Gå til innhold

Blizzard, noen griske nisser?


Anbefalte innlegg

Jeg har fra startens stund alltid tenkt over hvorfor Blizzie krever at du abbonnerer på spillet. 100 kroner per 30 dager må vi betale. Hva synes du om det? Kunne det vært gjort anderledes? Som f.eks litt høyere pris på selve spillet?

 

EDIT:Si gjerne hva du mener om visa-funksjonen også.

-Burde vært forbedret til de grader

 

Si hva du mener! :)

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er helt greit. Er jo en prosess som foregår kontinuerlig, med mange ansatte involvert, for å få dette spillet til å "gå rundt".

 

Hva skulle spillet kostet istedenfor da, 5k?  ;)

8169188[/snapback]

 

Var ikke det jeg mente :p Men tenk over det da, de er litt over 100 i WoW-prosjektet (Correct me if Im wrong) og over 8 millioner har kjøpt spillet. Ligger en del penger i bare det, og likevel skal de ha inn 100 kroner per måned.

 

Må si meg enig i det lmthaman sa; Få noen måneder gratis hvis du kjøpte opp spilletid til f.eks 12 måneder.

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit... vi betaler jo for at serveren skal være holdt av Bliazzard, og for at de skal ha en hel haug med ansatte, og hundre kroner er ikke mye i måneden, iallefall ikke hvis du har jobb...

 

Edit: Betaler du for 12 måneder så blir det jo billigere enn å betale 1 og 1 måned...

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Ingen driver butikk for noen annen grunn enn å tjene penger.

 

(bortsett fra statseide selskaper og en del frivillige organisasjoner etc)

 

Derfor er det bare naturlig at blizzard tar seg betalt det markedet er villige til å betale.

 

Prisen er ikke så høy egentlig men det blizzard tjener mest på er nok at det så og si nesten ikke eksisterer piratkopier av World Of Warcraft. Alle som spiller må betale til blizzard for å få lov til å spille så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Prisen er ikke så høy egentlig men det blizzard tjener mest på er nok at det så og si nesten ikke eksisterer piratkopier av World Of Warcraft. Alle som spiller må betale til blizzard for å få lov til å spille så enkelt er det.

8169241[/snapback]

 

Hvordan i huleste har folk klart å piratkopiere? Regner med du mener pirat-kontoer. Trudde det var umulig :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

Lenke til kommentar
Prisen er ikke så høy egentlig men det blizzard tjener mest på er nok at det så og si nesten ikke eksisterer piratkopier av World Of Warcraft. Alle som spiller må betale til blizzard for å få lov til å spille så enkelt er det.

8169241[/snapback]

 

Hvordan i huleste har folk klart å piratkopiere? Regner med du mener pirat-kontoer. Trudde det var umulig :hmm:

8169251[/snapback]

 

folk kan lage egne servere til world of warcraft

Lenke til kommentar
Prisen er ikke så høy egentlig men det blizzard tjener mest på er nok at det så og si nesten ikke eksisterer piratkopier av World Of Warcraft. Alle som spiller må betale til blizzard for å få lov til å spille så enkelt er det.

8169241[/snapback]

 

Hvordan i huleste har folk klart å piratkopiere? Regner med du mener pirat-kontoer. Trudde det var umulig :hmm:

8169251[/snapback]

 

folk kan lage egne servere til world of warcraft

8169305[/snapback]

 

Jo og ja, men da går ikke dette utover Blizzard's servere igjen så de har ikke tapt noe. 95% av de som kjører privat server har nok egen account og eget eksemplar av spillet selv :)

Lenke til kommentar
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

 

Det blir som å si at det er dumt å bruke penger på en mobil etter å ha kjøpt den. Blizzard bruker nok en god del både penger å tid for å stadig gjøre spillet bedre. Hvis du tenker deg et vanlig spill som koster f.eks. 400 kr, der har du 25t underholdning, så har du gjort alt som kan gjøres. Mens WoW nærmest er uendelig, så jeg synes du for mye tilbake for de 100 kronene :)

Lenke til kommentar
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

 

Tenk over hva? WoW er et spill med rundt regnet 10-20x mer innhold enn spill som ikke er MMORPG. I tillegg krever det enormt med ressurser å holde det gående, luke ut regelbrytere, administrere 8mill kunder og deres henvendelser...

 

Tenk heller på hvor mye du bruker i året på andre ting. Kjøpt noe annet for en 1000-lapp i det siste?

Lenke til kommentar
Jeg har fra startens stund alltid tenkt over hvorfor Blizzie krever at du abbonnerer på spillet. 100 kroner per 30 dager må vi betale. Hva synes du om det? Kunne det vært gjort anderledes? Som f.eks litt høyere pris på selve spillet?

 

EDIT:Si gjerne hva du mener om visa-funksjonen også.

                    -Burde vært forbedret til de grader

 

Si hva du mener! :)

8169163[/snapback]

 

 

jeg syns heller du er grisk hvis du ikke unner dem 100kr i månden for et så supert og kjent spill som WoW..

 

Er GMs som sitter oppe 24/7 bare for oss og hjelper oss om de kan..

Lenke til kommentar
Jeg synest de er rett og slett domt å bruke 1200 i året, på å kaste bort tid på et spill. Tenk over de! Jeg vet at i de fleste mmorpg spill må man betale i måneden. SIkket fordi de fleste mmorpg kommer med nye ting hele tia. Men ja,, tenk over at du bruker 100 kroner på et spill som du allerede har betalt for.

8169262[/snapback]

 

Det blir som å si at det er dumt å bruke penger på en mobil etter å ha kjøpt den. Blizzard bruker nok en god del både penger å tid for å stadig gjøre spillet bedre. Hvis du tenker deg et vanlig spill som koster f.eks. 400 kr, der har du 25t underholdning, så har du gjort alt som kan gjøres. Mens WoW nærmest er uendelig, så jeg synes du for mye tilbake for de 100 kronene :)

8169477[/snapback]

 

Men værre er de at de er et spill. Mobiler blir mer brukt til jobb/fritid. jeg fårstår de der med uendlig med underholdning, men jeg synest de blir så feil å betale 100 i måneden for et spill. Uansett om de er en grunn til de blir de liksom feil i mitt synspungt. Mange er sikkert uenig

Lenke til kommentar
Men værre er de at de er et spill. Mobiler blir mer brukt til jobb/fritid. jeg fårstår de der med uendlig med underholdning, men jeg synest de blir så feil å betale 100 i måneden for et spill. Uansett om de er en grunn til de blir de liksom feil i mitt synspungt. Mange er sikkert uenig

8169959[/snapback]

 

Da må du nesten komme med en konkret grunn for at det er feil. For de fleste ser ut til å være av en annen oppfatning.

Lenke til kommentar

Vil ikkje sei at Blizzard er nokre griske nisser. Er det nokon som bryr seg om spillerene, så er det Blizzard. Dei jobber så hardt dei kan for at vi skal få mest mulig underholdning og spillopplevelse :) . Og at eit MMORPG koster pengar er vel ikkje nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...