Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Montaillou leste jeg under studiene. Kildematerialet boken er basert på er unikt da det er veldig få primærkilder fra perioden som går helt ned på bakkeplan og kun fokuserer på hverdagslivet til vanlige folk, men underholdningslitteratur er det ikke - man må ha interesse for perioden og temaet. Ellers kan man konkludere med at folk tross politiske og ideologiske omveltninger ikke forandrer seg; misunnelsen og småligheten man ser i Montaillou er som tatt ut av enhver norsk småby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte alle bøkene om Harry Hole i dag. Er på "Norsk krim" kjøret etter å ha rundet Bjørn Beltø`s dramatiske ferd gjennom Jerusalem, London og Oslo i den 13 disippel.

 

Etter Hr Hole er fortært, tenkte jeg å prøve meg på Jussi Adler Olsen bøkene, noen som har lest de her inne og kan anbefale noen? Må de leses i en viss rekkefølge, eller er det fritt frem?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Siste boka jeg kjøpte var "F*ck! I'm in my twenties" av Emma Koenig. En venninne hadde kjøpt den i London, og jeg syntes den var artig.

 

Det er en bok som er basert på en blogg, av samme forfatter. Egentlig er det en dagbok, men den har mye morsomt innhold. Bestilte den faktisk i dag. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Engelske forfattere som skriver om hundreårskrigen ser ut til å helt ha glemt at England tapte. Man hører om Crecy, Poitiers og Agincourt, og så sier man ingenting om de påfølgende femti årene med krigføring der England ble drevet ut av Frankrike. Samme greia med slaget mot den spanske armada i 1588; ja, de vant der men det avgjorde ingenting, og deretter gikk de på nederlag etter nederlag.

 

Ellers er Cornwell en bra forfatter. Jeg har faktisk bare lest en bok av ham; den første i serien om vikingene i England.

 

Har selv kjøpt flere bøker i det siste om japansk militærhistorie som har jeg hatt lyst på lenge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

 "brev fra krigssonen" - Michael Moore.

 

Jeg ruslet tilfeldig rundt på ett kjøpesenter mens jeg ventet på noen. Den var en bokhandel der, og de hadde en del bøker til salgs. Blant annet den her, som kostet 39 kroner eller noe. Så jeg plukket den med meg. Det var mest for å ha noe å lese på, og slå i hjel litt tid. Forfatteren er kanskje mest kjent for å ha skrevet bøkene (og filmene) Sicko eller Fahrenheit 9 / 11.

 

I denne boken har han samlet en haug med brev fra amerikanske soldater som blant annet har vært utstasjonert i Afghanistan eller Irak (og fra deres pårørende) og skrevet eni bok om det. Felles for alle brevene som har blitt plukket frem i denne boken er at soldatene har uttrykt sin misnøye mot George W. Bush som sendte dem i krigen, og at de stiller spørsmålstegn til hvorfor de egentlig ble sendt til f.eks. Irak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...