Gå til innhold

Wii'en min er ikke bra.


CrabMan

Anbefalte innlegg

Kjøpte min Wii på "Toys'r'us" Laguneparken, Bergen for en halvannen måned siden. Har vert strålende fornøyd med den, og har vert overasket over hvor bra alt fungerte. Mulig jeg aldri har hatt det gøyere på konsoll enn på Wii'en min. MEN så kommer problemet; Striper/prikker i røde og grønne farger kommer opp på skjermen. Dette er spesielt et problem hvis det er mye bevegelse på skjermen, som steder med tåke på Zelda TP. Først tenkte jeg at det bare er noe med kablene/TVen, men nei. Har prøvd det meste. Og regner nå med at det er noe galt med Wii'en min. Og nei det er ikke et problem jeg bare kan overse for det er til tider så jævlig at jeg nesten ikke ser noe på skjermen.

 

SÅ, er den noen som har peiling på hva problemet kan være? Eller hva jeg skal gjøre for å løse det? Om jeg må sende den inn, hvor? Noen erfaringer med å sende konsoll inn til butikk eller produsent?

 

PS. kan vell legge til at problemet er verre noen ganger enn andre. Er det lite bevegelser på skjermen forekommer det sjeldnere. Og stripene holder seg for det meste i ro på skjermen og forekommer samme stedene hver gang. Tror problemet har vert her fra begynnelsen av, men har ikke lagt like mye merke til det i begynnelsen.

 

(ork lag PS3/Wii/360 er best diskusjon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste om dette en tid tilbake. noen wii-gamere hadde spillt med wii'en før de satte den i stand-by, bare for å finne masse grafiske bugs og pixel-problemer. kjernen i problemet er at wireless-kortet stå og går uten at vifta er på, dermed blir resultatetat GPU'en som ligger kloss inntil blir skadet av varmen.

Lenke til kommentar
Bare sånn at jeg har spurt: Det er ikke jeg som har gjort noe galt? Altså jeg får vell byttet den i butikk?

8213016[/snapback]

 

Bør nok gå greit å bytte den ja. Uansett om det hadde vært du som gjorde noe galt så er det vel umulig for butikken å bevise dette.

 

Hvis det er overopphetet GPU som en følge av wiiconnect24 som er problemet bør du kanskje vurdere plasseringen på den neste Wii'en din. Eventuelt skru den helt av når du ikke bruker den. Jeg har ihvertfall min stående i standby med orange lys inne i et lukket TV-bord-skap hele tiden og har ikke opplevd dette problemet, så er ikke lett å si sikkert hva som er feil, eller om det vil gjenta seg om du gjør det samme med din neste Wii.

Lenke til kommentar
Bare sånn at jeg har spurt: Det er ikke jeg som har gjort noe galt? Altså jeg får vell byttet den i butikk?

8213016[/snapback]

 

Bør nok gå greit å bytte den ja. Uansett om det hadde vært du som gjorde noe galt så er det vel umulig for butikken å bevise dette.

 

Hvis det er overopphetet GPU som en følge av wiiconnect24 som er problemet bør du kanskje vurdere plasseringen på den neste Wii'en din. Eventuelt skru den helt av når du ikke bruker den. Jeg har ihvertfall min stående i standby med orange lys inne i et lukket TV-bord-skap hele tiden og har ikke opplevd dette problemet, så er ikke lett å si sikkert hva som er feil, eller om det vil gjenta seg om du gjør det samme med din neste Wii.

8213174[/snapback]

Har alltid hatt den på standby og stående i et skap så kan jo være det er problemet. Leverer den inn etter jeg er helt ferdig med Zelda, så får vi se :)

Lenke til kommentar

Dette skjedde med min wii for en tid tilbake. Fikk ny maskin etter et par uker. Alle VC-kreditter var overført til ny maskin, men spillene måte reloades. Husk å kopiere Mii'ene over til remoten, siden de ikke ble overført. Min wii sto åpent og luftig til, i vertikal posisjon. Nå har jeg satt den nye flatt, siden luftinntaket da blir mer åpent.

Lenke til kommentar

Maskinen ble sendt til Bergsala via butikk (FRS). Snakket med Bergsala først. Kun selve maskinen ble sendt inn. Alle Wii-points og VC-status ble overført. De VC-spillene jeg hadde kjøpt sto med status 'already downloaded', men måtte lastes ned på nytt fra shop'en.

Jeg vet ikke om de har speeda opp vifta, for jeg har en liten følelse av at det er mer støy på den nye maskinen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde også lignende problemer.

 

Disse prikkene/strekene var til og med synlig i hovedmenyen. Så det spesielt godt på NFS Carbon.

 

Skjedde mindre enn 30 dager etter at jeg hadde kjøpt den på Elkjøp, så jeg dro rett tilbake og fikk igjen pengene. Vurderer hva jeg skal bruke 3 lapper på nå... om jeg fortsatt skal gå for Wii, eller om jeg kanskje skal kjøpe meg en X360 eller slenge på ekstra penger for en PS3...

 

Uansett så var det skuffende at dette skjedde. Var for så vidt fornøyd med Wii.

 

EDIT:

 

Kan nevne at min Wii stod på høykant med god ventilasjon rundt. WiiConnect24 var slått på. Prøvde med både medfølgende kabel og Nintendo komponentkabel, men strekene og prikkene var der uansett. TV'en var det ikke noe galt med. Lurer på om dette vil bli noe stort problem for Nintendo. Hadde vært synd.

Endret av johanch
Lenke til kommentar

Har lest om noen som har fått dette, personlig skrudde jeg av den wiiconnect24 da jeg merket at wii-en ble ganske varm når den stod på. Hvis det er en designfeil er det ihvertfall ikke din feil! Virker som viften bør gå viften bør gå også i standby for å unngå dette, vet ikke om de har mulighet til å rette på dette i etterkant med oppdateringer.

Lenke til kommentar

Har det samme. Er mest synlig i hovedmenyen. Merker det ikke når jeg spiller VC-spill, men dukker opp når jeg spiller Zelda.

 

Om jeg leverer den inn, hvordan kan jeg få oppbevart VC-spillene?

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Leverte min inn for 2 uker siden på elkjøp og den nye kunne plukkes opp bare en uke senere, alle Wii Pointene er overført og VC spillen du allerede har kjøpt kan lastes ned gratis.

Savegames lagret jeg over til et SD-Minnekort og la dem inn igjen på den nye maskinen.

Har aktivert WiiConnect, men slått av connected Standby mode.

Lenke til kommentar
Kjøpte min Wii på "Toys'r'us" Laguneparken, Bergen for en halvannen måned siden. Har vert strålende fornøyd med den, og har vert overasket over hvor bra alt fungerte. Mulig jeg aldri har hatt det gøyere på konsoll enn på Wii'en min. MEN så kommer problemet; Striper/prikker i røde og grønne farger kommer opp på skjermen. Dette er spesielt et problem hvis det er mye bevegelse på skjermen, som steder med tåke på Zelda TP. Først tenkte jeg at det bare er noe med kablene/TVen, men nei. Har prøvd det meste. Og regner nå med at det er noe galt med Wii'en min. Og nei det er ikke et problem jeg bare kan overse for det er til tider så jævlig at jeg nesten ikke ser noe på skjermen.

 

SÅ, er den noen som har peiling på hva problemet kan være? Eller hva jeg skal gjøre for å løse det? Om jeg må sende den inn, hvor? Noen erfaringer med å sende konsoll inn til butikk eller produsent?

 

PS. kan vell legge til at problemet er verre noen ganger enn andre. Er det lite bevegelser på skjermen forekommer det sjeldnere. Og stripene holder seg for det meste i ro på skjermen og forekommer samme stedene hver gang. Tror problemet har vert her fra begynnelsen av, men har ikke lagt like mye merke til det i begynnelsen.

 

(ork lag PS3/Wii/360 er best diskusjon)

8211418[/snapback]

 

har du en philips tv?

edit: bare glem det, jeg ser at det er en maskinvarefeil

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...