Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Mente å huske at "alle" fjerner den vifta i bånn, at den bare er i veien. Selv har jeg modulær PSU (MIST500W) og den har store og klumpete uttak bak som trenger en del plass.

 

Hehe, i natt drømte jeg om sidene på dette kabinettet, at det var bøyelige som plast og myke som alu.. Veldig merkelig. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt P180 en god stund nå, og må si jeg er kanonfornøyd. Men som med alt annet må man yte litt for å få et optimalt resultat.

 

- Du kan ikke forvente å få en støyfri pc bare med å få nytt kabinett til de gamle skramle-komponentene dine.

 

- Sørg for å ha en PSU med lange nok kabler. Mitt Seasoninc s12 500W er helt ok

utenom eatx kontakten som jeg egentlig hadde planer om å trekke under asus p5b mb-et mitt. kontakten er så langt oppe i kanten på dette hovedkortet at jeg måtte dandere kabelen på oversiden av hovedkortet, men det ble helt ok til slutt.

 

- Bytt ut viftene om du går for det stilleste opplegget. Jeg har 3 stk noctua vifter. Antec viftene er ok, men heller ikke mer.

 

- Legg litt arbeid i kabelføringen. Litt mer jobb å få til dette i P180-en, men da sørger du for bedre luftstrøm og et penere resultat.

 

Problemene med vridde dører og annet småplukk gjalt tidlige revisjoner. Disse tror jeg ikke finnes i handel lenger.

For min egen del ser jeg ingenting som frister med p182 i forhold til p180. Annen lakkering og viftestyring er uinterressant da jeg hater flashy kabinetter og ordner viftestyringen på annet vis. Mitt helsorte 180 er perfekt anonymt og jeg kjører all viftestyring med min elskede T-balancer.

 

Ellers er forumet på silentpcreview plassen for modding og info for alt som har med disse Antec kabinettene å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har P 180 kabinettet omtrent siden det kom på markedet, og fant fort ut at det er nok mitt siste big-tower kabinett. Har ikke hatt noe problemer med dørene, men så har sjelden under 15 grader i stua. Liker dørene og støydempingen svært godt, frontdøra er praktisk siden den svinger 270 grader og ligger flatt inntil sida, den slipper også inn godt med luft selv om den er lukket. Den er også meget lett å ta av/ sette på igjen. Utifra det jeg leser her kan det nok allikevel se ut som Antec også har hatt problemer med (laminat-) kvaliteten på enkelte av kabinettene.

 

Tok ut viftene, syns de bråka - satte inn Pabst (tror jeg) isteden, men bare foran & bak, den på toppen anså jeg som noe usafe, hvis man skulle være så uheldig å søle noe på toppen av kassa si så renner det rett ned i det aller helligste... Så jeg har fin-gaffet en plate på innsida der, og fjerna hele spoilern. Med den fine store som står og blåser ut rett bak syns jeg ikke det var nøvendig med den øverste også. Men jeg klokker ikke så voldsomt anyw. Vifta i 'vindtunnelen' nederst tok jeg ut av praktiske hensyn, men har ingen problemer med varme eller støyende PSU av den grunn.

 

Synes totalt sett kabinettet er glimrende, men har du mer enn 3-4 harddisker og i tillegg doble skjermkort av røslig størrelse, kan det bli litt knotete og muligvis ikke veldig vakkert inni... men kanskje (?)

 

Og hvis du sliter med lengden på kablene til hovedkortet;

 

Så kan nok Silverstone hjelpe deg

 

Niognitti spenn på Komplett

Lenke til kommentar

Egentlig er det temmelig sært å tenke så mye på utseende inni kabinettet når du har lukket kabinett uten vindu. Skjønner de med vindu (har selv på mitt 6277B) og folk som kommer på besøk, finner kabinettet meget fint og lekkert. Nå skal dette byttes ut, da jeg ser større potensiale for lydemping i et Antec kabinett. Dessuten likte jeg godt den "nye" sortfargen.

 

Men som jeg kan lese av dere andre som har P5B hovedkort, jeg har dette selv, kan jeg skjøte mine ledninger fra PSU? Tenker på spesielt på 24pins kontakten og 12v kontakten. Jeg så linken i posten over her, den blir bankers ;)

 

Og det ser ut av alle som svarer her at problemet med Antec kabinettet gjaldt de tidligere revisjoner, noe som er bra (synd for dem).

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare si at jeg har hatt dette kabinettet i et års tid nå, og er kjempefornøyd. Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av problemstillingene som nevnes.

Jeg bruker kabinettviftene som fulgte med og kjører disse på laveste hastighet. Den ene står i front og suger inn og den andre står bak og blåser ut, noe som funker utmerket. Aldri problemer med høy temperatur. I tillegg har problematikken med støv i kabinettet blitt helt borte, noe som sikkert kommer av støvfiltrene som følger med. Vifta i toppen har jeg fjernet og hullet er blokkert med gaffa.

Når det gjelder strømkablene til hovedkortet, så gikk det akkurat i mitt tilfelle. Da har jeg en Hipher stømforsyning og et MSI hovedkort hvor 4-pin strømkontakten står helt i overkant av skjermkortet. Hvis man ikke får kablene til å rekke finnes det jo forlengelseskabler som er rimelig billige, så dette ser jeg ikke på som noe problem.

Harddiskene har jeg plassert i det nederste rommet i kabinettet. Her har jeg ingen vifter, men temperaturen på harddiskene har aldri vært noe problem.

Legger med et bilde hvor alt er installert i kabinettet.

 

post-40587-1176730671_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei igjen Andy, skjønner vi har samme fokusområder.

 

Har lest endel om P182 og P182SE og såvidt jeg ser er det ganske små endringer som er gjort i forhold til P180.

 

En av disse er at det nå er bedre plass UNDER hovedkortet. Et noe brukt triks er nemlig å trekke kabelen under hovedkortet i stedet for over. På baksiden, mellom bunnplata og høyre ytterside? Derfor har de nå lagt til litt plass under bunnplata, hvis jeg forstår det riktig. Noen nevner også at det blir bedre om man lager et hull i bunnplata for å få opp kablene derfra. Skjønner dette ikke helt. Jeg har litt problemer med å finne ut hva fordelen med bedre plass under hovedkortet er, dersom det ikke er noe hull til å få kabelen fram på? Må se på kabinettet selv.

 

Forskjellen mellom P182 og P182 Special Edition er vel ikke all verden. Har ikke funnet en direkte sammenligning mellom de to. Gun Metal Black = grå, vs Mirror finish, og sistnevnte har innebygget svanehalslys...?

http://images.anandtech.com/reviews/cases/...82se/an-in2.jpg

 

Speilfinish frister ikke i det hele tatt, ei heller grå vs ekte sort. Derfor er på mange måter P180B fortsatt interessant...

 

OG SÅ LESER JEG DETTE:

 

Forum Ebuyer staff post.....

 

"It's true that Antec have been shipping the P182 in P180 boxes for a few weeks, and it's likely that all my current stock of P180 is the P182. But due to the way we manage our stock i cannot guarantee that you will receive a P182 if you order a P180 from us (QF 91721 or 100727)."

 

When I opened the box at home to my surprise I was right. The P-180B does have all the features of the P-182! Including the notched horizontal ledge behind the motherboard tray, fan controller at the back, water cooling holes, et cetera.

 

I cannot find a revision number anywhere. But there is a QA sticker on the inside stamped 2007-01-28.

 

Det ryktes at Antecs nyeste revisjon av P180B er en sort P182 (minus noen minimale forskjeller). Og det er mange som kan bekrefte dette ryktet:

 

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...70&postcount=43

 

http://www.silentpcreview.com/forums/viewt...8c0a4243f9aa262

 

Her i Norge ser det ut til at prisen på P182 blir den samme som P180. Men "der ute" er P182 betydelig dyrere. Så det at man kan [være heldig og] kjøpe en P180B som egentlig er en sort versjon av P182, er ganske interessant.

 

Antar det blir vanskelig å finne ut om de norske webshoppene har noen av denne (tredje?) revisjonen av P180B.

 

[Edit] Ser på den ene av linkene jeg selv linket :roll: at det er noen negative endringer på den nye revisjonen av P180B.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Halla! (ja, vi har en tendens til å dukke opp i samme tråder ;) )

 

Jo, jeg tror at siste versjon av kabinettet som blir sendt ut er ganske så likt det som blir kalt P182. Forskjellen skal jo i hovedsak være utseendet, 2 hull til vannkjøling og stengte hull ved PCI sporene. Så langt jeg kan se av bildene. Men hvis det stemmer at P180B er det samme som P182, så skal jeg kjøpe et kabinett på mandag. Lurer på hva NetshopOslo har inne på lager av dette kabinettet. Fordelen er at jeg kan få sjekket dette.

 

Jeg skal komme tilbake på det når jeg har sett og poste her hva resultatet ble.

 

Når det kommer til plass så tror jeg rett og slett dette kabinettet trenger litt mer gjennomtekning før plassering av HW. Muligens derfor Lian Li blir elsket av kidsa, det er så lett å plassere HW. SPCR sier jo selv at det krever litt tenking og planlegging ved installasjon.

 

Det jeg ikke skjønner ved prisforskjellen fra "out-there" og her hjemme, er at kabinettet er det samme. P182SE jo er speilkabinettet og helt matt sort inni. Lekker detalj, men ser ikke helt vitsen med mindre man skal se inni kabinettet til enhver tid.

 

ps: mitt siste sprell

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Har lest litt videre, og har funnet en troverdig forklaring på hvorfor man kan ende opp med en P182-lik P180B...

 

De er i ferd med å fase ut P180B og slipper rett og slett opp for deler. I stedet for å produsere opp nye bunnplater osv, så bruker de samme delene som på P182. Dermed lager de varianter som de fortsatt selger som P180B revisjon 1.1 men er veldig forskjellig fra den første 1.1. Man kan derfor nå kjøpe noe som er en hybrid av de to modellene, og desto nærmere siste utsendte boks av P180B man kommer, desto likere blir det vel en P182...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Har lest litt videre, og har funnet en troverdig forklaring på hvorfor man kan ende opp med en P182-lik P180B...

 

De er i ferd med å fase ut P180B og slipper rett og slett opp for deler. I stedet for å produsere opp nye bunnplater osv, så bruker de samme delene som på P182. Dermed lager de varianter som de fortsatt selger som P180B revisjon 1.1 men er veldig forskjellig fra den første 1.1.  Man kan derfor nå kjøpe noe som er en hybrid av de to modellene, og desto nærmere siste utsendte boks av P180B man kommer, desto likere blir det vel en P182...

8438730[/snapback]

 

Men hvis jeg skal undersøke dette når jeg stikker en tur på netshop, hva skal jeg se etter da? Dato for når varen kom på lager f.eks...? Kabinettet skulle komme i salg 10 April fra Antec, så det er godt mulig at det rett og slett er en utfasing det er snakk om.

Lenke til kommentar

Hvis den eneste forskjellen er småjusteringer og viftekontroll, så tar jeg heller p180 original.

 

Synes den børsta aluminiumen gir et langt bedre utseende enn den stygge plastaktige sortfargen hos p182. For ikke å snakke om det grelle speilet på p182le!

 

1000 kr er mange penger, men jeg trenger nytt kabinett...

Lenke til kommentar
Hvis den eneste forskjellen er småjusteringer og viftekontroll, så tar jeg heller p180 original.

 

Synes den børsta aluminiumen gir et langt bedre utseende enn den stygge plastaktige sortfargen hos p182. For ikke å snakke om det grelle speilet på p182le!

 

1000 kr er mange penger, men jeg trenger nytt kabinett...

8443557[/snapback]

 

Børstet aluminium? Tror ikke min p180 er lagd av det...

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis den eneste forskjellen er småjusteringer og viftekontroll, så tar jeg heller p180 original.

 

Synes den børsta aluminiumen gir et langt bedre utseende enn den stygge plastaktige sortfargen hos p182. For ikke å snakke om det grelle speilet på p182le!

 

1000 kr er mange penger, men jeg trenger nytt kabinett...

8443557[/snapback]

 

Børstet aluminium? Tror ikke min p180 er lagd av det...

 

AtW

8443950[/snapback]

 

Kabinettets materialer er helt likt. Kun noen små kosmiske endringer. Gun metal black er bare mattsvart/grått, ikke børstet alu.

Lenke til kommentar
SÅ det er bare maling som ser ut som børstet aluminium?

 

Hmm. Har lyst på dette kabinettet, men synes p180b og p182 ser så kjipe ut.

8444356[/snapback]

 

På den orginale p180 tenker du? Er ikek børstet alu nei, noe plast eller noe tror jeg.

 

AtW

8444416[/snapback]

 

er det ikke Alu-plast-alu ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...