Gå til innhold

Dugnad: 101 grunner for å velge linux

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har jo Gnome-Do i Gnome da<3 Bruker det hele tiden jeg.

Ja gnome-do er et herlig program. Har veldig mange plugins og forbedres også hele tiden. Anbefales til alle gnome brukere.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)
Hvorfor er ikke denne tråden sticky lengre?
Tror cyclo hadde opprydding for en stund siden. Blir linket til i "Det beste fra GNU/Linux"-traaden.

EDIT: Nei, den var visst ikke der nei :S

Endret av Rabbid
Skrevet
Hva med å linke til Fedora Alpah'n og Ubuntu Alpah'n nå for tida i stede for gamle 8.04?

Hvet ikke selv da.

Linke til Alpha-versjoner er naa ikke lurt. Da burde vi heller vente til de faktisk er lansert.
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Punkt 12, om omstart, stemmer ikke ut ifra mine erfaringer. Jeg har ofte blitt bedt av Ubuntus oppdateringsprogram om å restarte for at endringene skal tre i kraft, og jeg tror ikke kjernen oppdateres hver gang (skjønt jeg kan jo ta feil).

Skrevet

Følg med neste gang hvilke pakker det er, så kan du sjekke om det er en ny kjerne revisjon. Ubuntu er ganske ivrige etter å patche kjernen.

Skrevet

Syns også å huske at Ubuntu sier du må reboote etter å ha oppdatert skjermdrivere og lignende? Når man i grunn bare trenger en CTRL+ALT+BACKSPACE...

Skrevet
Syns også å huske at Ubuntu sier du må reboote etter å ha oppdatert skjermdrivere og lignende? Når man i grunn bare trenger en CTRL+ALT+BACKSPACE...
Det er deaktivert i siste Ubuntu.
Skrevet

Jepp, for permanent oppsett legg til følgende i xorg.conf:

Section "ServerFlags"
	Option  "DontZap"	   "False"
EndSection

For quick fix fra kommandolinje:

sudo dontzap -d

Skrevet (endret)

Så om jeg plasserer den sistnevnte koden i System -> Brukervalg -> Oppstartsprogrammer, så kan jeg bruke ctrl+alt+backspace igjen?

Edit: Glemte at det var sudo

Endret av -TuX-
Skrevet (endret)

Del: dontzap -d er ogsaa permanent.

-Tux-: Nei, du skal ikke legge det i oppstartsprogrammer, bare kjör den av 1 gang (med sudo) og alt er i orden.

Endret av Rabbid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...