Gå til innhold

PS3 får mindre Cell chips i Europa!


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at de kommer til å gjøre dette med det første. Siden de første 40.000 PS3ene som skal selges i Norden har ankommet Danmark.

Edit: Hva er negativt med at de vil bytte om til 65 nm? Vil de ha noe å si for ytelsen?

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

Tror nok dette er mer evolusjon. Eller er psTwo mye dårligere enn vanlig ps2 fordi delene er mindre?

 

Har vært snakk om dette hele tiden. Første steg mot ny og mindre utgave av ps3.

 

Selfølgelig kan den ikke få mindre power når den skal spille de samme spillene.

 

Nok et latterlig forsøk på å svekke ps3 på den minste av små fjertedetaljer spør du meg.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor du får "dårligere kvalitet" fra?

 

 

Fra 90 til 65-nanometers er jo bare positivt, avgir mindre varme og lavere kostnad for å produsere

 

 

Xbox 360 får 65 nanometers til sommeren, PC Prosessor'er har allerede fått det

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Mindre chiper=mindre varme.

 

Man hadde ikke klart å produsere Intelprossessorer som med dagens klokkefrekvenser om man ikke hadde redusert størrelsen på chipen. Prosessorene hadde rett og slett blitt alt for varme.

 

Det er utelukkende positivt at man lager chippene mindre. Blir litt som å sammenligne med mobiltelefoner. Den jeg hadde i 97 var en stor stygg jævel som ikke kunne en dritt av det dagens mikroskopiske telefoner kan. Dette var dog en digresjon.

 

Det som du har rett i her er at det er jævelig kjipt at de har fjernet PS2 chippen og ersattet den med software for bakoverkompabilitet. Det gjør nok at en del ps2 spill vil funke dårligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...