Gå til innhold

Amiga-kjøper prøver å lure meg? Samt Commodore PC


Anbefalte innlegg

Når du snakker om sola!! :D

 

VG Nett

8160438[/snapback]

Lurer på hvem som kommer til å kjøpe disse, de av oss som har minner fra "de gode dagene" til Commodore er for gamle til å kjøpe slike juletre og de som er yngre har ikke noe forhold til Commodore som varemerke og kunne antageligvis ikke brydd seg mindre. Det hadde selvsagt stilt seg litt anderledes dersom dette var unike maskiner på ett eller annet vis, noe det ikke er, bare high performance i ny innpakning. Noen legender fortjener å dø og jeg vil si at Commodore er ett av varemerkene vi gjerne vil skal vandre ut i solnedgangen med rak rygg og bli husket for sin storhet og genialitet gjennom sine innovative løsninger. OK, jeg vet at Commodore rotet det litt til på slutten, men jeg ser på Commodore som en altzheimer pasient...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Kindings, dette minner for mye om hva Alien Hardware har gjort i USA. Blir sikkert overpris på dette, men det er jo morsomt for de som har for mye penger. Prises de fornuftig derimot skal du ikke se bort ifra at det kan bli en suksess uten like. Nok av folk på min alder (33) som fortsatt spiller og gjerne vil ha en bra maskin til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Enig med Kindings, dette minner for mye om hva Alien Hardware har gjort i USA. Blir sikkert overpris på dette, men det er jo morsomt for de som har for mye penger. Prises de fornuftig derimot skal du ikke se bort ifra at det kan bli en suksess uten like. Nok av folk på min alder (33) som fortsatt spiller og gjerne vil ha en bra maskin til en fornuftig pris.

8167144[/snapback]

Ja, men spørsmålet er hva vi ønsker Commodore skal være, ved å lansere en IBM kompatible PC med dette navnet, forsvinner ikke da noe av Commodorheten til Commodore? Det var akkurat det samme som da Apple gikk over til Intel, nå beholdt de riktignok eget OS, men jeg mener at Apple mistet sin egenart i det grepet. OSX er i utgangspunktet ikke noe annet enn BSD med "god" innpakning, men på grunn av dette aksepterer vi Apple som Apple og ikke bare nok en PC produsent :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Selv med fare for total trådnapping så kommer jeg med et svar i denne tråden.

 

Joda "Commodoreheten" blir selvfølgelig borte med en IBM kompatibel PC, men hva skulle alternativet vært? En konsoll? Tror nok at de fleste har samme oppfatning av en C64 som meg, nettopp en tidlig spillmaskin (sier ikke at den var bare det, men det var akkurat det de fleste folk brukte den til)

 

De kan jo ikke akkurat lage et nytt OS heller, til det har Windows altfor sterk markedsposisjon. Så jeg synes det er helt ok, men jeg ser heller ikke på Commodore merket som noe annet enn et skin til selve boksen heller da.

 

Edit: Selv synes jeg dette er den desidert peneste designen jeg har sett til en PC pr dags dato: http://www.media.allerinternett.no/php/obj...=400&h=&frame=0

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Selv med fare for total trådnapping så kommer jeg med et svar i denne tråden.

 

Joda "Commodoreheten" blir selvfølgelig borte med en IBM kompatibel PC, men hva skulle alternativet vært? En konsoll? Tror nok at de fleste har samme oppfatning av en C64 som meg, nettopp en tidlig spillmaskin (sier ikke at den var bare det, men det var akkurat det de fleste folk brukte den til)

Joda, den ble brukt til spill også, men på skolen hadde vi faktisk en datasal med C64er som ikke ble brukt til spill, men type undervisning med lærer. Dengangen var det ikke slik at vi fikk styre på, en lærer gikk rundt og sjekket oss. Det var på barneskolen.

 

Alternativet er som jeg nevnte å la Commodore merket ri ut i solnedgangen og dø :) Dette kommer bare til å være nok en ripe.

Lenke til kommentar
Når du snakker om sola!! :D

 

VG Nett

8160438[/snapback]

Lurer på hvem som kommer til å kjøpe disse, de av oss som har minner fra "de gode dagene" til Commodore er for gamle til å kjøpe slike juletre og de som er yngre har ikke noe forhold til Commodore som varemerke og kunne antageligvis ikke brydd seg mindre. Det hadde selvsagt stilt seg litt anderledes dersom dette var unike maskiner på ett eller annet vis, noe det ikke er, bare high performance i ny innpakning. Noen legender fortjener å dø og jeg vil si at Commodore er ett av varemerkene vi gjerne vil skal vandre ut i solnedgangen med rak rygg og bli husket for sin storhet og genialitet gjennom sine innovative løsninger. OK, jeg vet at Commodore rotet det litt til på slutten, men jeg ser på Commodore som en altzheimer pasient...

8165675[/snapback]

 

Kanksje er jeg litt harry, men selv som gamlis synes jeg det var litt artig med kabinettene, de skulle solgt bare de, litt lite minimalistiske kabinett passer bra til spill...

 

AtW

Lenke til kommentar
Nåja... Det er nok det, gutten min.. http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga

8171755[/snapback]

 

Er ikke det jeg prater om, "gutten min" :D (sjekk forøvrig profil for hvor gammel jeg er). Lekte altså med slike maskiner før du ble født. Hehe.

Se over ang. nye maskiner fra "Commodore". ;)

8172087[/snapback]

 

Commodore og Amiga er fete maskiner :cool:

Har et par eldre brødre, en som er like gammal som deg og en som er 31. Husker godt jeg satt å så på dem spille på A-500'en da jeg var 3-4 år gammel. Husker godt spillet "Supercars". Har selv en misfarga A-500 og hadde en C64 av brødbokstypen som jeg nettopp solgte for 200kr. Skulle kanskje beholdt den, den var nok verdt mer. Var til og med 80 disketter med den, men jeg fikk den nå gratis av en på FINN.no

 

Men nok OT: Han virket ikke særlig voksen eller god han fyren der, rimelig useriøs og usakelig. Det med å dra inn en Dell maskin i denne saken var jo bare helt urimelig.

Jaja, bra saken er ute av verden, han fortjener ikke én krone tilbake.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Synd å se at den gamle Amiga'en min har gått til en sånn klovn..

 

Jeg kan ihvertfall backe opp selger (Snarph) her med at den var i 100% stand og alt fungerte smertefritt da jeg hadde den/da Snarph kjøpte den.

 

Denne Amiga'en hentet jeg selv i Sverige og jeg brukte en evighet på å gjøre den "komplett". Så hvis det plutselig er noe på den som ikke fungerer, så er det enten fordi den nye kjøperen enten har ødelagt den, eller har fullstendig mangel på noe som helst kunnskap innen Amiga/datamaskiner generelt.

 

En 20 år gammel Amiga er ikke en Dell.. (Kanskje når det kommer til ytelse, men ellers.. :), hehe ) .. uansett... Hvis han klovnen prøver å mase på deg mer per mail eller telefon, forteller du han bare at du gav han et tilbud, nå er det toget gått, vil han noe mer nå så må han kontakte deg skriftlig slik at all kommunikasjon kan gå igjennom din advokat. Da holder han nok kjeft..

 

Synd at sånne folk skal få hendene i så fine maskiner .. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...