Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Enig, Vincci har ikke noe særlig. Har du vært innom Scabal Kløverhuset/Lagunen? Jeg har ikke vært innom den på Lagunen på lenge men de har noe OK på den i Kløverhuset.

Fant ETT par med sorte oxfords på Scabal (samme utvalget på Lagunen og Kløverhuset), og de var tynn og spiss og ikke hva jeg ville ha. Tilsvarende på Vincci, bare at de skoene var enda smalere (og av den typen hvor oppsiden av skoen runder inn mot sålen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke funnet noen bra skobutikker i Bergen. Både Vincci og T Michael er akkurat som alle andre butikker i bergen for tiden: har kun italienske sko, med form deretter. Å få tak i et par skikkelige britiske sko er en lidelse i denne byen.

De fører Barker på Skotøyhuset, er vell gjerne der du har vært også? I alle fall ligger butikken i 2.etg på galleriet. De har bestilt inn flere sko av Barker. Dagens mann fører Barker, men jeg vet ikke hvor det har blitt av den butikken.

Ja, var på Skotøyhuset. De har dessverre bare oxford captoes i polert skinn. Hell i uhell lages den samme skoen i calf, og den selger Herring. Så nå må jeg bare få tak i breddestørrelsen min, og bestille fra Herring :)

Lenke til kommentar

Er dette en god side når det gjelder tips til hvordan å behandle sko i shell cordovan?

http://www.alden-of-carmel.com/index.cfm/care_of_shell_cordovan.htm

 

Skal til å bestille en del produkter fra Afinepairofshoes.co.uk, hvor jeg blir anbefalt å velge en del "Cream Polish" produkter. (Snakket en del med en kvinne over e-mail).

 

Men på siden jeg linker til står det;

"For shell cordovan shoes, Alden recommends using paste wax polish, and not shoe cream."

 

Blir litt forvirret av dette, men kan være at det er noe jeg misforstår.

 

EDIT: Leser litt rundt på Styleforum og Aksandyaboutclothes, og det virker som mange er fornøyde med cream polishes, så tror jeg går for det.

Ironisk hvordan jeg alltid finner svarene jeg trenger etter jeg har postet et innlegg..

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Er dette en god side når det gjelder tips til hvordan å behandle sko i shell cordovan?

http://www.alden-of-carmel.com/index.cfm/care_of_shell_cordovan.htm

 

Skal til å bestille en del produkter fra Afinepairofshoes.co.uk, hvor jeg blir anbefalt å velge en del "Cream Polish" produkter. (Snakket en del med en kvinne over e-mail).

 

Men på siden jeg linker til står det;

"For shell cordovan shoes, Alden recommends using paste wax polish, and not shoe cream."

 

Blir litt forvirret av dette, men kan være at det er noe jeg misforstår.

 

EDIT: Leser litt rundt på Styleforum og Aksandyaboutclothes, og det virker som mange er fornøyde med cream polishes, så tror jeg går for det.

Ironisk hvordan jeg alltid finner svarene jeg trenger etter jeg har postet et innlegg..

 

Bestill denne.

Lenke til kommentar

Er dette en god side når det gjelder tips til hvordan å behandle sko i shell cordovan?

http://www.alden-of-carmel.com/index.cfm/care_of_shell_cordovan.htm

 

Skal til å bestille en del produkter fra Afinepairofshoes.co.uk, hvor jeg blir anbefalt å velge en del "Cream Polish" produkter. (Snakket en del med en kvinne over e-mail).

 

Men på siden jeg linker til står det;

"For shell cordovan shoes, Alden recommends using paste wax polish, and not shoe cream."

 

Blir litt forvirret av dette, men kan være at det er noe jeg misforstår.

 

EDIT: Leser litt rundt på Styleforum og Aksandyaboutclothes, og det virker som mange er fornøyde med cream polishes, så tror jeg går for det.

Ironisk hvordan jeg alltid finner svarene jeg trenger etter jeg har postet et innlegg..

 

Den er sikkert kjekk å se gjennom, hvis du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar

Trenger nye vintersko. Noen som har erfaring med "Hub" skoene? Er det god kvalitet på de?

Jeg har noen herlige vinter sko som er vanntette, støt aborterende, slitesterke, lette og enkle og ta av og på seg :) Husker ikke hvordan sko det var men jeg skal prøve og finne det ut ;)

 

Jeg er litt lat i dag...

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...