Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

$600. Ingen uoverkommelig pris mao.

Synes det var litt stivt. Regnestykke:

 

Sko 600$ + frakt 60$ = 660 $ = 3894,- (5,9)

+ MVA = 4867,5

+ postens forenklet fortolling (ikke toll) 218,- = 5085,-

 

5k for et par sko synes jeg er en smule mye...

 

post-136473-0-36652400-1299706995_thumb.jpg

 

Skal være med på at pris etter tollbehandling gjør at det finnes langt bedre alternativer. Jeg regnet raskt $600*5,6=NOK3360, som er langt mer akseptabelt.

 

 

Nå kjenner jeg heller ikke kvaliteten på skoen, så om det er prisgunstig overhodet skal jeg ikke spekulere i.

 

Hehe. Viktig å ta med hele regnestykket. Tviler på at du får kjøpt dollaren for under 6,- i tillegg satt jeg opp et rimelig forslag med billig frakt. Benytter en seg av f.eks dhl, Schenker osv så tror jeg nok du må betale en del mer.. Da må en ut med moms på fortollinga osv :p si f.eks 5500,- da for skoene som er kjøpt fra England. Så finner man ut at sømmen er litt ødelagt eller av dårlig kvalitet osv, så har du det gående....

 

Nå skal jeg ikke være en partypooper, men det kan fort bli dyrt. Heldigvis er det ikke toll på sko, slik som klær da..

 

MC-s vekslingskurs i dag er 5,65 og da er Visas den samme, så det er ikke noe problem. Kjøpskurs hos oss er forøvrig 5,606 i dag. MVA og gebyr kommer på i alle tilfeller en bestiller sko fra utlandet, og gir tilnærmet samme prosentvise økning av prisen. Derfor valgte jeg å se bort fra det. Dessuten finnes det veier rundt tollbehandling.

 

 

Men er helt enig om at det er snakk om dyrere sko.

 

 

Lenke til kommentar

Synes for det første skinnet og sømmene så veldig billig ut, og formen var heller ikke spesielt pen imo. Og til den prisen kan man vel egentlig ikke noe annet enn skvip, om det ikke er brukt! =/

Eyey, noen må forklare meg hvordan man ser på et bilde at skinnet og sømmene ser billige ut. Ser ikke forskjell selv ; p

 

Men skoen så liksom veldig sammentrykt ut. Lav og med stooor såle. Men, det er vel umulig å unngå hvis man vil ha gummisåle.

Lenke til kommentar

Fett hjelper jo når du skal fjerne olje fra f. eks hendene. Om jeg har drevet med noe mekanisk og er full av olje på hendene pleier jeg å bruke smør eller matolje til å fjerne oljen, før jeg deretter vasker bort fettet med Zalo. Men jeg vet ikke hvordan dette vil fungere på lær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...