Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

"Ååånei, de brukte sterke adjektiv". Hvis du forventer å få milde svar så må du gå et annet sted enn internett. Det var ikke et fint par med sko. Om det er krise for en mann på 23 å bruke dem? Det er det fullt og helt du som må finne ut av. Vil du utstråle 'Jeg har ikke tenkt over hva jeg hadde på meg siden jeg var 15 år'? Da er det null problem, bare å bruke! Hvis ikke, så vil jeg og nok de fleste andre her anbefale deg å ta en ny kikk på hva du kunne tenke deg å bruke.

Jeeeez. Forstår du ingenting?

 

Jeg var ute etter litt nyanserte svar, men fikk bare generelle "dette er drittsko" svar. Etterlyste derfor litt mer utfyllende svar, og fikk det av noen.

 

Case closed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Hvor tror du?

Igjen, takk for et utfyllende svar. :)

 

Jostein K.: Takk for et informativt innlegg (seriøst ment). Er enig i alt du sier, men tror ikke det med sålefasongen vil vise så godt når jeg har skoene på. (understreker at dette er noe jeg tror, og som jeg finner ut når jeg får de.)

Lenke til kommentar

Vet dere om Herring setter ned prisen på pakken hvis jeg spør om det (for å unngå toll/moms)? Leste om at noen gjorde det i en annen tråd, men den var fra 2-3 år siden.

Det gjør de ikke, men de trekker jo fra den britiske momsen.Så blir ikke så ille dyrt. Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Igjen, takk for et utfyllende svar. :)

 

Jostein K.: Takk for et informativt innlegg (seriøst ment). Er enig i alt du sier, men tror ikke det med sålefasongen vil vise så godt når jeg har skoene på. (understreker at dette er noe jeg tror, og som jeg finner ut når jeg får de.)

 

De overnevnte synes jeg også var stygge, men at en fyr på rundt 20-25 ikke skal kunne gå med et par vanlige casual basket/winterish hightops som de Puma skoene synes jeg er helt merkelig. Jeg likte at de var hvite og uten farger...

 

Det er litt spesielt miljø her inne i skotråden, der flere ikke har bakkekontakt i hva casual betyr for folk flest.

 

Er det en gave, så bruk de i passende anledninger for all del, og ikke hør på snobberiet her inne som skuler stygt på alt som heter joggesko. Joggesko ol er jo faktisk tilogmed behagelig å ha på foten, noe mange her inne glemmer helt bort.... :)

 

Men alt for sin tid, på byvandring, kinobesøk etc er det helt greit med casual, skal du i selskap eller på en eller annen fest/formel så ville jeg valgt noe finere.

Lenke til kommentar

 

De overnevnte synes jeg også var stygge, men at en fyr på rundt 20-25 ikke skal kunne gå med et par vanlige casual basket/winterish hightops som de Puma skoene synes jeg er helt merkelig. Jeg likte at de var hvite og uten farger...

 

Det er litt spesielt miljø her inne i skotråden, der flere ikke har bakkekontakt i hva casual betyr for folk flest.

 

Er det en gave, så bruk de i passende anledninger for all del, og ikke hør på snobberiet her inne som skuler stygt på alt som heter joggesko. Joggesko ol er jo faktisk tilogmed behagelig å ha på foten, noe mange her inne glemmer helt bort.... :)

 

Men alt for sin tid, på byvandring, kinobesøk etc er det helt greit med casual, skal du i selskap eller på en eller annen fest/formel så ville jeg valgt noe finere.

Det er ingen her inne som har noe i mot joggesko, jeg vil faktisk tro at de aller fleste her inne går med joggesko og andre typer casuale sko med jevne mellomrom. Det ingen her liker er imidlertid stygge sko, og når noen poster et par Puma hightops som var dritpopulære da jeg gikk på ungdomsskolen, og et par grusomme Sketchers, så vil man få reaksjoner. Det har absolutt ingen ting med at noen hater casuale sko, eller mangler bakkekontakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil si det spørs litt på formen/lesten. Jeg har et par fra Carmina som jeg ikke ville brukt til vanlig, men f.eks. Meermin sine som er litt rundere kunne jeg brukt på skolen.

 

Er vel egentlig ikke snakk om noe spesiell anledning, heller et spørsmål om de passer inn i forhold hva jeg bruker i det daglige, som er chinos/jeans. Har altså ikke kjøpt noen ennu, blitt litt småforelsket i et par fra meermin.

 

Begynner å tro at lurking her og på mfa/styleforum har gitt meg litt skofetish

Enig. Jeg bruker mine dub monks fra Meermin på universitetet med jevne mellomrom, har ingen problemer med det (bortsett fra at de lager forferdelig mye lyd når jeg går på flisene i gangene).

Mer formelle enn chukkas, såklart, men helt innenfor å bruke på daglig basis.

 

 

De overnevnte synes jeg også var stygge, men at en fyr på rundt 20-25 ikke skal kunne gå med et par vanlige casual basket/winterish hightops som de Puma skoene synes jeg er helt merkelig. Jeg likte at de var hvite og uten farger...

 

Det er litt spesielt miljø her inne i skotråden, der flere ikke har bakkekontakt i hva casual betyr for folk flest.

 

Er det en gave, så bruk de i passende anledninger for all del, og ikke hør på snobberiet her inne som skuler stygt på alt som heter joggesko. Joggesko ol er jo faktisk tilogmed behagelig å ha på foten, noe mange her inne glemmer helt bort.... :)

 

Men alt for sin tid, på byvandring, kinobesøk etc er det helt greit med casual, skal du i selskap eller på en eller annen fest/formel så ville jeg valgt noe finere.

Det er ikke det at man ikke kan gå med hightops, det finnes mange veldig kule hightops, men modellen som ble postet var ikke noe pen i det hele tatt.

 

Nok en gang setter du alt på spissen og forsøker å provosere.

Liker å tro at jeg har rimelig god bakkekontakt, selv om jeg henger her i skotråden og ukentlig går med chukkas, double monks og LWBs. Jeg gikk med joggesko senest i går, og tar de gjerne på meg hvis jeg bare skal sitte på lesesalen hele dagen og ikke gjøre noe annet.

Men jeg har vel kanskje ikke bakkekontakt jeg...

Lenke til kommentar

Enig. Jeg bruker mine dub monks fra Meermin på universitetet med jevne mellomrom, har ingen problemer med det (bortsett fra at de lager forferdelig mye lyd når jeg går på flisene i gangene).

Mer formelle enn chukkas, såklart, men helt innenfor å bruke på daglig basis.

 

Det er ikke det at man ikke kan gå med hightops, det finnes mange veldig kule hightops, men modellen som ble postet var ikke noe pen i det hele tatt.

 

Nok en gang setter du alt på spissen og forsøker å provosere.

Liker å tro at jeg har rimelig god bakkekontakt, selv om jeg henger her i skotråden og ukentlig går med chukkas, double monks og LWBs. Jeg gikk med joggesko senest i går, og tar de gjerne på meg hvis jeg bare skal sitte på lesesalen hele dagen og ikke gjøre noe annet.

Men jeg har vel kanskje ikke bakkekontakt jeg...

 

 

Det var helt greie streite sko, hvit i farge og en gave. Ikke noe galt med de i det hele tatt. Ta ting for det de er.

 

Det andre paret var ikke pene i det hele tatt, men det er igjen en annen type sko.

Lenke til kommentar

^Det finnes penere hightops enn de han postet.

 

Det gjør det sikkert, det kan man si om mange sko. Poenget var om det var lov eller om det er krise for en i 20 årene å gå med slike sko som personen fikk som gave.

 

Så absolutt ingen krise. Det er en vintersko, med foret innside, i hvitt og ganske nøytrale.

 

Jeg personlig ville valgt skinnstøvler på vinteren, men det er et personlig valg. Dersom jeg hadde fått de pumastøvlene kunne jeg godt brukt de på vinteren om jeg skulle i butikken for å handle mat, på handletur i byen, eller på kino.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...