Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Vandra innom bruktsjappa i dag. Vandra ut igjen 25 kroner fattigere, men med disse godbitene:

 

- Jack London: "På eventyr"

- Jack London: "Den skarlagensrøde pest og andre fantastiske fortellinger"

- "Øst-Europas hvem, hva, hvor"

- Shelly Klein: "The most evil secret societies in history"

 

Godt fornøyd.

 

e: leif

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

First world problem incoming:

 

Jeg fikk nettopp "The way of kings" og "words of Radiance" av Brandon Sanderson i posten.

Bestillte på cdon som pocket fra samme forlaget (Tor fantasy) og regnet med at de var i samme størrelse.

Men nei, "The way of kings" var mye større enn "words of Radiance" sukk. Ikke et stort problem og teksten er den samme, men tar seg ikke like godt ut side om side i hyllen :p

(skulle ønske at cdon og andre bedrifter som selger bøker informerte om dimensjonene på bøkene)

 

Mi9qQjB5.jpeg

 

Men gler meg vertfall til å starte på bøkene :)

Lenke til kommentar

Liza Marklund: Jernblod til 0 kr fra Bokklubben. Ikke husker jeg at jeg har bestilt den, og den står som avbestilt på hovedbøkene, i tillegg som bestilt samme dag som jeg avbestilte den.

 

Har ikke noe forhold til Marklund, men gratis er gratis, og bok er bok.

 

e: Ronny Berg og Olav Brekke Mathisen: "Den jævla naboen", 399 kr på Ark.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Forrige jeg kjøpte var He-Man and the Masters of the Universe: Minicomic Collection Volume 1 and 2. Da He-Man dukket opp tidlig på 80-tallet dreide det seg i starten først og fremst om å selge leketøy, men hvordan skille seg ut fra mengden? Enkelt. De lagde en hel rekke mini-historier som ble lagt med figurene for å utvide universet med bakgrunnshistorier, historier rundt de forskjellige karakterene osv. Dette var en viktig grunn til hvorfor hele franchisen ble så stor som den ble (og har en tegneserie gående selv den dag i dag.) Disse to samlingene samler alt av minicomics som ble laget i to gigantiske samlinger, hver på over 600 sider. Sterkt anbefalt av fans av He-Man. Kostet ca 20 euro på Comixology.com (har de på iPad.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige jeg kjøpte var He-Man and the Masters of the Universe: Minicomic Collection Volume 1 and 2. Da He-Man dukket opp tidlig på 80-tallet dreide det seg i starten først og fremst om å selge leketøy, men hvordan skille seg ut fra mengden? Enkelt. De lagde en hel rekke mini-historier som ble lagt med figurene for å utvide universet med bakgrunnshistorier, historier rundt de forskjellige karakterene osv. Dette var en viktig grunn til hvorfor hele franchisen ble så stor som den ble (og har en tegneserie gående selv den dag i dag.) Disse to samlingene samler alt av minicomics som ble laget i to gigantiske samlinger, hver på over 600 sider. Sterkt anbefalt av fans av He-Man. Kostet ca 20 euro på Comixology.com (har de på iPad.)

 

Spørsmål: Når jeg går inn på comixology.com så ber siden meg gå til comixology.eu fordi jeg ikke kan kjøpe noe med et eu-registrert kredittkort på .com-versjonen, men er utvalget like godt på begge sider?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Veien til Mozart" av Ketil Bjørnstad. Så filmen Amadeus, og selv om det ikke er noen biografi, ble jeg inspirert til å lære mer om den begavede komponisten. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er den beste filmen jeg noen gang har sett. Så jeg lette etter bøker om Mozart, men det er jo en del av dem, og jeg vet ikke hvilke som er mest historisk korrekte, så jeg plukket med like godt ut den til å begynne med. Gleder meg til å lese den! :)

Lenke til kommentar

Etter å ha strøket teoriprøven for bil, gikk jeg og kjøpte meg noen trøstepremier.

 

Arnhild Skres "Th. Kittelsen: Askeladd og troll" på Ark for 399,-

Grace Brynns "Kjerringråd - FOlketro, urtemedisin og magi" på Notabene (de hadde faktisk bøker, alltid like overrasket over det hver gang jeg går innom en) for 179,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shantaram.

 

Utrolig kul bok om en australsk fengselsrømning som flykter til India og bosetter seg i slummen og finner på mye sprell kan en trygt si. Fascinerende og meget spennende bok som delvis er basert på virkelige hendelser. Anbefales for de eventyrlystne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...