Gå til innhold

Bredere linjer fra Canal Digital


Anbefalte innlegg

Hvem bryr seg om download, det er upload som trenger oppgradering. Og jeg regner med CD er såpass gniene at de ikke har noen skikkelig kapasitet i kjernen fortsatt? Hjelper ikke med 12/2 om de ikke kalrer båndbredden, du kan ikek selge et produkt du ikke kan levere. (dvs det kan du jo, men de burde holde seg for gode til det).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem bryr seg om download, det er upload som trenger oppgradering. Og jeg regner med CD er såpass gniene at de ikke har noen skikkelig kapasitet i kjernen fortsatt? Hjelper ikke med 12/2 om de ikke kalrer båndbredden, du kan ikek selge et produkt du ikke kan levere. (dvs det kan du jo, men de burde holde seg for gode til det).

 

AtW

8116238[/snapback]

Eg trur dei fleste bryr seg mest om download. Ein del her inne har nok glede av god upload, men det er mange som ikkje har bruk for det. Personlig har eg sjeldan hatt behov for meir upload enn det eg har hatt.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om download, det er upload som trenger oppgradering. Og jeg regner med CD er såpass gniene at de ikke har noen skikkelig kapasitet i kjernen fortsatt? Hjelper ikke med 12/2 om de ikke kalrer båndbredden, du kan ikek selge et produkt du ikke kan levere. (dvs det kan du jo, men de burde holde seg for gode til det).

 

AtW

8116238[/snapback]

Eg trur dei fleste bryr seg mest om download. Ein del her inne har nok glede av god upload, men det er mange som ikkje har bruk for det. Personlig har eg sjeldan hatt behov for meir upload enn det eg har hatt.

8116323[/snapback]

 

De fleste får mer download, upload går også på bekostning av download. Det er hemmende for downloaden med asynkron linje. Ellers går trafikken gjerne opp markant mer om man setter opp uploaden en downloaden, jeg tar det som et tegn på at folk har mer "behov" for upload. I en verden der p2p-basert trafikk blir vanligere vanligere så er det tullete at alle skal ha 10 ganger mer upload enn download.

 

AtW

Lenke til kommentar

personelig synest jeg at det er allt for lite upload, jeg vil heller har 5000/3000 enn 20000/1000

 

bruker skype endel til og dele film og bilder med venner da er det greit og ha mere enn 500 opp

 

er så ufattelig sjeldent at jeg klarer og utnytte linja mi på 5000 ned at noe serlig mere er litt ubrukelig (min mening) ved nedlasting av spilldemoer er det eneste jeg kommer på i farta :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med bitorent ptotokolen da, lol de kan gi oss et lass med hastighet, så lenge de struper protokoler vi kan utnytte denne hastigheten på.

 

som jeg har hørt så struper canal digital sine linje for bitorent, men er det fremdeles sant ? jeg har ikke kabel bredbånd så kan ikke helt teste det.

Lenke til kommentar
Akuratt som canal digital sperrer linja, så det synes jeg er litt tett gjort.

 

Det har aldri hendt meg, og jeg bruker linja nærmest 24 timer i døgnet. Anbefaler deg å ringe til support og spørre de.

 

som jeg har hørt så struper canal digital sine linje for bitorent, men er det fremdeles sant ?

Hvor har du hørt det tullet ?

 

De fleste steder i Norge sliter allerede ved shdsl 2mbit, så å forlange noe mer av CD før infrastrukturen er bygget opp ordentlig er håpløst.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Nok en gang setter bredbåndstilbyderne opp nedlastingshastigheten, og det er helt greit, men for de av oss som driver med ting som krever en god opplastingshastighet har ikke dette noe å si. Jeg, blant mange andre, ønsker høyere opplastingshastigheter, av mange forskjellige grunner. Det kan hende en ønsker å sette opp en form for tjenermaskin (filtjener, vevtjener etc.), og da foretrekker de fleste 5000/5000 fremfor 20000/1000.

 

Nå kan vi så klart ikke kun skylde på ISPene, da infrastrukturen er for dårlig, og rett og slett en del av problemet. Så, infrastruktur først, bedre bredbåndstilbud senere. Forresten, dere som absolutt tviholder på deres meninger om at 500/500 holder for den vanlige mann i gata; prøver dere å holde teknologien tilbake fra de tusen hjem? Gjør det noe om vi får bedre hastigheter?

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Akuratt som canal digital sperrer linja, så det synes jeg er litt tett gjort.

 

Det har aldri hendt meg, og jeg bruker linja nærmest 24 timer i døgnet. Anbefaler deg å ringe til support og spørre de.

 

som jeg har hørt så struper canal digital sine linje for bitorent, men er det fremdeles sant ?

Hvor har du hørt det tullet ?

 

De fleste steder i Norge sliter allerede ved shdsl 2mbit, så å forlange noe mer av CD før infrastrukturen er bygget opp ordentlig er håpløst.

8125150[/snapback]

 

Det er ganske godt dokumentert at CD har strupet for BT (dog ikke alle steder i landet), CD får enten bygge mer infrastruktur, kjøpe seg plass på noe som allerede eksisterer med litt mer trøkk enn de har i dag, eller la være å love kunder mer enn de kan holde. Ikke selg skinnet om du ikke har skutt nok bjørner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi lever i ett fritt marked. Tilbyderne kan tilby hva de vil til den prisen de vil! Og vi som forbrukere står fritt til å velge! Så isteden for å klage over CD, velg en tilbyder som tilbyr det dere ønsker (større ut-hastighet) og betal for varene!

Lenke til kommentar
Vi lever i ett fritt marked. Tilbyderne kan tilby hva de vil til den prisen de vil! Og vi som forbrukere står fritt til å velge! Så isteden for å klage over CD, velg en tilbyder som tilbyr det dere ønsker (større ut-hastighet) og betal for varene!

8126833[/snapback]

Så er det også slik at ikke alle kan velge og vrake blant bredbåndstilbydere. Mange lever steder der det er kun to ISP-er som er villig til å levere til. De pleier heller ikke å levere gode hastigheter. Slutt å leve i din egen velg-og-vrak-verden, og sett deg litt inn i andres situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...