Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et sånt kabinett kanskje jeg skal kjøpe. Er ute etter et nytt kabinett. Men er det noen her rsom har det? Kan dere ta bilde av det inni med delene inni ikke bare sånne bilder som er på siden du kan kjøpe det jeg vill bare ha et intrykk av hvor god plass det er inni med hardware.

8321573[/snapback]

 

Nå har det seg slik at kabinettet ennå ikke er til salgs.. Det kommer. De ble vist frem på CEBIT i år. Men hvis du leser post nr 1, så er det en link under "update" hvor Amentio har lagt ut P182 for salg. Mulig de også har P190..

Lenke til kommentar
Hei,

 

dette kabinettet skal jeg ha  :yes:

 

Noen som har snakket med Antec? Når regner de med å få det inn osv..? Har ikke lyst til å forhåndsbestille fra dem, hvis det viser seg at det dukker opp hos andre nettbutikker før den tid.

 

Bob

8373700[/snapback]

 

Jeg mente å lese at det skulle være tilgjengelig for bestilling fra Antec 10 April, så det burde vel begynne å dukke opp noen nye kabinetter på nettbutikkene. Jeg har ennå tilgode å høre fra Komplett.no når de får dette inn. Ser ikke ut til at de prioritere å svare kunder på mail med mindre det gjelder faktiske kjøp el.no...

Lenke til kommentar
Nå angrer jeg på at jeg kjøpte Antec P180B. 182 og 190 så jo fantastiske ut.

8373974[/snapback]

 

Det er jo ikke store endringene det er snakk om fra 180 -> 182. Fargen/lakkeringen på kabinettet og en noe nyere løsning av luftehull / vannkjølings-hull.

 

Men ja, jeg føler litt med deg. Er alltid sånn når det kommer noe nytt av det man nettopp har kjøpt... Merkelig at HW.no ikke har fulgt opp tråden min, evnt kjørt en egen sak om de nye kabinettet. Det er jo unektelig bra kabinetter, og godt omtalte ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på 190, men sølv/speil-fargen til 182 var virkelig noe å se på, fantastisk!

 

Jeg overlever med 180B så lenge jeg får gjort noen omjusteringer, tatt ut vifta nede blandt annet. Da må jeg ut med strømforsyningen først fordi jeg allerede har flyttet den til andre siden av veggen, men da måtte jeg bruke den uten det plastikkfestet, og heller med skruer. får ikke skrudd ut skruene uten å ta ut strømforsyningen. P1XX er knotete kabinetter.

 

Dessuten har jeg tenkt å bygge litt om inni der slik at jeg får plass til vannkjøling til cpu/NB/grafikkort.

 

Det var tight fit med 1950GT kortet, men har fortsatt noen cm igjen. Desverre et forbanna kabelrot uten sleeves, så det ser ikke bra ut, dessuten har jeg sidedøren åpen på grunn av kabelrotet(luften kommer ingen veier ellers), og da er det ikke mye stilhet i det.

 

Men med engang jeg får rettet de småproblemene så blir det digg.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Jeg er den stolte eier av P180 silver.

 

Man kan få problemer med å motere kabler pga posisjonen til strømforsyningen.

 

Ellers er det fint å se at de gjør forbedringer på et allerede fint kabinett. Man kan på mange måter se P180 og lillebroren som prototyper på P182, og som vi alle vet vil prototyper være knall, men har enda noen problemer som den gjennomsnittlige bruker ikke vil være fornøyd med.

 

Eller ser jo kabinettet fristende ut, men jeg tror jeg kommer til å ha mitt kabinett MANGE år fremover. Det samme gjelder Seasonic 120 600W strømforsyningen jeg også investerte i.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt P180 Silver i over et år nå og jeg er meget misfornøyd. Så fort det tikker inn nok penger i studentkassa blir det byttet ut med et Lian Li kabinett.

 

Litt flere detaljer om hvorfor jeg misliker kabinettet:

 

- Kabelstrekking er umulig å få bra til. Har man pci kort i maskinen blir disse stående i spenn mot kabelsalaten som kommer fra nederste avdeling. Da har jeg tilogmed fjernet viften i bunn og bruker hullet som er til for å få kablene ned til harddiskene til alle kabler istedenfor. Og dermed fikset bedre plass for pci kortene.

 

- 3 Lags konstruksjonen i sidepaneler og dør er VELDIG følsom for temperatur endringer. Sidepaneler buler og døra detter nesten av hvis de blir for kaldt i rommet f.eks. Døra passer aldri helt som den skal uavhengig av temperatur. Konklusjon: plast og metall har såpass forskjellige termiske egenskaper slik at det alltid oppstår indre spenninger i døra og sidepanelene til en viss grad. (Prøv å få på sidepanelene ved ca 0 grader, det er et studie i smerte :p). Ser at andre å tråden her sier dette er fikset senere, så det tør jeg ikke uttale meg om. Mitt kabinett er ihvertfall helt umulig.

 

- Etterverdt har jeg kommet fram til at jeg ikke syns vifteplasseringene er helt optimale. Verst er viften i toppen som støyer noe voldsomt hvis den ikke kjøres på veldig lavt turtall og ergo nesten ikke flytter luft allikevel. Og tar man bort denne viften må man finne en måte å sperre igjen hullet på hvis ikke blir pcen full av hybelkaniner. Spoileren som sitter over viften kan kanskje gi en illusjon av å fikse disse problemene men den er perforert som en viftegrill så den sperrer ikke for noe som helst.

Samme gjelder viften i psu/hd avdelingen, den har jeg som sagt fjernet helt pga kablingsproblemer. Med viften i bør man bruke strips (evt en 120mm viftegrill hvis man har det liggende) for å sørge for at kablene fra psuen ikke forsvinner inn i viften.

 

- Har man stort/store skjermkort (f.eks Geforce 8800) så bør man absolutt ikke ha harddisker i øvre avdeling. Først og fremst så blåser innsugsviften all varmen fra disse harddiskene rett på skjermkortene. For det andre så er det ikke direkte god plass rundt skjermkortene med den harddisk braketten på plass. Så den er også fjernet. Min erfaring er også at harddisker plassert her støyer merkbart mer.

 

Antec skal ha cred for å tenke annerledes. Men de får stryk på de punkter jeg nevner ovenfor her. P180 har et seriøst behov for å vokse minimum 4-5 cm i dybden for å bli et kabinett som er verdt å bruke penger på. Hvis spoileren i tillegg blir solid slik at den retter støy/luft ut bakover fra toppviften og evt sperrer for hybelkaniner hvis viften fjernes så er mye fikset.

 

I tillegg kan det diskuteres om det er flott at de fortsatt bygger kabinett i stål eller om de kanskje burde vurdere en alu konstruksjon. P180 er nemlig tungt som juling :p Så flytter du rundt på pcen din endel er det også et negativt punkt.

Lenke til kommentar

Merkelig nok har jeg ingen av de problemene nevner over. Men er det ikke slik at et stårkabinett har bedre termiske egenskaper enn alu?

 

Selv er jeg veldig fornøyd med P180 silver, men det er en ting jeg har lurt litt på. Hvorfor har de ikke plassert vifta i nedre del av kabinettet helt framme foran hardiskene på samme måte som den vifra over? Da hadde det blitt mye bedre plass til kablene mellom hardiskene og PSU. Ubegripelig for meg.

Lenke til kommentar

Har opplevd mykje av det samme som Ash, det er eit flott kabinett på mange måter, men det er mange irriterandes feil. Eg hater at den frontdøra buler seg ut litt, og viftene som følger med støyer altfor mykje enda på lavaste turtall. Og kabling er eit hekkans rot! Det er ikkje eit kabinett eg vil anbefale vidare.

Lenke til kommentar

Leste av testen fra Silentpcreview at de hadde noe å utsette på kabellengden som må til. F.eks mitt P5B deluxe HK som har 12v kontakten helt øverst på hovedkortet, og hvis jeg da kjøper jeg med Seasonic S12 600W, så vil jeg slite med kabelstrekken.

 

Er et mulig å skjøte på kabler fra PSU ? Da blir man i såfall kvitt en del av problemene med kabler. Ellers mente jeg å ha lest at det er flere versjoner av dette kabinettet, revidert altså.

 

Men hvem er det som egentlig har 0 grader hvor PC'en står? Det blir fort et veldig kaldt arbeidsmiljø. Men jeg kan oppleve ganske varme temps, siden jeg bor i 4. etasje, toppen av blokka med naboer på begge kanter og elendige termiske forhold (les: blir varmt som F*** på sommeren). Mon tro hva det gjør for PC'en min.. ganske spent egentlig.

Lenke til kommentar
Howard: Det var for å skape en vindtunnel effekt, ikke det at det hjelper.

De har jo til og med lagd en ramme foran, men det er ikke plass til å lirke en 120mm vifte nedi der!

8376130[/snapback]

Men det vil man vel også oppnå med å ha vifta helt framme der de har laget den ramme?

 

 

Syns det blir feil å kritisere for støyende vifter. Det er helt normalt at produsentene sender med vifter som ikke er av den beste typen hva støy gjelder.

 

 

Når det gjelder stømkabler så kjøpte jeg meg en mist psu m/ avtagbare kabler. Bruker for det meste korte kabler, men jeg måtte kjøpe den lengste kabelen til 12v på hovedkortet. Det fungerte veldig greit.

Lenke til kommentar
Howard: Det var for å skape en vindtunnel effekt, ikke det at det hjelper.

De har jo til og med lagd en ramme foran, men det er ikke plass til å lirke en 120mm vifte nedi der!

8376130[/snapback]

Men det vil man vel også oppnå med å ha vifta helt framme der de har laget den ramme?

8376436[/snapback]

Jo det vil man, peonget er at man vil få mye mer plass om man har den fremme. Altså, det hjelper masse med en vifte.. men hadde man hatt en vindtunnel ville det virkelig hjelpt. Ihvertfall slik jeg husker at de ville ha det, en slags vindtunnel som PSUviften og midterste viften lagde. Uansett, hadde de lagd plass fremme hadde vi fått mye mer plass til kabler og lignende. Det plager meg at man må opp så ned for å få Strøm til hddene.

Lenke til kommentar
Merkelig nok har jeg ingen av de problemene nevner over. Men er det ikke slik at et stårkabinett har bedre termiske egenskaper enn alu?

 

Selv er jeg veldig fornøyd med P180 silver, men det er en ting jeg har lurt litt på. Hvorfor har de ikke plassert vifta i nedre del av kabinettet helt framme foran hardiskene på samme måte som den vifra over? Da hadde det blitt mye bedre plass til kablene mellom hardiskene og PSU. Ubegripelig for meg.

8376112[/snapback]

 

Mindre støy, vifta er lengre unna, og ikke så nærme gitter og andre forstyrrelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...