Gå til innhold

Amiga-kjøper prøver å lure meg? Samt Commodore PC


Anbefalte innlegg

Kanksje er jeg litt harry, men selv som gamlis synes jeg det var litt artig med kabinettene, de skulle solgt bare de, litt lite minimalistiske kabinett passer bra til spill...

Poenget mitt var at dersom de først skulle gjenopplive Commodore navnet, så kunne de gjort det med noe som var litt "anderledes", men mulig det ikke er plass til noe som er anderledes lengre. C64 emulator er selvsagt morsomt, men hver sin smak....

 

Startet forresten den gamle A500en, den lever! Havnet fort opp i esken igjen, fant ut at minnene var kulere enn det faktiske produktet... skulle hørt på meg selv. Dog imponerer Workbench fremdeles, versjon 1.3 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... dette lukter svidd, bokstavelig talt.

Jeg tør ikke si at dette er samme person men det er 101% lik oppførselsmåte han du har solgt til og jeg har solgt til.

 

For ca... tja, 2 år siden, solgte jeg en Geil 256mb rambrikke, jeg tok bilder osv av denne, bilder også når den var i bruk, og før pakking, og etter pakking.

Dette var også på QXL, for en løk han jeg solgte den brikka til...

Denne løken trur jeg faktisk har klart og satt inn en DDR rambrikke FEIL vei, og svidd den. Han påstod denne var slik når han fikk den, har Posten tukla med den og spillt litt HL2 på postkontoret og svidd brikka? Neppe..

Jeg ringer kjøper på telefonnummeret hans, og ingenting skjer, bare "Velkommen til telenor's mobilsvarer bla bla..." og denne karen skulle absolutt ikke ta telefonen, bare sende mail og tekstmeldinger, så jeg skjønner extremt godt din frustrasjon, kjøperen i mitt tilfelle trua med og melde meg til politiet, jeg tok bildene, maila dem til han og han ga seg ikke og skulle absolutt ha

penga tilbake.

Han hadde da sendt meg rambrikka tilbake i svart tilstand - Svidd på 4 kontakt punkter, hvordan går det an ? Noen folk burde ikke ha lov til å ta på datadeler engang. Nesten som jeg felte en tåre over min gode gamle spillevenn da den var hardcore i sine tider..

 

Men uansett da, det var jo ett lite beløp, 300 kr... og jeg kan ikke tro det, men tror jeg har blitt myk, jeg betalte han 200kr for å holde kjeft og gi meg en bra karakter på QXL, faen heller tenkte jeg... Men det er jo så inni ******* irriterendes og!

 

Keep on fighting! Føler me deg!

8133557[/snapback]

 

 

Det jeg tror denne personen gjør med deg og han som solgte amigaen er at har hadde en ødelagt ram-brikke,kjøper din og sier den er ødelagt.

Så sender han tilbake sin gamle(ødelagte) og beholder din!

 

Du med amigaen,hadde du noen kjennemerker,evt du har kvittering/serie-nr?

Fordi jeg tror han prøver å sende deg en annen maskin tilbake,spesielt med tanke på at han ikke vil møte deg og sende den i posten.

 

spesielt med hva denne karen har funnet ut av:

 

Tatt heilt av denne tråden. tongue.gif

 

"Om du ser på kjøpshistorikken hans har han kjøpt spel til Amiga før samt ein del spel til NES, så han har nok rimeleg god peiling på kva ein Amiga er.

Det er mange sånne luringer ute i verden!"

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Er det faktisk noen som vil ha disse gamle boksene? Har en A2000 med "Piggyback" 030- prosessor , ekstra RAM, 40 MB Hd osvosv. Hadde tenkt å kaste den. Bør jeg avertere den på bruktmarkedet i stedet for?

8175120[/snapback]

 

Tja, du kan få en slant for denne, så før du evt. gir den bort, sett den ut til salg på QXL.

 

Avhengig av hva slags 030-prosessor du har, og hvor mye ekstra minne, så burde du kunne hente inn noen kronasjer på den. Maskinene blir sjeldnere ettersom tiden går. :)

Lenke til kommentar
Er det faktisk noen som vil ha disse gamle boksene? Har en A2000 med "Piggyback" 030- prosessor , ekstra RAM, 40 MB Hd osvosv. Hadde tenkt å kaste den. Bør jeg avertere den på bruktmarkedet i stedet for?

8175120[/snapback]

 

 

Nei, dem er ikke verdt noen ting, send den til meg, og jeg betaler frakten ;)

Lenke til kommentar
Er det faktisk noen som vil ha disse gamle boksene? Har en A2000 med "Piggyback" 030- prosessor , ekstra RAM, 40 MB Hd osvosv. Hadde tenkt å kaste den. Bør jeg avertere den på bruktmarkedet i stedet for?

8175120[/snapback]

 

Tja, du kan få en slant for denne, så før du evt. gir den bort, sett den ut til salg på QXL.

 

Avhengig av hva slags 030-prosessor du har, og hvor mye ekstra minne, så burde du kunne hente inn noen kronasjer på den. Maskinene blir sjeldnere ettersom tiden går. :)

8175653[/snapback]

 

Det er vel 4 MB 32- bitsminne på den, pluss 8 MB vanlig minne på et ekstra minnekort.

Lenke til kommentar
OK. Send meg adressen din på PM. Bedre enn å kaste den i søpla. Har mus, tastatur og to 1084- skjermer også, men det tar jo litt ekstra plass, så det er ikke sikkert du vil spandere porto på det? Og ja, noen hundre disketter.

8177279[/snapback]

Tror det var en spøk fra wildcat sin side. :) Du kan få litt for den pakken der på f.eks QXL. Jeg har solgt en del eldre utsyr der for gode priser.

 

(sorry wildcat... synes bare det var for ille om han trodde at du mente alvor :) )

Lenke til kommentar

Vil si du godt kan få 1000-1500,- for den maskinen, avhengig av hvor kjapp den 030'n som står i er. To 1084-skjermer burde hjelpe litt på det også. Det er faktisk et marked for gamle maskiner om dagene, da de ikke er altfor lette å komme over. Selv er jeg på utkikk etter en Commodore 64. (hint,hint ;) )

Lenke til kommentar

Ooooog.... Der! Sitter her og tar noen øl sammen med min samboer. Telefonen min ligger på kontoret, og gjett hvem jeg har fått ubesvart anrop fra? Jepp, Amiga-kjøperen med skrivevansker.

 

Ok, nå er det nok. Han har fått sin sjanse. Jeg sendte han en melding i retur om hvorfor han ringte meg. Jeg gidder seriøst ikke å hjelpe han nå, når han faktisk har hatt muligheten.

 

The story continues...

Lenke til kommentar
Ooooog.... Der! Sitter her og tar noen øl sammen med min samboer. Telefonen min ligger på kontoret, og gjett hvem jeg har fått ubesvart anrop fra? Jepp, Amiga-kjøperen med skrivevansker.

 

Ok, nå er det nok. Han har fått sin sjanse. Jeg sendte han en melding i retur om hvorfor han ringte meg. Jeg gidder seriøst ikke å hjelpe han nå, når han faktisk har hatt muligheten.

 

The story continues...

Han har nok vært på fylla og blitt fyret opp av noen kompiser som sier at "dette må du ikke finne deg i", etter å ha fortalt SIN versjon av historien.

 

Drit i han... som du sier, så har han hatt sin sjanse. Hva kan han gjøre liksom? Jeg husker ikke om du ga han noen spesiell garanti, men så lenge han testet maskinen hos deg, så er du i din fulle rett til å hevde at evt. feil må ha skjedd etter at han overtok maskinen. Og nå har han hatt god tid til å "lage" en feil selv.

Lenke til kommentar

Snarph / dekar24k:

 

Jeg vil ikke ødelegge denne tråden, men jeg MÅ bare spørre når dere begge er her:

 

I QXL-annonsen står det at veldig(!) mange programmer og spill ligger installert på harddisken.

 

I "min tid" var veldig mange spill NDOS og umulig å installere. Såvidt jeg visste fantes det ikke "images" og programmer med funksjonalitet slik som Daemon Tools i dag. Pga av dette har min 1200 og masse utstyr bare støvet ned i mange år nå (disketter er så treige og plasskrevende).

 

Er det i dag slik at med riktig oppsett og programvare, kan "alt" legges inn på harddisk?

Lenke til kommentar
Snarph / dekar24k:

 

Jeg vil ikke ødelegge denne tråden, men jeg MÅ bare spørre når dere begge er her:

 

I QXL-annonsen står det at veldig(!) mange programmer og spill ligger installert på harddisken.

 

I "min tid" var veldig mange spill NDOS og umulig å installere. Såvidt jeg visste fantes det ikke "images" og programmer med funksjonalitet slik som Daemon Tools i dag. Pga av dette har min 1200 og masse utstyr bare støvet ned i mange år nå (disketter er så treige og plasskrevende).

 

Er det i dag slik at med riktig oppsett og programvare, kan "alt" legges inn på harddisk?

8228171[/snapback]

 

Det du vil ha er WHDload :) Hvis du tar en titt på www.whdload.de (tror det er siden) , så ser du at de fleste populære amiga-spill er støttet. Du må da først installere whdload på amiga'en (må selvfølgelig ha harddisk), deretter henter du ned whd-installen til de spillene du vil ha over på harddisk og deretter "installerer" du de ved å benytte deg av original/kopi-diskene. Du kan også bruke .adf-images med whdload men det er en litt mer komplisert prosess. Det letteste, men ikke helt moralske, er å finne en stor pakke (på flere gigabyte) med forhånds-installerte whdload spill. Da kan du bare kopiere disse til amiga'en din og spille de uten noen som helst installering e.l. Titt på whdload.de , det er genialt . :)

Lenke til kommentar
Hadde en fin og flott harddisk til min gode gamle amiga 500 jeg, relativt stor også, 52 Meg
Jeg hadde 20 megabyte :!: En original Commodore harddisk som ble plugget inn i siden på Amiga 500. Jeg kjøpte den ganske kort tid etter at jeg kjøpte min Amiga. I forhold til dagens harddisker hørtes det ut som et fly skulle ta av når jeg startet den opp (var også en vifte i boksen for kjøling av disken).
Lenke til kommentar

Til de som sender meg PM om at de gjerne kan overta 2000-en min, med skjermer og disketter, mot at de betaler porto- det var en fleip. Kanskje en dårlig fleip, og det beklager jeg. Og nei, jeg vil ikke skrive lister over "alle tingene" jeg har, slik at jeg kan sende de du mangler gratis. Jeg er snill, men ikke dumsnill.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Hadde en fin og flott harddisk til min gode gamle amiga 500 jeg, relativt stor også, 52 Meg
Jeg hadde 20 megabyte :!: En original Commodore harddisk som ble plugget inn i siden på Amiga 500. Jeg kjøpte den ganske kort tid etter at jeg kjøpte min Amiga. I forhold til dagens harddisker hørtes det ut som et fly skulle ta av når jeg startet den opp (var også en vifte i boksen for kjøling av disken).

8245542[/snapback]

 

har en sånn jeg å :)

men hd'en inni tok kvelden, og det er vel ikke så enkelt å erstatte den nå.

fikk en god del spill innpå den selv om det ikke er så stor etter dagens standard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...