Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, om vinteren her i landet, glemmer jeg alt som har med "Pent" å gjøre. Og da er Timberland det jeg bruker. Sorte, rent design med snøring.

 

Jeg skjønner at du kanskje ikke har lyst på det. Jeg har prøvd utallige "pene" vintersko, fordi jeg ville ha stil om vinteren også, men det endte alltid opp med at de var for dårlig laga. For dårlig foring, for dårlige såler, for dårlig sydd... you name it.

 

Jeg hadde noe som ligna på de i bildet fra Clarks, du kan sjekke ut katalogen deres.

 

Det som skjer med den gummistrikken i siden, i Norsk vinter, er at den blir ødelagt. Når den har blitt våt av snø, og sørpe med salt og eksos i - et visst antall ganger, blir den tørr og sprekker.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på den sørlandske vinteren og den britiske vinteren?

 

Jeg bor i Oslo, så jeg vet ikke hvordan det er for deg. Men det snør jo så å si aldri borti England. Jeg har venner der som blir helt fra seg av overraskelse hver gang det faller noen få snøflak. Mens det var ikke lenge siden det lå én meter snø i høyden her hvor jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar

De støvlene jeg viste bilde av noen få sider tilbake har jeg kjøpt til høsten og før/etter-vinteren. De har gummisåle.

 

Jeg ble så overrasket når jeg fant ut hvor like cowboy støvler og chelsea støvler er, at jeg lurer på hva som kom først. Engelskmennene refererer til hælen som "kubansk", og dette er en særdetalj ikke alle chelsea støvler har. Mens i Texas er denne hælen helt vanlig på alle støvler. Der er det heller slik at en rett hæl er det unormale.

 

Du kunne sett på www.sheplers.com - som har et utrolig utvalg av støvler. Mange er ekstremt dekorerte, mens noen er mer tonet ned. Hvis du ser på "zipper boots" så finner du noe som er omtrent helt likt Chelsea støvler.

Lenke til kommentar

Virker som om det er flest gutter her inne, men jeg trenger alikevel litt hjelp til damesko.

Her i Bergen regner det masse om vinteren og det er veldig kaldt, noe som gjør at man trenger solide vintersko.

Er det noen som har noen forslag? Jeg har ikke hatt ordentlige vintersko her i fjor, noe som resulterte i kalde og våte føtter. Det beste hadde vel vært foret støvler? :p Hehe..

 

Men jeg vil jo gjerne ha noen fine sko også da..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Virker som om det er flest gutter her inne, men jeg trenger alikevel litt hjelp til damesko.

Her i Bergen regner det masse om vinteren og det er veldig kaldt, noe som gjør at man trenger solide vintersko.

Er det noen som har noen forslag? Jeg har ikke hatt ordentlige vintersko her i fjor, noe som resulterte i kalde og våte føtter. Det beste hadde vel vært foret støvler? :p Hehe..

 

Men jeg vil jo gjerne ha noen fine sko også da..

 

Noen tips?

 

Jeg ville spørt en dame.

Lenke til kommentar

EuroSko har begynt å få inn høst- og vintersko nå, og det ser faktisk litt lovende ut. Nå veit jeg jo ikke helt hva slags stil du har, men jeg regner med du - i likhet med meg selv - ikke er på utkikk etter klumpete tursko.

 

Jeg har planer om å anskaffe disse.

0446.jpg

 

Bør holde seg greit så lenge man husker på skinnbalsam for å beskytte dem mot saltet på veiene.

 

Ellers har de noe for enhver smak.

0451.jpg

0132.jpg

0425.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...