Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Ble liksom lettere å få det ryddig. Uansett ingen som ser det. Men har i ettertid fått vite at den teipen vat et dumt trekk, ja. Men jeg lar det være sånn fram til neste gang jeg skal mekke inne i kassa

Teip har den ulempen at den blir tørr og seig etter tid, spesielt om du bruker det i en varm PC-kasse. Riv det av nå og vask bort alt lim med rødsprit el. lign. før det fester seg for godt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er enkleste måte å feste en 120mm vifte i 5 1/4 brønn på Antec P182. Vil ikke brukemasse penger på sånn dock-greie.

vet ikke om det er den enkleste måten, men jeg seriekobla en rekke strips og hang vifta opp i de, også brukte jeg tang for å få stripsene skikkelig stramme. Har dvdrommen øverst, og vifta under, så ser jeg rett gjennom kabbiset gjennom cpukjøleren.

Lenke til kommentar
Ble liksom lettere å få det ryddig. Uansett ingen som ser det. Men har i ettertid fått vite at den teipen vat et dumt trekk, ja. Men jeg lar det være sånn fram til neste gang jeg skal mekke inne i kassa

Teip har den ulempen at den blir tørr og seig etter tid, spesielt om du bruker det i en varm PC-kasse. Riv det av nå og vask bort alt lim med rødsprit el. lign. før det fester seg for godt...

Men kabinettet mitt er KALDT... Er det virkelig nødvendiig?

 

Hva er enkleste måte å feste en 120mm vifte i 5 1/4 brønn på Antec P182. Vil ikke brukemasse penger på sånn dock-greie.

vet ikke om det er den enkleste måten, men jeg seriekobla en rekke strips og hang vifta opp i de, også brukte jeg tang for å få stripsene skikkelig stramme. Har dvdrommen øverst, og vifta under, så ser jeg rett gjennom kabbiset gjennom cpukjøleren.

Bilder?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Men kabinettet mitt er KALDT... Er det virkelig nødvendiig?

Ja, hadde ikke du teipet på ditt PSU også? Det er i hvert fall ikke kaldt etter et par timers bruk Du vil uansett alltid ha noen grader mer inni kabinettet enn utenfor og det er nok til at teipen blir deilig og seig etter noen mnd. Men jeg skal ikke nekte deg å teipe akkurat hva du måtte ønske, men det er du som må slite med gammelt klissete teip-lim om et års tid.

 

En trenger uansett ikke 3 frontvifter på P182 med mindere man klokker ekstremt eller har 2-3 strømhungrige skjermkort. Personlig har jeg bare 1 frontvifte (innsug til øverste del - for nederste rommet er det kun PSU-viften som suger luft gjennom) og den er dønn stille og stabil. Ja, den er kanskje ikke iskald innvendig, men det er strengt tatt ikke nødvendig med 30 grader på CPU til en hver tid heller...

Lenke til kommentar

Er det mange av dere som har CPU-kjøleløsningen til JFM i P182? Jeg tenker da på en vifte på selve kjøleribben og to ut av kabinettet like ved. Jeg er enda på utkikk etter en cpu-kjøler, men lurer på om denne løsningen er i overkant "smør på flesk". Noen av dere som har denne, men har prøvd noen andre løsninger med feks bare to vifter?

Lenke til kommentar
Er det mange av dere som har CPU-kjøleløsningen til JFM i P182? Jeg tenker da på en vifte på selve kjøleribben og to ut av kabinettet like ved. Jeg er enda på utkikk etter en cpu-kjøler, men lurer på om denne løsningen er i overkant "smør på flesk". Noen av dere som har denne, men har prøvd noen andre løsninger med feks bare to vifter?

Ja. Bare kutt ut toppvifta og ha en vifte ut bak og en på cpu-ribba. Det som ikke blåses ut bak, vil forsvinne ut av risten på toppen uansett. Jeg har selv en [email protected] og ingen varmeproblemer med denne løsningen. Bruker Nexus-vifter på ca 800rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...