Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe et par Herring Langdale.

 

1. Store eller små i størrelsen? Jeg har et par Church's Consul i G, så jeg tror jeg går for G her også. Jeg kommer jo uansett til å bruke dem med tykke sokker.

 

2. Hvordan prepper jeg dem best for Norsk vinter? Det er kanskje ikke mer å gjøre enn å behandle dem på vanlig vis og sørge for å holde dem i stand jevnlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å kjøpe et par Herring Langdale.

 

1. Store eller små i størrelsen? Jeg har et par Church's Consul i G, så jeg tror jeg går for G her også. Jeg kommer jo uansett til å bruke dem med tykke sokker.

 

2. Hvordan prepper jeg dem best for Norsk vinter? Det er kanskje ikke mer å gjøre enn å behandle dem på vanlig vis og sørge for å holde dem i stand jevnlig?

Du kan bruke et litt tykkere lag med voks på utsatte steder som hæl og tupp, men utenom det tror jeg det beste er å pusse ofte. Du kunne jo også kjøpt swims gamasjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal dere ha. Langdale i posten.

 

Jeg har Langdale i UK 9.5. Jeg har vel egentlig funnet ut at det, over tid, er noe for stort, slik at jeg egentlig bør ha UK9. Ved innkjøp av nye sko fra Herring Shoes har jeg konsekvent gått for UK9.

 

Det er ikke verre enn at jeg har en innleggssåle i de og da funker det helt fint. (går for så vidt greit uten også) Eneste som plager meg der litt er at de blir litt trange opp mot ankelen, men det kan godt bare være mine føtter som er litt rare.

 

Når det gjelder - 2 så har cbfn gode råd. Jeg gjør noe tilsvarende, men har ikke Filson's boot oil da, men funker ganske greit uten også.

Lenke til kommentar

Ooog Langdale på føttene. Imponerende leveringstid.

 

Det virker som 9 G passet sånn grunnarealsmessig, men jeg har veldig høy vrist og dette merkes. Kommer læret til å utvide seg noe nevneverdig? Jeg har ikke lyst til å bytte dem inn i en halv størrelse større, da vil de bli litt store ellers.

 

Jeg "sliter" med litt av det samme, de er litt trange å få foten nedi.

 

Derfor har jeg ikke snøret de helt fra toppen, men "hopper over" to eyelets. De er allikevel litt kjip å få på. Har hatt de siden januar i år og kan ikke si de har utvidet seg noe særlig akkurat der.

 

Det er litt kjipt da Langdale er en flott sko.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Skal til å kjøpe noen sko i julegave, og klarer ikke å skjønne det jævla Dr. Martens-styret uansett hvor mye jeg googler.

 

Hun skal ha Dr. Martens 1461 (tror jeg??) i str. 37

Hun vil ha disse:
1461black-index.jpg?_ex=330x330

Problem: Dette er vegan-versjonen. Altså dyrevennlig. Uten skinn. Syntetisk.

 

"Problem" 2: Dette er de originale:

 

image_35536.jpg

 

 

Er ikke disse mer klumpete? Og går ikke fronten mer oppover? Utgjør lissene så stor forskjell? Synes vegan-versjonen virker mer feminin og som en penere sko, men mulig bildene lyver.

 

Blir ikke klok. Noen som vet?

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

RM Williams er litt for smale for meg. Det har dog ikke alt for mye å si mtp at skinnet er så mykt at jeg bare fikk gnagsår i starten før jeg gikk de inn. De kan dog fåes i samme lest bare bredere. Har nettopp bestilt disse fra Meermin btw.

 

Skal du ha RM Williams til billigst pris, kjøp de fra Australia for rundt 2000 NOK.

Jeg kjøpte mine hos http://www.bootsonline.com.au

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

RM Williams er litt for smale for meg. Det har dog ikke alt for mye å si mtp at skinnet er så mykt at jeg bare fikk gnagsår i starten før jeg gikk de inn. De kan dog fåes i samme lest bare bredere. Har nettopp bestilt disse fra Meermin btw.

 

Skal du ha RM Williams til billigst pris, kjøp de fra Australia for rundt 2000 NOK.

Jeg kjøpte mine hos http://www.bootsonline.com.au

Fine sko! Trekker de fra VAT når man bestiller til Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...