Gå til innhold

Hva legger du i "dårlig musikksmak"?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes egentlig ikke dårlig musikksmak, det har jo med forskjellige folk å gjøre. Jeg mener bare at de som hører på kun techno og trance, ikke har musikk smak. For selv mener jeg det som bare er laget på pc, ikke er musikk. Det må da kunne gå an å bruke litt ekte instrumenter!

8560691[/snapback]

 

En PC er et instrument, din ignorante faen.

8618433[/snapback]

 

Han sa faktisk EKTE instrumenter... Hvis definisjonen på et instrument har blitt til "noe som kan lage lyd" er det ufattelig mange instrumenter her på jorden. Tror btw jeg spiller en liten sang på det nye strykejernet mitt jeg.

Lenke til kommentar

Begrepet "dårlig musikksmak" er noe av det tåpeligste jeg hører (om brukt i noe annet enn en fleipete sammenheng såklart). MEN det nærmeste jeg kommer er dette:

Finnes ikke dårlig musikksmak, men det finnes de som ikke har musikksmak som bare hører på det vennene hører på eller som de finner på Topp-20.

8101364[/snapback]

DET synet deler jeg. Personer som ikke har noen musikk dem liker personlig, eller noen sjanger(e) knyttet til seg, men som kun hører på det som er populært akkurat der og da fordi "alle andre gjør det".

 

Syntes det faktisk er litt trist jeg. Så mye man går glipp av. :(

Lenke til kommentar
Begrepet "dårlig musikksmak" er noe av det tåpeligste jeg hører (om brukt i noe annet enn en fleipete sammenheng såklart). MEN det nærmeste jeg kommer er dette:
Finnes ikke dårlig musikksmak, men det finnes de som ikke har musikksmak som bare hører på det vennene hører på eller som de finner på Topp-20.

8101364[/snapback]

DET synet deler jeg. Personer som ikke har noen musikk dem liker personlig, eller noen sjanger(e) knyttet til seg, men som kun hører på det som er populært akkurat der og da fordi "alle andre gjør det".

 

Syntes det faktisk er litt trist jeg. Så mye man går glipp av. :(

8624826[/snapback]

 

Jeg syns det er så tragisk at jeg ikke orker å tenke på det engang.

Lenke til kommentar

I mine øyne finnes det noe som heter dårlig musikksmak. Noe annet blir feil. Men hvor jeg selv hører til kan jeg ikke si; jeg vet det ikke. Men det er vel åpenbart at en velutdannet og interresert filmregissør har bedre filmsmak enn en som går på kino en gang i året (som meg). Eller har kanskje ikke en som studerer mote har kulere klær enn deg?

 

Men jeg synes at hvorvidt man har dårlig musikksmak eller ikke, ikke skal legges særlig mye vekt på. Det handler om hvordan du selv liker musikken, ikke hvor bra musikken er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tonelone @ 07/05-2007 : 22:33)

Det finnes egentlig ikke dårlig musikksmak, det har jo med forskjellige folk å gjøre. Jeg mener bare at de som hører på kun techno og trance, ikke har musikk smak. For selv mener jeg det som bare er laget på pc, ikke er musikk. Det må da kunne gå an å bruke litt ekte instrumenter!

 

 

 

 

 

En PC er et instrument, din ignorante faen.

 

 

Jo det er vel forsåvidt det, man lager jo musikk i like stor grad som med en gitar. Men en ting jeg lurer på, på konserter.. Setter de bare på et soundtrack og lar festen styre seg selv, eller hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Det finnes egentlig ikke dårlig musikksmak, det har jo med forskjellige folk å gjøre. Jeg mener bare at de som hører på kun techno og trance, ikke har musikk smak. For selv mener jeg det som bare er laget på pc, ikke er musikk. Det må da kunne gå an å bruke litt ekte instrumenter!

8560691[/snapback]

 

En PC er et instrument, din ignorante faen.

8618433[/snapback]

 

Han sa faktisk EKTE instrumenter... Hvis definisjonen på et instrument har blitt til "noe som kan lage lyd" er det ufattelig mange instrumenter her på jorden. Tror btw jeg spiller en liten sang på det nye strykejernet mitt jeg.

8619515[/snapback]

Det finnes ufattelig mange instrumenter på jorden. Nå vet jeg ikke faktisk om jeg er enig i om PC faktisk er et instrument eller ei, i hvertfall ikke et tradisjonelt instrument. Man spiller jo ikke på en PC(med masse untak), man programerer PC'n til å lage de og de lydene. På en måte kan man vel si at man selv bare "sier" til PC'n hva den skal spille.

 

Uansett: uavhengi om PC er instrument eller ikke: så kan den lage musikk. Definisjonen på musikk er IKKE nødvendigvis at det må lages på et instrument, definisjonen på musikk er i den "strengeste" at det er noe som skal ha rytme og melodi, men hvis man ser på dagens musikk med noise-sjangeren så vil jeg egentlig si at musikk ganske enkelt er lyd som gir noen noe. Teoretisk så kan hva som helst være musikk(akkurat som hva som helst kan være kunst).

 

Men en ting er sikkert, de meste av electronica er i aller høyeste grad musikik, også etter den strenge standard, ganske enkelt fordi det har rytme og melodi. Og ikke minst så gir det mange tusen folk noe. Om det ikke gir deg noe så trenger ikke bety at det ikke er Ekte Musikk.

 

Hvis en skulle tenkt slik så ville iikke jeg ansett fks. Rhapsody som musikk. ;)

Lenke til kommentar
Han sa faktisk EKTE instrumenter... Hvis definisjonen på et instrument har blitt til "noe som kan lage lyd" er det ufattelig mange instrumenter her på jorden. Tror btw jeg spiller en liten sang på det nye strykejernet mitt jeg.

8619515[/snapback]

 

Ja, for musikk som begrep kom vel ikke på banen før el-gitaren dukket opp i løse luften...?

 

Hater all musikk som er laget på "ekte" instrumenter jeg... :hmm:

Lenke til kommentar
Hater all musikk som er laget på "ekte" instrumenter jeg... :hmm:

8719980[/snapback]

 

Det var jo litt trist. Har du aldri hørt noe musikk spilt på gitar, piano, saksofon, trekkspill, munnspill, fiolin, cello osv osv som du syns har vært bra? ikke noe? Har du aldri likt musikk der noen synger? For stemmen er et ekte instrument.

Lenke til kommentar
Hater all musikk som er laget på "ekte" instrumenter jeg... :hmm:

8719980[/snapback]

 

Det var jo litt trist. Har du aldri hørt noe musikk spilt på gitar, piano, saksofon, trekkspill, munnspill, fiolin, cello osv osv som du syns har vært bra? ikke noe? Har du aldri likt musikk der noen synger? For stemmen er et ekte instrument.

8720356[/snapback]

 

Ironi min venn :) Jeg bare fatter ikke ignoransen som er knyttet til musikk laget med elektronikk. Og som nevnt i posten før denne...musikken ble da vitterlig ikke oppfunnet ved el-gitarens fødsel, som så altfor mange (ehm...uintelligente) individer har en tendens til å mene.

For min egen del er jeg tilhenger av god musikk, uansett sjanger.

Lenke til kommentar

Dårlig musikksmak for meg må være den "evnen" visse typer folk har til å helt ukritisk fylle opp harddisker og mp3-spillere med alskens techno/rap/trance/fjortistechnotrancemedsmurfestemmevokalfrahelvete KUN fordi de har blitt fortalt at det "er driitbra kuli schpaa fett lizzm", og spilles konstant på fest.

 

Greit. Hører jeg en bra sang, uansett sjanger, så er den bra. Men folk som helt ukritisk fyller sine naive hoder med alle typer mannskit kun fordi kompisene sier at det er bra -og her har vi det som ble nevnt tidligere her- nemlig å høre på den og den musikken kun med det fromål å få innpass i gjengen- DET er hva jeg vil kalle folk med dårlig musikksmak. Hvorfor gidder de i det hele tatt høre på musikk da, må jeg nesten spørre meg selv- når de like gjerne kunne sittet i 40 minutter og hørt på et kontinuerlig opptak av hvinende togbremser, så lenge Per Ali sier at det er dritfett.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...