Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viftestyringen bak på kabinettet er fast til viftene. Mao, du får ikke brukt den på andre vifter.

 

U fail. Jeg skal bytte de to viftene så jeg har studert det litt. De to viftene er helt lik som den tredje. Bare at vifte styringa er festa men en slags "klips" til en liten ramme som er plasert bak i kabinettet

Endret av JFM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kunne godt tenkt meg å bytta ut de viftene som følger med kabinettet til noen mer stillgående vifter. De bør helst kunne bli kontrollert med viftestyringa som er bak på kabinettet. Noen som har noen forslag?

 

 

Scythe eller Yate Loon. Beste som er der ute. hvis du kjører med viftekontroller, så tar du 1600/1900 rpm. Helt lydløst på 1200. Yate Loon er en god del billigere, men scythe er en del bedre.

 

Kontrollen bakpå kabinettet er jeg ikke sikker på , men jeg regner med at du kan koble om. er bare å se på de gmale viftene hvordan de er kobla.

 

Noen som vet noe mer om akkurat det ?

 

edit. tilleggsinfo

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har lest en del nå, og har bestemt meg for å kjøpe et Antec P182 på grunn av kabinettets lydløshet og gode kjøleegenskaper.

 

Grunnen til at jeg poster dette innlegget er fordi jeg har et par spørsmål angående plass og effektivitet. Når det gjelder PSU har jeg tenkt å ha 750W, jeg har derfor sett meg ut Thermaltake Toughpower 750W(leser at den er stille) eller Corsair 750W(leser at den har god kvalitet). Jeg har hørt at Thermaltake sin PSU ikke har lange nok kabler til å strekkes bak på kabelløsningene, om dette er sant vil den ikke være et alternativ, er det noen som kan be/avkrefte dette for meg? Er det noen som har erfaringer med noen av disse, de passer vell fint i kabinettet?

 

En annen ting jeg lurer på er hvor godt et HD4870 passer i dette kabinettet? Er det plass til å plassere viften i den midterste HDD-bayen?

 

Som CPU-kjøler har jeg tenkt å kjøpe en Noctua NH-U12P, i og med at den har fått god omtale. I denne tråden har jeg derimot hørt at Noctua ikke duger som prosessor-kjøler, er dette også tilfellet? Har selvfølgelig lyst på best mulig kjøleegenskaper hos kjølerne i kabinettet.

 

Viftene som følger med kabinettet hører jeg at lager mye støy (pun intended ;)), og i og med at jeg bryr meg om støy, vurderer jeg å kjøpe nye vifter. Jeg har egentlig falt for Noctua-viftene, og tenker derfor på å ha de her, også, men jeg tar selvfølgelig imot forslag på andre/bedre vifter i samme prisklasse. Jeg ser for meg vifter på ca 800-1300 RPM.

 

Takker for svar på forhånd, og håper jeg ikke gikk helt off-topic i forhold til P182. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...