Gå til innhold

Blizzard, noen griske nisser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

 

Bedre å bruke 100kr i måneden på yndlingsspillet ditt, enn å bruke 0kr i måneden på det nest mest likte spillet ditt. Siden jeg startet å spille WoW i Final Beta har jeg kjøpt et spill. Det var cs for 80kr. Hadde det ikke vært for WoW hadde jeg kjøpt mange andre spill. Altså prisen er ganske lik.

Lenke til kommentar
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

Kaste bort? Hehe. Skaff deg jobb, så kjøp deg WoW. ;)

 

Det er sant som Vimsil sier. Den tiden vi bruker (mitt tilfelle, brukte) på WoW kunne vi ha brukt på å gå lei og kjøpe 4-5 andre spill, til en sum av kanskje, tja... 3-500 kr hver?

 

Edit: Leifzorz

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan blizzard er griskere enn andre selskap som lager MMO, ca 100 i måneden er vel standard? Og ingen tvinges til å spille WoW, og det å forlange at ett selskap skal bruke så mye tid på ekstra kontent, in-game kunde support med mer, er helt på bærtur. Enten det, eller veldig lyst å se hvordan ett vellykket spill selskap kan slå seg selv konkurs fortest mulig...

Lenke til kommentar
Jeg har fra startens stund alltid tenkt over hvorfor Blizzie krever at du abbonnerer på spillet. 100 kroner per 30 dager må vi betale. Hva synes du om det? Kunne det vært gjort anderledes? Som f.eks litt høyere pris på selve spillet?

 

EDIT:Si gjerne hva du mener om visa-funksjonen også.

                    -Burde vært forbedret til de grader

 

Si hva du mener! :)

8169163[/snapback]

 

 

jeg syns heller du er grisk hvis du ikke unner dem 100kr i månden for et så supert og kjent spill som WoW..

 

Er GMs som sitter oppe 24/7 bare for oss og hjelper oss om de kan..

8169740[/snapback]

 

Har ingenting med at jeg er grisk å gjøre. Og prøv å forstå "humoren" i tittelen... Desutten er WoW langt i fra et supert spill. Og hva har det at det er kjent med saken i gjøre?...

Lenke til kommentar

100kr mnd er så absolutt ikke mye penger for MMOer

 

Jeg mener.. tenk på hva du får for 100kr i dag?

 

1,2 kinobilletter? det er kanskje 3 timer underholdning...

3.9 bussturer...

9 colaflasker...

2 øl på by'n

1.5 mcdonaldsmenyer?

 

100kr er ikke mye penger med tanke på hvor mye spilling du får utav det, samme hvilket MMO du betaler for.

Lenke til kommentar
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

Kaste bort? Hehe. Skaff deg jobb, så kjøp deg WoW. ;)

 

Det er sant som Vimsil sier. Den tiden vi bruker (mitt tilfelle, brukte) på WoW kunne vi ha brukt på å gå lei og kjøpe 4-5 andre spill, til en sum av kanskje, tja... 3-500 kr hver?

 

Edit: Leifzorz

8170766[/snapback]

 

Jeg hakke noe problem med pengene :p Men de blir bare så galt.. som å få en reining i posten om et spill jeg betaler får i måneden.

Lenke til kommentar

1200kr i året på spill er egentlig ikke mye.. tenke seg til at du da ellers skulle spillt hva? 1 spill i mnd. som du kjøpte og ble lei av (woW og andre MMOer er jo som kjent så avhengighetsskapende at spillerne ofte ikke spiller andre spill.)

 

1 spill i mnd. a hva? la oss være konservative og si 300kr pr spill... 12*300kr er litt mer enn 1200kr...

 

Og bare tenk på alle pengene du sparer på å sitte inne og spille WoW i helgene fremfor å gå på byn og drikke :p

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg også reagerer når mange sier det er dyrt med WoW, men samtidig oppfordrer til turer på byen. På puben går det lett noen pils, ett vodka shot eller to og kanskje en kebab og for de som liker det, mer røyk enn vanlig. Derimot, er dette ikke "sløsing" slik det er med WoW. Merkelig dobbelt moral angående menneskers bruk av penger for å ha det gøy.

 

PS: Jeg er overbevist om at blizzard er gnomer, ikke nisser.

Lenke til kommentar

Jeg hakke noe problem med pengene :p Men de blir bare så galt.. som å få en reining i posten om et spill jeg betaler får i måneden.

8172642[/snapback]

 

Forstår virkelig ikke hva du mener her. Hva er det som "blir så galt"? Er det dine etiske prinsipper som skriker etter å bli hørt her, men som dessverre blir stoppet av dårlige norskkunnskaper?

 

Ærlig talt, alle tjenester som i så stor grad som WoW blir vedlikeholdt, utviklet og jobbet med må man i dag betale for. Sammenligningen med mobiltelefonen var veldig bra. Vi har en "startavgift" der vi får produktet, deretter betaler vi for bruken av tjenesten.

 

Blizzard er et ypperlig forbilde for spillbransjen, snakker om selskap som kan å få bukt med piratidiotene.

Lenke til kommentar

Vil bare si;

 

Tenk hvis du ikke hadde spilt wow, da hadde du brukt mye mer penger på "vanlige" spill istedet ;)

Kjøper du f.eks. et konsollspill til xbox'n din for 500 er jo det akkurat det samme som 5 mnd med wow. Og iløpet av nesten et halvt år kjøper du deg nok 2 spill, ergo, wow er ikke så urimelig :)

Lenke til kommentar
Må innrømme jeg også reagerer når mange sier det er dyrt med WoW, men samtidig oppfordrer til turer på byen. På puben går det lett noen pils, ett vodka shot eller to og kanskje en kebab og for de som liker det, mer røyk enn vanlig. Derimot, er dette ikke "sløsing" slik det er med WoW. Merkelig dobbelt moral angående menneskers bruk av penger for å ha det gøy.

 

PS: Jeg er overbevist om at blizzard er gnomer, ikke nisser.

8172772[/snapback]

 

 

Smaken er som baken, noen synes det er gøy med turer på byen, andre synes bare det er slit og absolutt ikke værd pengene, akkurat som med WoW :)

Lenke til kommentar
Poenget her er vel at sammenliknet med nordmenns inntekt/studielån/stipend/lommepenger/formue så er månedsprisen veldig lav.

 

Fra det kan vi slutte at hvis du liker spillet, men likevel ikke spiller det fordi du synes det er dyrt, da er du gjerrig.

8173526[/snapback]

 

Ingen som sier hundre kroner er dyrt, men tenk på helhelten i det. La oss si det er 6 millioner aktive spillere idag. Alle betaler 100 kroner i måneden. Det blir sånn ca. 600 millioner, am I right? :love: Og det på EN måned. Pluss at de får inn andre vanvittige beløp på merhcandise mm.

Lenke til kommentar

Det er vel på langt nær 6millioner aktive spillere til enhver tid? det er stor forskjell på antall solgte kopier og faktiske spillere.

 

Uansett, så må du se på endel ting.

 

1. Serverparken skal vedlikeholdes... Jeg tør ikke tenke på hvor store disse er. Da tenker jeg på at du skal vedlikeholde bygget (innkjøp av eiendom++), vedlikehold av servere, kundebehandlingssystemer, regnskap, support i form av GMs, linjeleie+++ lista er laaang med utgifter kontra ett vanlig "develop, release, patch litt i etterkant spill"

 

Ja, de tjener sikkert ufattelig med penger på WoW, ellers hadde de ikke laget det, men å tro at Blizzard håver inn "600millioner kr" netto hver mnd. blir litt naivt :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Poenget her er vel at sammenliknet med nordmenns inntekt/studielån/stipend/lommepenger/formue så er månedsprisen veldig lav.

 

Fra det kan vi slutte at hvis du liker spillet, men likevel ikke spiller det fordi du synes det er dyrt, da er du gjerrig.

8173526[/snapback]

 

Det blir sånn ca. 600 millioner, am I right? :love: Og det på EN måned.

8174792[/snapback]

 

Men det sier ingenting i seg selv når du ikke vet kostnadene deres.

 

Selv om du ikke sier det rett ut, så er du nødt til å mene at Blizzard sitter igjen med et enormt overskudd? For det er det eneste som gir argumentasjonen din mening.

Lenke til kommentar
Det er vel på langt nær 6millioner aktive spillere til enhver tid? det er stor forskjell på antall solgte kopier og faktiske spillere.

 

Uansett, så må du se på endel ting.

 

1. Serverparken skal vedlikeholdes... Jeg tør ikke tenke på hvor store disse er. Da tenker jeg på at du skal vedlikeholde bygget (innkjøp av eiendom++), vedlikehold av servere, kundebehandlingssystemer, regnskap, support i form av GMs, linjeleie+++ lista er laaang med utgifter kontra ett vanlig "develop, release, patch litt i etterkant spill"

 

Ja, de tjener sikkert ufattelig med penger på WoW, ellers hadde de ikke laget det, men å tro at Blizzard håver inn "600millioner kr" netto hver mnd. blir litt naivt :)

8174814[/snapback]

 

Ja selvsagt. :) Jeg bare ga dere et grovt tall på månedsinntekter fra spillere. Er nok litt mindre enn 600mill, men det er fortsatt masse penger. Desutten tviler jeg sterkt på at nettleia er såå dyr, tallet i seg selv er nok stort, men regner med at de får en del benefits.

 

 

 

EDIT:

 

Men det sier ingenting i seg selv når du ikke vet kostnadene deres.

 

Selv om du ikke sier det rett ut, så er du nødt til å mene at Blizzard sitter igjen med et enormt overskudd? For det er det eneste som gir argumentasjonen din mening.

 

Jeg sa aldri at de satt med så mye i overskudd sa jeg? Selvfølgelig har de utgifter.

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

nettleie ser jeg på som en av de mindre utgivftene, iallefall sett opp mot innkjøp, eller leie av bygg til serverpark, selve driftingen av serverparken i seg selv, samt administrasjon og behandling av kunder, e.t.c... det foregår så utrolig mye mer i bakgrunnen av en så stor organisasjon du aldri tenker på..

 

Når det er sagt, så skulle jeg like å høre fra blizzard selv hvor mye penger de bruker på daglig drift. hadde ikke trengt å få vite hvor mye penger de får inn engang, bare de daglige/mnd.lige utgiftene :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...