Gå til innhold

Bredere linjer fra Canal Digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere sutrekopper som skriker etter mer upload: Kan dere ikke heller bruke de pengene på å kjøpe film og musikk isteden? VoIP og andre protokoller klarer seg lenge med 2MBit ut.. (som CD faktisk tilbyr) Er omtrent bare p2p det er behov for mer på.

 

Og hadde dere ant hvor mye mer trafikk bittorrent skaper i forhold til vanlig trafik tror jeg dere hadde spart dere for sutringen.. sier seg vel selv at 10-20000+ samtidige tilkoblinger pr kunde gir mer trafikk enn 10-20? Hvorfor skal CD kjøpe masse svindyrhardware for å tilfredsstille en håndfull kunder som bare bruker linja til noe som i utgangspunktet ikke er lov engang?

 

Betal noen 10.000 for å legge opp fiber i stua dersom dere har bruk for så mye båndbredde ut, isteden for å skape så mye trafikk at andre kunder får problemer med linja..

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Dere sutrekopper som skriker etter mer upload: Kan dere ikke heller bruke de pengene på å kjøpe film og musikk isteden? VoIP og andre protokoller klarer seg lenge med 2MBit ut.. (som CD faktisk tilbyr) Er omtrent bare p2p det er behov for mer på.

Nå er du vel litt i overkant generaliserende :thumbdown:

 

Og hadde dere ant hvor mye mer trafikk bittorrent skaper i forhold til vanlig trafik tror jeg dere hadde spart dere for sutringen..

Hva? Hele poenget er jo at BT skaper mindre trafikk på nettet for en gitt overført mengde. I stedet for at f.eks 100 personer i Molde laster ned hvert sitt eksemplar av Ubuntu fra Australia og dermed skaper mye trafikk over enorme avstander (en haug med nettverksknutepunkter og linjer) så holder det at ett eksemplar lastes ned fra Australia og dette spres ut til 100 eksemplarer på lokalt plan. Altså at man sparer linjene mellom Molde og Australia for store mengder trafikk. Alle får de eksemplarene de likevel ville lastet ned, men belastningen på linjene i verden reduseres drastisk. Belastningen på nettet lokalt i Molde vil være omtrent den samme med begge metodene.

 

sier seg vel selv at 10-20000+ samtidige tilkoblinger pr kunde gir mer trafikk enn 10-20? Hvorfor skal CD kjøpe masse svindyrhardware for å tilfredsstille en håndfull kunder som bare bruker linja til noe som i utgangspunktet ikke er lov engang?

Hva mener du ikke er lov? Ubuntu? P2P? Internett?

 

Betal noen 10.000 for å legge opp fiber i stua dersom dere har bruk for så mye båndbredde ut, isteden for å skape så mye trafikk at andre kunder får problemer med linja..

8134422[/snapback]

:roll:

Lenke til kommentar
Dere sutrekopper som skriker etter mer upload: Kan dere ikke heller bruke de pengene på å kjøpe film og musikk isteden? VoIP og andre protokoller klarer seg lenge med 2MBit ut.. (som CD faktisk tilbyr) Er omtrent bare p2p det er behov for mer på.

 

Og hadde dere ant hvor mye mer trafikk bittorrent skaper i forhold til vanlig trafik tror jeg dere hadde spart dere for sutringen.. sier seg vel selv at 10-20000+ samtidige tilkoblinger pr kunde gir mer trafikk enn 10-20? Hvorfor skal CD kjøpe masse svindyrhardware for å tilfredsstille en håndfull kunder som bare bruker linja til noe som i utgangspunktet ikke er lov engang?

 

Betal noen 10.000 for å legge opp fiber i stua dersom dere har bruk for så mye båndbredde ut, isteden for å skape så mye trafikk at andre kunder får problemer med linja..

8134422[/snapback]

 

Dette er jo berre sprøyt og tull. Veit du i det heile tatt korleis bittorrent fungerar? Eg anbefalar deg å sjekke ut det først.

 

Edit: Simen1 var først.

Endret av huf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skjønner ikke hvorfor folk blir så *happy* for at vi kunder av canal digital får 12/2 mbit, vi får aldri brukt opp den linja, holder med 10/2 i masse hvis. Og canal digital struper jo også linja noen steder, hvis det blir for mye trafikk

8137713[/snapback]

 

 

 

250 KB/s ekstra hjelper godt paa naar man laster ned film ,)

Pingtiden til spillservere er blitt overaskende bedre ogsaa. .)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ATW: Jeg sier det pga. alt jeg selv behøvde å gjøre var å ringe til support, spørre de HVORFOR linja er treg, høre en dum unnskyldning og stille de opp mot veggen. Tok 5 min i tlf med dama fra support, så var nettet tilbake som det var gidt.

 

Forresten, hvilke områder er oppgradert så langt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...