Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

nåken som vett om ein bra to fot som kan monteres på løpet? såg dei hadde på gameon men den var vist dårlig kvalitet :ermm: nåken andre som vett kor dei seller to fot som monterses på løpet? :)

 

bor det en liten håndverker i deg, er det ikke noe problem med å lage en selv.

to planke biter

en stikksag

og en bormaskin

så har du kommet langt.

 

men en to fot på løpet blir aldrig opptimalt.

siden du vil ha det på løpet regner jeg med at det er på et fjær gevær.

den beste støtten du kan ha under den er en sammenrulet sovepose.

fungere mye bedre en en bipod.

okey :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen forslag til gode og rimelige "penumatic" eller "break-barrel" luftpistoler?  :)

 

 

Kan anbefale Weihrauch 40 PCA som er en brekkpistol. Ellers så vil jeg tro Co2 pistolene til Beretta er noe av de beste du får. Begge fåes hos xxl.no

 

Bilde nedenfor av Weihrauch 40 PCA. Meget bra presisjon og et nydelig avtrekk.

 

 

Glenners: Jeg lurer på hva du mener med dette utspillet: "Og alle luftvåpen kalibre er lisensfrie i en liten periode til".

 

Betyr det at snart trenger man lisens for å få kjøpt luftvåpen :dontgetit:

 

 

OBS!!

 

Du trenger ikke jaktlisens men du må søke om og ha våpenet. Politiet vil kun vite om du har 5.5 i hus-standen din. Fikk vite det gjennom den lokale våpenbutikken da jeg sikla på en 5.5

Lenke til kommentar
Hoho! Tenkte og skaffe meg en Hatsan 125. MEN har jævelig lyst på en FX rifle :p De er ville.

 

siden det ser ut som du har lyst på pcp våpen, men har ikke økonomien til å kjøpe fx, villle jeg ha sett på

Benjamin Discovery

tror at rodan.no har de inne

 

http://rodan.no/index.php?main_page=index&..._509_21_103_431

 

Pcp er kjempekult. Slippe og måtte knekke rifla hele tiden. Skal skjekke det ut! Og er enig med deg ang "trostedelikatessen".Hvor latterlig er det og skyte fugl med luft? Er en grunn for at det IKKE er lovlig. Blir så provosert når jeg ser sånne poster på diverse forumer. Huff, bra noen har vettet i behold :)!

Lenke til kommentar
Hoho! Tenkte og skaffe meg en Hatsan 125. MEN har jævelig lyst på en FX rifle :p De er ville.

 

siden det ser ut som du har lyst på pcp våpen, men har ikke økonomien til å kjøpe fx, villle jeg ha sett på

Benjamin Discovery

tror at rodan.no har de inne

 

http://rodan.no/index.php?main_page=index&..._509_21_103_431

 

[Pcp er kjempekult. Slippe og måtte knekke rifla hele tiden. Skal skjekke det ut! Og er enig med deg ang "trostedelikatessen".Hvor latterlig er det og skyte fugl med luft? Er en grunn for at det IKKE er lovlig. Blir så provosert når jeg ser sånne poster på diverse forumer. Huff, bra noen har vettet i behold :)!

 

det er mye rart som skrives på mange forum. det mest seriøse forumet i norge når det gjelder luft våpen

er velll AGW.

 

har selv en fx, jeg er knall fornrøyd.moro å skytte sukkerbiter på 50m hold. eneste aberet med det er at det går med mere bly.

Endret av la7tma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ser du har spurt på et anet forum om nesten det samme.

på det forumet er det flere som er guru på luftvåpen.

jeg ville ikke ha gjordt noe med et gammelt våpen,

ville heller pusset det opp.

viss det er en gammel slavia er det flere som er inntrisert i å kjøpe.

er selv på jakt etter gammle luftvåpen.

Lenke til kommentar
ser du har spurt på et anet forum om nesten det samme.

på det forumet er det flere som er guru på luftvåpen.

jeg ville ikke ha gjordt noe med et gammelt våpen,

ville heller pusset det opp.

viss det er en gammel slavia er det flere som er inntrisert i å kjøpe.

er selv på jakt etter gammle luftvåpen.

Hva er vitsen med galme travere? Jeg mener jeg har hørt fjæra vil dø ut etter et par 100 skudd.

Lenke til kommentar
ser du har spurt på et anet forum om nesten det samme.

på det forumet er det flere som er guru på luftvåpen.

jeg ville ikke ha gjordt noe med et gammelt våpen,

ville heller pusset det opp.

viss det er en gammel slavia er det flere som er inntrisert i å kjøpe.

er selv på jakt etter gammle luftvåpen.

Hva er vitsen med galme travere? Jeg mener jeg har hørt fjæra vil dø ut etter et par 100 skudd.

 

 

hva med å pusse den opp.

hva er det gammle traveren for noe.

er det diana,slavia?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kappe av kolben og løpet av mitt pansjonerte luft gevær. Hvordan vil kulene oppføre seg av slikt? Vil det bli ubrukelig?

 

--Takk

 

Gjorde det selv på et av luftgiværa mine, det luftgiværet skøyt utrolig bra fra før (traff hus 250 meter unna og hørte skuddet smalt i veggen og tokk små fugl på 30-50 meters avstand med kikkert.

Giværet ble litt mindre treffsikert, ikke mye! og det skøyt litt kortere men den samme kraften var der på korte avstander.

 

Det eneste problemet var når man ladet det, siden løpet var så kort så sleit man med å lade det.. det var så og si umulig hvis du ikke stakk løpet i bakken.

Till gjengjeld så, så det dritfett ut, nesten som en avkappet haggle ;)

 

Venter på beretta elite 2 nå, gleder meg til å prøve den!

Den skal vist ha en utgangshastighet på 480f/sek :O

 

Tidligere har jeg hat en diger smith&wesson revolver på 1,3 kilo med 8" løp og mulighet for å bytte til 12"

Den hadde trommelmagasin og skøyt bly-potter, en av de mest treffsikkre og gøyalle jeg har skyti med.

 

Har også hat en gamo pistol i knekk utgave, den var ikke så veldig bra, kan ikke måle seg med de andre jeg har hat og når jeg åpnet den fant jeg ut sylinderen og innmaten var av plast...

Skøyt meg selv i leggen med den og fikk ikke noe større merke enn det du får av softgun, gjorde ikke noe vondere heller.

 

Hatt et par c02 pistoler fra umarex også, av typen BB. begge 2 skøyt overaskende langt og hadde en ganske bra treffsikkerhet.

Skøyt så hart at den ene skøyt hull i tven faktisk og bulka 1kroninger ganske bra.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kappe av kolben og løpet av mitt pansjonerte luft gevær. Hvordan vil kulene oppføre seg av slikt? Vil det bli ubrukelig?

 

--Takk

 

Gjorde det selv på et av luftgiværa mine, det luftgiværet skøyt utrolig bra fra før (traff hus 250 meter unna og hørte skuddet smalt i veggen og tokk små fugl på 30-50 meters avstand med kikkert.

Giværet ble litt mindre treffsikert, ikke mye! og det skøyt litt kortere men den samme kraften var der på korte avstander.

 

Det eneste problemet var når man ladet det, siden løpet var så kort så sleit man med å lade det.. det var så og si umulig hvis du ikke stakk løpet i bakken.

Till gjengjeld så, så det dritfett ut, nesten som en avkappet haggle ;)

 

Venter på beretta elite 2 nå, gleder meg til å prøve den!

Den skal vist ha en utgangshastighet på 480f/sek :O

 

Tidligere har jeg hat en diger smith&wesson revolver på 1,3 kilo med 8" løp og mulighet for å bytte til 12"

Den hadde trommelmagasin og skøyt bly-potter, en av de mest treffsikkre og gøyalle jeg har skyti med.

 

Har også hat en gamo pistol i knekk utgave, den var ikke så veldig bra, kan ikke måle seg med de andre jeg har hat og når jeg åpnet den fant jeg ut sylinderen og innmaten var av plast...

Skøyt meg selv i leggen med den og fikk ikke noe større merke enn det du får av softgun, gjorde ikke noe vondere heller.

 

Hatt et par c02 pistoler fra umarex også, av typen BB. begge 2 skøyt overaskende langt og hadde en ganske bra treffsikkerhet.

Skøyt så hart at den ene skøyt hull i tven faktisk og bulka 1kroninger ganske bra.

 

Ellers har du det bra?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Jeg fant ikke noen skikkelige tråder for luftgevær her på forumet, men siden det finnes en airsoft-tråd, må nesten luftgevær ha en tråd også!

 

Jeg kjøpte et Hatsan model 70 knekkgevær for 1200 kr sist uke, og dette er jeg veldig fornøyd med! Siden den gang har jeg kjøpt et Hawke kikkertsikte på teknikmagasinet, som faktisk fungerer overraskende bra! Jeg treffer hermetikkbokser på 30 meters avstand!

 

Er det noen som har noen tips angående finjustering av sikte, og hvordan geværet eventuellt må festes fast for å skyte det inn?

 

OBS: Er det noen som har lyst på et rått gevær med kikkertsikte til 2100, ta en titt her! 375 m/s! :ohmy:

 

gå her for og se hvordan du finjusterer siktet ditt :thumbup:
Lenke til kommentar
Har en luftpistol av type Umarex. (Replica av 1911 Colt).

Men eg har et lite problem med den.

Den jammer blypottene mer eller mindre hele tiden.

Står i intruksjonsboka at det skal brukes 4.5mm Diablo blypotter og det er da det eg har kjøpt.

Så eg veit ikkje helt kva som kan være galt med den.

Noen som har et forslag?

 

Har du oljet og tatt ut blyrester fra løpet? Dette skal gjøres hvert 250 skudd.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Kjøpte meg et Hatsan mod. 125.

Kan noen anbefale meg et godt kikkertsikte til dette kraftige våpenet? Bør tåle en trøkk..

Sjekk ut www.game-on.no der har de mange skikkert sikter. Se etter de som det står er støt sikkert og kan brukes til både salong og luftgevær. ( Hatsan 125 er like krafting som et salong gevær) og disse vil ikke bli ødelagt av den kraftige rekylen..

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Kjøpte meg et Hatsan mod. 125.

Kan noen anbefale meg et godt kikkertsikte til dette kraftige våpenet? Bør tåle en trøkk..

Sjekk ut www.game-on.no der har de mange skikkert sikter. Se etter de som det står er støt sikkert og kan brukes til både salong og luftgevær. ( Hatsan 125 er like krafting som et salong gevær) og disse vil ikke bli ødelagt av den kraftige rekylen..

 

Greit Hatsan 125 er kraftig men så kraftig er det nok ikke, mangler ganske mye på det :)

 

Hatsan 125 ligger rundt 26fpe mens 22lr er rundt 150fpe avhengig av kuletype, uansett en ganske stor forskjell...

 

Det som derimot ødelegger kikkertsikter er den dobbelrekylen som er i kraftige fjærbørser, faktisk kan en kikkert stå fint på kruttbørser i mange vanlige kaliber men bli knust etter få skudd med en kraftig fjærbørse.

Lenke til kommentar

Luftgevær var min første erfraing med våpen, perfekt på hytta, alltid like gøy. Far kjøpte for noen år stilbake en luftpistol etter at vi hadde snakket litt om hvor gøy det sikkert hadde vært. Den levde opp til forventningene. Min mening er at luftvåpen er perfekt for å lære barn hvordan våpen skal håndteres da kulene ikke går sykt lang hvis man legger forholdene til rette og det ikke er noen rekyl :D

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Kjøpte meg et Hatsan mod. 125.

Kan noen anbefale meg et godt kikkertsikte til dette kraftige våpenet? Bør tåle en trøkk..

Sjekk ut www.game-on.no der har de mange skikkert sikter. Se etter de som det står er støt sikkert og kan brukes til både salong og luftgevær. ( Hatsan 125 er like krafting som et salong gevær) og disse vil ikke bli ødelagt av den kraftige rekylen..

 

Greit Hatsan 125 er kraftig men så kraftig er det nok ikke, mangler ganske mye på det :)

 

Hatsan 125 ligger rundt 26fpe mens 22lr er rundt 150fpe avhengig av kuletype, uansett en ganske stor forskjell...

 

Det som derimot ødelegger kikkertsikter er den dobbelrekylen som er i kraftige fjærbørser, faktisk kan en kikkert stå fint på kruttbørser i mange vanlige kaliber men bli knust etter få skudd med en kraftig fjærbørse.

 

Jeg hadde en Hastan 75. 230 ms. Den fillerista siktet hele tia. Måtte tune den hvert 40. skudd.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...