Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse Conversene fra Ebay som ble diskutert for et titalls sider siden. Er herre og dame-modellen like, slik at jeg kan bestille en WOS med en størrelse som matchen den jeg bruker?

Er så tomt for de riktige størrelsene blant herremodellene...

 

Jeg gjorde det :)

På størrelselappen inne i Converse-skoene står størrelsen oppgitt i Women's og Men's, så jeg satset på at det var mulig, og endte opp med rett størrelse :p

Så det du sier er at du har mottatt skoene og at de er helt like, selv om det var "dame-modell"? :p

 

Fler som kan bekrefte dette?

 

Skal hente et par hos Posten etterpå.

Har også bestilt. Va var ca leveringstid for dere? :)

Lenke til kommentar

Joda, kan skjønne at noen mener det! Kan godt hende han er real og ærlig, men for meg blir det feil å gi full pott når jeg ikke har fått varen.

Om du så får varen, da? Da er det fremdeles ikke verdt full score?

 

Om jeg får varen er det definitivt verdt full score. Da kommer jeg også til å gi han pengene, såpass real er jeg. Foreløpig kommer jeg ikke til å avgi verken negativ eller positiv score, ettersom jeg (på nåværende tidspunkt) ikke kan vite om det er hans eller transportørens feil. Når det er sagt tipper jeg at det er det siste, ettersom han har fått såpass mange andre gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Joda, kan skjønne at noen mener det! Kan godt hende han er real og ærlig, men for meg blir det feil å gi full pott når jeg ikke har fått varen.

Om du så får varen, da? Da er det fremdeles ikke verdt full score?

 

Om jeg får varen er det definitivt verdt full score. Da kommer jeg også til å gi han pengene, såpass real er jeg. Foreløpig kommer jeg ikke til å avgi verken negativ eller positiv score, ettersom jeg (på nåværende tidspunkt) ikke kan vite om det er hans eller transportørens feil. Når det er sagt tipper jeg at det er det siste, ettersom han har fått såpass mange andre gode tilbakemeldinger.

Vel, det blir jo noe rart å gi full score om du faktisk ikke har fått skoene, uansett hvem sin feil det er. Jeg ville nok ikke ratet, om det er mulig.

Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke poenget med å rate full score til noe jeg ikke får. Ville du rost Komplett.no opp i SKYENE om hadde bestilt en harddisk som du aldri hadde fått?

 

Hvis det ikke skal mer til for å være drittsekk, så er jeg gjerne det. Kommer ikke til å rate personen verken positivt eller negativt.

Lenke til kommentar

Man "roser ikke noe opp i skyene" når man gir positiv tilbakemelding på ebay, noob. Man gir positiv tilbakemelding når selgeren har gjort det han kan gjøre for å hjelpe deg, og det har han i dette tilfellet. Mange selgere ville skyldt på shippingfirmaet, og latt deg selv ta deg av problemene uten å gi deg en krone tilbake. Når noen faktisk gir tilbake hele kjøpssummen, i tillegg til fraktkostnadene (går jeg ut i fra) er det rett og slett ikke noe annet å gjøre enn å gi positiv tilbakemelding.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tankegangen er da lett å forstå. Han har ikke fått produktet han kjøpte.

 

Jeg ser argumentet om at han har fått tilbake pengene for skoene, men han har fremdeles ikke fått produktet han bestilte. Det er heller ikke umulig at det er selgers feil. Er det ikke samme selger som har sendt feil størrelse en del ganger?

Lenke til kommentar

eBay er slik at man må ha positive tilbakemeldinger for å bli tatt seriøst.

Når han faktisk gir deg tilbake pengene og spiser tapet selv i stedet for å be deg om å henvende deg til fraktfirmaet eller ta det gjennom PayPal burde du ikke gi noe annet enn positiv tilbakemelding.

 

Men du er vel kanskje av typen som skylder på flyselskapet fordi det er en orkan på utsiden du...

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ser virkelig ikke poenget med å rate full score til noe jeg ikke får.

Men tapte du noe som helst av verdi på det, selv om du fikk pengene igjen og derfor enda har muligheten til å kjøpe skoene fra f.eks. en annen forhandler? Nei.

Burde da den ene selgeren få negativ feedback, da han har gjort sitt beste for å tilfredsstille deg? Nei.

 

Selv om jeg forstår tankengangen "jeg fikk ikke varen min, derfor gir jeg selger negativ feedback selv om det ikke nødvendigvis var hans feil og han atpåtil betalte meg tilbake", må jeg stille meg ekstremt skeptisk til at det faktisk går an å se dette som første og beste resonnement å gjøre seg. Slik jeg ser det handler det om å kunne sette seg i selgers posisjon

 

Ettersom du heller aldri mottok skoene har du heller aldri tapt noen ting. Det blir nesten som å dra på Rema 1000 for å oppdage at de er tomme for øl, og så syns negativt om butikk-kjeden fordi du da heller ikke tapte en dritt og enda har muligheten til å dra på Ica for å handle øl.

Lenke til kommentar

Det er selger man gir feedback på, og ikke varene han selger. Hvis selger er grei og ryddig å ha med å gjøre, fortjener han positiv feedback. Det er ikke rakettvitenskap dette her. Her har selger tatt kundens ord for god fisk og gitt ham pengene tilbake. Hvis ikke det kvalifiserer til full pott så aner ikke jeg hva som skal til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke poenget med å rate full score til noe jeg ikke får.

Men tapte du noe som helst av verdi på det, selv om du fikk pengene igjen og derfor enda har muligheten til å kjøpe skoene fra f.eks. en annen forhandler? Nei.

Burde da den ene selgeren få negativ feedback, da han har gjort sitt beste for å tilfredsstille deg? Nei.

 

For 100. gang, jeg kommer ikke til å gi negativ feedback til selgeren. Jeg lar bare være å gi noe som helst.

 

Nå gidder jeg ikke diskutere den saken mer, tror vi kan være enige om å være uenige ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...