An update to version 1.1 will be available tomorrow. The updated software features an improvement in folding calculation speeds, increased visibility of user location on the globe and the ability for users to create longer donor or team names.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Ser ut som vi har en litt nedadgående trend de siste dager

 

(date, score, wu)

04.27.07 2,497 8

04.26.07 12,125 36

04.25.07 16,046 51

04.24.07 13,570 45

04.23.07 16,471 51

04.22.07 15,763 51

04.21.07 16,125 56

04.20.07 17,279 58

 

Dagens tall vil selvfølgelig øke, så se bort i fra de.

Lenke til kommentar

Fytti helsikken hvor rask "dere" klatrer!

Rank

(within team) User Score WU

1 h1lle 9548 32

Jeg har foldet i mange år med mange pcer og jeg har liksom 60k! Du har fått 10k på under en måned?? :( kjipern....

Dere får gnu på Gamer.no Team.

 

Mange som har vist misnøye mot at "dere" danner eget lag, men dere kan stå sterkt ser det ut som! Jeg skal ikke fortelle dere at dere er teite bare fordi dere ikke vil være på mitt "lag". LOL. Fortsett å rekruttere! Fold on!

Lenke til kommentar

Jeg er med i teamet og folder et par ganger, men lurer på hvor mye dette faktisk vil hjelpe..

 

In the end, hva kom ut av hele prosjektet? kommer de til noe som helst løsning, eller hva ;p Vi får vel vente og se om vi kastet bort mange timer med tullball, eller om vi får leve et par år lenger friske.

Lenke til kommentar
Jeg er med i teamet og folder et par ganger, men lurer på hvor mye dette faktisk vil hjelpe..

 

In the end, hva kom ut av hele prosjektet? kommer de til noe som helst løsning, eller hva ;p Vi får vel vente og se om vi kastet bort mange timer med tullball, eller om vi får leve et par år lenger friske.

8494904[/snapback]

Vel uansett hva som skjer med forskningen, er foldig av disse proteinene noe man vill gjort uavhengie om man hadde hatt Folding eller ikke. Det vil vel si at uansett vil diverse forskere klare og gjøre mer forskning på mindre tid. Det igjen må jo nesten resultere i noe, om det er løsningen på kreft gåten eller noe annet flott får vel tiden vise. Men det må være ganske så befriende for disse forsker teamene og få resultater inn så mye raskere enn de tidligere har ahtt muligheten til... En av deres eldre flaskehalser var jo nettop folding av proteiner (dette tok tid)...

Lenke til kommentar

Bra jobba, gamer.no er oppe i 21 343 poeng i døgnet, mens hardware.no har et snitt på 54 698. Det er fullt mulig å nå det nivået om man får med flere på laget!

 

Ekstra kuult at PS3 en som kunne vært det ulitmate symbolet på asosial individualisme kan brukes i en slik global fellesinnsats!

Lenke til kommentar

Dere har virkelig gjort det dritbra! PS3 er så rått på folding at jeg trodde det egentlig ikke før nå, når dere viser til PPD for laget deres! Sinnsykt rått!

 

(Dere PS3'ere som ikke føler dere hjemme på Gamer.no Team er velkomne på HW.no sitt team: 37651 . Begynner jeg å bli redd for at Gamer.no skal ta oss igjen? I think sooo!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...