Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja nettopp... Men på den sorte, er det da også alu-plast-alu? Bare at aluen er malt sort?

 

Jeg ser forøvrig ikke helt forskjell på p180b og p182. Begge ser sorte ut for meg?

8447349[/snapback]

 

Forskjellen er gråsort mot helsort. Så er det noen små kosmiske endringer inni. Blant annet skal det være bedre å kjøre kabler bak hovedkortet enn tidligere.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt p180 og en ny sea gate harddisk og en ny dvdspiller som forhåpentligvis ikke bråker like mye som den gamle. Håper på en enda mer stille PC :)

 

Var usikker på om jeg skulle ha p180 eller p182, men endte med p182. Helt til jeg så at ingen fikk den på lager før om over en uke. Da ble det p180. Gleder meg til å få den i hus.

Lenke til kommentar
p180.

 

Synes p180b blir så veldig sort. Likte fargen til p182 som var en mellomting mellom helt sort og helt grå, men synes p180 ser helt OK ut, så det ble den. Gleder meg som en liten unge til å sette opp kabinettet.

8468052[/snapback]

 

Jeg liker egentlig sortfargen godt på P180B, i allefall på bilder som er på shoppene rundt omkring. Men nå har jeg heller ikke sett den "live", kun P180. Jeg venter på P182, men alle har ubekreftet dato. Det jeg ikke skjønner er at Antec har leveringsklare kabinetter fra 10 April, så de burde jo være på plass. Så jeg har sjekket litt med varenr og om de har faset ut 180 serien til 182 uten å si noe... Finner ikke ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg ser av bildet at den PC'en er satt opp med 2 strømforsyninger, og det er mulig at det er 2 standard PSU'er.

 

Går det an å sette opp 2 standard PSU'er og få seg en slags redundant PSU-løsning, eller er en nødt å kjøpe ferdige redundant'e PSU'er for å få redundans?

 

P190: The Big Boy

 

The last case is the P190, this is the big bad granddaddy of them all. It is similar to the P180/182, but it is longer with a couple interesting differences. It has a 200mm fan on the side of the unit. Yea, 200mm, that’s about 8” in diameter. It also supports a dual power supply setup, so you can have one power supply for your motherboard and hard drives and another one for your video cards. It supports EATX motherboards, so you can even put a dual socket motherboard in the case. And the copious amount of fans (200mm, two 140mm fans on top, and front and rear 120mm) will certainly keep it cool.

 

287.jpg

292.jpg

295.jpg

296.jpg

8320613[/snapback]

Lenke til kommentar
Jepp og det er bare med 3\6 vifter installert. Kjøp 3 stk til og du må da få meget gode termiske egenskaper.

 

Andylove: Da har du større tolmodighet enn meg. Orket ikke vente den uka jeg. ;)

8474363[/snapback]

 

Jeg tenkte og kjøpe meg pc litt før sommeren også spare opp litt peng så jeg kan oppgradere etter sommeren igjen...

 

Hvilke vifter bør jeg kjøpe?? (str.merke osv)

 

Trenger jeg lys på viftene??

Lenke til kommentar
Jepp og det er bare med 3\6 vifter installert. Kjøp 3 stk til og du må da få meget gode termiske egenskaper.

 

Andylove: Da har du større tolmodighet enn meg. Orket ikke vente den uka jeg. ;)

8474363[/snapback]

 

Jeg tenkte og kjøpe meg pc litt før sommeren også spare opp litt peng så jeg kan oppgradere etter sommeren igjen...

 

Hvilke vifter bør jeg kjøpe?? (str.merke osv)

 

Trenger jeg lys på viftene??

8476423[/snapback]

 

Fra hw.no :

Vifteplasser 1 x 12 cm bak (inkludert)

1 x 12 cm side (inkludert)

1 x 12 cm internt (inkludert)

1 x 8 cm luftekanal (ikke inkludert)

2 x 12 cm front (ikke inkludert)

 

Altså du må kjøpe en 80mm og to 120mm. Selvfølgelig trenger du ikke lys på de. Nexus produserer mange stille og gode vifter, men hvis du ikke vil ha det stille så kan du bestille noe som lager mer lyd men til en langt rimligere penge. Om du vil ha vifter som flytter spesielt mye luft så sender jeg ballen til en annen her på forumet. Jeg bryr meg mest om at det skal være stille.

Lenke til kommentar

Lys på viftene er både harry og barnslig (synes jeg). Skal jeg anbefale noen vifter, så må det være PAPST sine nest mest bråkete modeller, MED viftestyring.

 

Jeg har de som bråker mest med viftestyring (Zalman m/6 kanaler.) og de bråker mindre enn pappas XPC (Barebone/Shuttle eller hva det kalles).

Lenke til kommentar
Jeg ser av bildet at den PC'en er satt opp med 2 strømforsyninger, og det er mulig at det er 2 standard PSU'er.

 

Går det an å sette opp 2 standard PSU'er og få seg en slags redundant PSU-løsning, eller er en nødt å kjøpe ferdige redundant'e PSU'er for å få redundans?

8475228[/snapback]

Eller tar jeg litt feil med at det er 2 standard PSU'er? Den innerste av de på bildet har jo ikke den fleksible rekken med kontakter som en kan sette på de kabelutvidelsene en måtte behøve, for slik kan det se ut? Eller skjuler den seg bare litt på bildet? Hva slags PSU ('er) er det som er avbildet?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mitt P180 i hus!

 

Har installert alt på det og er utrolig fornøyd. Rett og slett et særdeles kvalitetsprodukt. Beste tusen kronene jeg noen gang har brukt..!

 

Pcen min er mye mer stille nå, og særlig harddisken hører jeg MYE mindre til. Dette er nok fordi den er nederst i i pcen, med gummifester som minimerer vibrasjoner. Og jeg som har kjøpt meg en seagate-disk fordi jeg var så lei av bråket fra WDen. Nå hører jeg den knapt! Tenk at de gummiknottene kunne ha så mye å si!

 

Selv om jeg brukte lite tid på å rydde kablene og gjøre det ryddig, så er det skikkelig ryddig der nå. De egne rommene i pcen gjør det hele så ryddig uten at jeg føler at det tok meg noe spesielt ekstra med tid under monteringen. Det er så oversiktlig og fint der nede atte.

 

Jeg tror jeg har vært såpass heldig å få et p180 som er et p182 i sølv utgave, for det var ingen grafikkkort-boks der inne, og jeg har viftestyring bak på toppen av pcen.

 

The major difference between the P182 and P180 is that the horrible and inefficient VGA card duct from the P180 is thankfully absent. The back of the case also features some rubber grommeted ports for externally mounted watercooling radiators; again the rubber ensures that the fit is not only tight, but also noiseless.

Og jeg har sånne rubber ensures som han prater om bak på kabinettet også.

 

Helt likt baksiden på bit-tech sitt p182.

 

Slik så HW.no sin p180 ut: bilde.

 

Our one major complaint with the original P180 was the amount of clutter caused by routing cables through the various chambers and opening the case shows Antec's solution to this problem. Basically, the company has thrown in a bunch of cable-tidies that can be stuck to the side of the case and the motherboard mount has been moved forward a centimetre so that cables can be routed behind it and kept out of the way.

 

Det samme er faktisk gjort på mitt kabinett. Jeg skulle iallefall tro det, da det er iallefall èn cm under hovedkortveggen, og det stod kablesamlere bak der klare for bruk, og flere hull som man kunne føre kablene igjennom.

 

Helt likt dette bildet(som er den testen fra bit-tech på p182en).

 

 

 

 

Jeg ser på alle bildene og ser faktisk ingen forskjeller fra mitt p180 og p182en!

 

:thumbup::thumbup:

 

Anbefales til alle nerder der ute. Forskjellen fra dette og et kabinett til 500 kr er tydeligvis enormt. Litt mer penger for så mye mer kvalitet.

 

Det eneste er at jeg føler jeg hører strømforsyneren min mer enn ever(siden hden og kabinettviftene er stille). Har en northQ 400 watts "silent" et eller annet. Nå er neste steg en vifteløs PSU.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...