Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to forrige jeg kjøpte var The Revelation Code av Andy McDermott, og The Sword of Shannara-trilogy på iPad. Revelation Code er den 11de boken i serien om Nina Wilde og Eddie Chase, og jeg fatter ikke hvorfor den ikke er mer populær. Sykt bra serie, med veldig mye action, bra karakterer og interessant plott. Dan Brown ble av en eller annen idiotisk grunn populær, så hvorfor blir ikke bra serier i samme sjanger det? Fatter det ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Synes du det? Jeg fikk den til jul for noen år siden, og jeg elsker den. Pløyde gjennom hele boka i løpet av et par dager, og har siden kost meg med å slå opp i den på en tilfeldig side.

 

Kjøpte for øvrig Siri Pettersens "Råta" (pocket) til 111,75 kr, og "Evna" (innbundet) til 224,25 kr hos outland.no, nettopp. Etter å ha lest halve "Odinsbarn" ila. dagen og funnet ut at jeg er nødt til å ha resten, også.

Lenke til kommentar

Etymologi-boka er ikke dårlig, men det blir litt trettende med ordenes vandringer gjennom ulike språk. Jeg burde hatt en annen bok: Etymologi som gir deg bakoversveis: Syke opprinnelser til vanlige uttrykk. 

 

 

 

Mammut-boka Andre verdenskrig dag for dag. 

 

Har bare lest litt. En skandale av et makkverk! Begivenheter som hører til 1941 er kommet under årstallet 1940, slik som det tyske angrepet på Jugoslavia. Sovjetunionen annekterte ifølge boka Bessarabia og Nord-Bukovina ca. fem ganger i løpet av noe uker i 1940. Det florerer av unødvendige feil som lett kunne vært rettet opp.

 

Jeg kjøper jo ting i bokform fordi jeg antar at da er teksten kvalitetssikret. Her er det ingen som har lest korrektur eller luket vekk de mest eklatante feil og gjentagelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du det? Jeg fikk den til jul for noen år siden, og jeg elsker den. Pløyde gjennom hele boka i løpet av et par dager, og har siden kost meg med å slå opp i den på en tilfeldig side.

 

Kjøpte for øvrig Siri Pettersens "Råta" (pocket) til 111,75 kr, og "Evna" (innbundet) til 224,25 kr hos outland.no, nettopp. Etter å ha lest halve "Odinsbarn" ila. dagen og funnet ut at jeg er nødt til å ha resten, også.

Likte du den? Vi skal høre på lydboken når vi skal kjøre langt neste gang. Gleder meg veldig mye!! :)

 

Sist innkjøpte bok var Starbound #1 (These Broken Stars) av Amie Kaufman. Kostet 6$.

Endret av Freidig
Lenke til kommentar

 

Synes du det? Jeg fikk den til jul for noen år siden, og jeg elsker den. Pløyde gjennom hele boka i løpet av et par dager, og har siden kost meg med å slå opp i den på en tilfeldig side.

 

Kjøpte for øvrig Siri Pettersens "Råta" (pocket) til 111,75 kr, og "Evna" (innbundet) til 224,25 kr hos outland.no, nettopp. Etter å ha lest halve "Odinsbarn" ila. dagen og funnet ut at jeg er nødt til å ha resten, også.

Likte du den? Vi skal høre på lydboken når vi skal kjøre langt neste gang. Gleder meg veldig mye!! :)

 

Sist innkjøpte bok var Starbound #1 (These Broken Stars) av Amie Kaufman. Kostet 6$.

 

Odinsbarn? Ja, jeg elsket den. Om du skaffer lydbok av etymologisk ordbok, er jeg mer interessert, vel og merke. :p Så lenge det er en givende stemme som leser, har jeg trua på ordbøker som lydbok. Om stemmen ikke er givende, blir det nok heller brukt som sovemedisin. :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hurra! Ark.no har 30 % avslag på de fleste bøker (altså de som kom før 2015, og ikke allerede er nedsatt), så jeg sikra meg fire bøker nå nettopp.

 

Torbjørn Færøvik: "Veien til Xanadu: en reise i Marco Polos fotspor", 118,30 kr

Mark Adams: "Meet me in Atlantis: My obsessive quest to find the sunken city", 125,30 kr

Jared Diamond: "Kollaps: Hvordan samfunn går under eller overlever", 118,30 kr

Ari Berk: "Brian Froud's Goblins of the Labyrinth", 174,30 kr

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Forrige jeg kjøpte er Ancient Knowledge av George Curtis. Svært kort fortalt dreier det seg om å prøve å finne sannheten om fortiden, ved å sammenligne religion, mytologier og (ikke minst) ren vitenskap. Syndefloden og Noah går for eksempel igjen i mange religioner og mytologier, så kan det være noe i det? Har ingen tro på at det skjedde som Bibelen sier, men at det kan ha vært en syndeflod som ødela en hel sivilisasjon er ikke utenkelig. Så hvis dette stemmer, hva annet i Bibelen skjedde? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...