Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

9mm LUFTGEVÆR?!?!

 

Det må da være dødlig på langt over hundre meter!

 

 

Uansett, jeg har lite erfaring med luftgevær fra før av, men jeg kunne tenkt meg å kjøpe noe nå.

 

Det jeg har tenkt på er enten GAMO Shadow 1000, eller Hatsan Modell 125.

 

Hva syntes dere? Det ser ut til at dette er greie nybegynnergevær, med futt i. Og kan noen anbefale meg et godt kikkertsikte til maks 500 kr?

 

Når det kommer til kikkertsikte, så har jeg sett på dette og dette. Jeg kan tenke meg at det siste er bedre enn det på teknikkmagasinet.

 

Følger det med kikkertsiktefeste med geværet/kikkertsiktet,så jeg slipper å kjøpe det utenom?

 

Og får du .22 kaliber luftgevær med ~300 m/s utgangshastighet til under 2500?

 

EDIT: Byttet ut ene kikkertsikte med det som jeg mente (4x32 virker som OK zoom og størelse)

 

 

 

gå for en hatsan mod 125

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at jeg tenkte å kjøpe et luftgevær så har jeg sett rundt på forum og nettsider. Så mye bra om Hatsan 125 men her på forumet var ikke alle så begeistret over det.

 

Er ikke sikker på hva jeg får for men noe som passer lommeboka, blir vel Hatsan 70 eller 125 om pengene strekker til. Noen som har noen andre forslag på gevær? Og hvordan er det hvis jeg kjøper på f.eks XXL eller noe lignende kjede med garanti?

 

Er ganske ny på dette men hittil har jeg brukt naboens gevær når vi har vært på hytta dems, i tillegg har jeg en Gamo Compact som jeg fikk etter onkelen min og bruker en Gamo P23 innimellom. Ganske basic.

 

Mestrer dette og vil nå, og med det så vil jeg også ha et større og kraftigere våpen.

 

Om noen har noe tips om noe våpen som er bra så si ifra! :roll:

Hørt mye rart om alle mulige våpen. Forvirrende for meg som er ny på dette:)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, er det lov å skyte kråker med luftgevær.. Er blitt så sinnsykt mange av dem her nå og skulle ønske å bli kvitt noen.. :devil:

 

 

nei det er ikke låv med mindre du søker er bare 12 år men jeg jobber i ett bakeri hvor det kommer så sykt mange fugler in og setter seg fast altså er min jobb og skyte disse med en hatsan model 125 (tar omkring 23 fugler dagen) :w00t:

Lenke til kommentar

Luftgevær kan kun brukes til skadedyrbekjempelse med politiets tillatelse. Om hvem som helst kan få slik tillatelse aner jeg ikke. Og hvilke dyr man kan skyte og krav til kaliber/kuler/kraft vet jeg heller ikke.

 

Selv ser jeg ikke helt problemet med å ta f.eks. rotter eller mus med luftgevær. Man har jo lov til å helt uten videre gå på rema eller biltema og kjøpe feller som fint er i stand til å skade eller langpine stakkarene. Gift er jo også lov. Noe jeg ville tro er i stand til å forårsake ganske mye ubehag i forhold til et velretta skudd.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, er det lov å skyte kråker med luftgevær.. Er blitt så sinnsykt mange av dem her nå og skulle ønske å bli kvitt noen.. :devil:

 

 

nei det er ikke låv med mindre du søker er bare 12 år men jeg jobber i ett bakeri hvor det kommer så sykt mange fugler in og setter seg fast altså er min jobb og skyte disse med en hatsan model 125 (tar omkring 23 fugler dagen) :w00t:

haha :D

Lenke til kommentar

sendte hagla inn på repp fordid et var produksjonsfeil på den, er tre uker siden.. -.-

 

I dag satt det masse trost i treet ved siden av huset, så tok gamo luftgeværet mitt og åpnet vinduet og skjøt en trost! :D den døde med en gang, så gikk jeg ut for å hente den, så satt det faen meg en igjenn oppe i treet, siktet med kikkerten, og tok headshot! ;P den bare stupte i bakken!! ;D kjempe gøy med luftgevær!! :D:D

Lenke til kommentar
sendte hagla inn på repp fordid et var produksjonsfeil på den, er tre uker siden.. -.-

 

I dag satt det masse trost i treet ved siden av huset, så tok gamo luftgeværet mitt og åpnet vinduet og skjøt en trost! :D den døde med en gang, så gikk jeg ut for å hente den, så satt det faen meg en igjenn oppe i treet, siktet med kikkerten, og tok headshot! ;P den bare stupte i bakken!! ;D kjempe gøy med luftgevær!! :D:D

 

dette er ikke en voksen kommentar. høres ut som du er en litten dritt unge.

 

siden du sier at du sende inn hagla til rep, må du kjene til jaktprøven og våpen loven.

så å si at skytting på trost med lyftvåpen er moro, syns jeg ikke er en voksen handling.

 

 

skytting med luft på levende dyr i norge er FORBUDT:

Lenke til kommentar
sendte hagla inn på repp fordid et var produksjonsfeil på den, er tre uker siden.. -.-

 

I dag satt det masse trost i treet ved siden av huset, så tok gamo luftgeværet mitt og åpnet vinduet og skjøt en trost! :D den døde med en gang, så gikk jeg ut for å hente den, så satt det faen meg en igjenn oppe i treet, siktet med kikkerten, og tok headshot! ;P den bare stupte i bakken!! ;D kjempe gøy med luftgevær!! :D:D

 

dette er ikke en voksen kommentar. høres ut som du er en litten dritt unge.

 

siden du sier at du sende inn hagla til rep, må du kjene til jaktprøven og våpen loven.

så å si at skytting på trost med lyftvåpen er moro, syns jeg ikke er en voksen handling.

 

 

 

 

 

skytting med luft på levende dyr i norge er FORBUDT:

 

 

i know! ;) men frista så jævli.. :p den satt 4 meter fra vinduet, klar sikt, sikker bakgrunn, døde momentant! ;) så jeg regner det som en human avlivning jeg! ;) er ikke voksen enda, men regner med at jeg har mer jakt erfaring enn deg! ;) bor i norges mest jaktprega strøk! ;)

 

dess spiste jeg trosten til frokost i dag, nam, nam.. :p

Endret av langskalle
Lenke til kommentar

men regner med at jeg har mer jakt erfaring enn deg! ;) bor i norges mest jaktprega strøk! ;)

 

dess spiste jeg trosten til frokost i dag, nam, nam.. :p

 

 

det har du ingen forutseting for å si.siden du ikke vett hvem jeg er.

jeg kan være en dritt unge som sier slike ting som du sier. Eller en voksen mann som har jakta i mange år.

 

Å si at du har spist trosten som du tok med luftgeværet gjør deg bare mindre i mine øyne.

Lenke til kommentar
men regner med at jeg har mer jakt erfaring enn deg! ;) bor i norges mest jaktprega strøk! ;)

 

dess spiste jeg trosten til frokost i dag, nam, nam.. :p

 

 

det har du ingen forutseting for å si.siden du ikke vett hvem jeg er.

jeg kan være en dritt unge som sier slike ting som du sier. Eller en voksen mann som har jakta i mange år.

 

Å si at du har spist trosten som du tok med luftgeværet gjør deg bare mindre i mine øyne.

 

haha! :) jaja, spis de papp blinkene dine du! ;) trost er faktisk en delikatesse.. :p og du øderlegger det meste av kjøttet om du skyter de med hagle og salongrifle, så lenge du dreper dyret uten att det får lidelser så er det jo greit! ;) håper du innser det du også! ;) jeg jakter ikek for å skade dyrene, men for å kunne spise de! ;)

Lenke til kommentar
nåken som vett om ein bra to fot som kan monteres på løpet? såg dei hadde på gameon men den var vist dårlig kvalitet :ermm: nåken andre som vett kor dei seller to fot som monterses på løpet? :)

 

bor det en liten håndverker i deg, er det ikke noe problem med å lage en selv.

to planke biter

en stikksag

og en bormaskin

så har du kommet langt.

 

men en to fot på løpet blir aldrig opptimalt.

siden du vil ha det på løpet regner jeg med at det er på et fjær gevær.

den beste støtten du kan ha under den er en sammenrulet sovepose.

fungere mye bedre en en bipod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...